Skip to main content

Hoi hoi,

Wij hebben sinds een paar dagen een probleem met onze Samsung Galaxy A40 en het internet. De telefoon wilt sporadisch verbinden met het internet en werkt dan voor een paar minuten, maar geeft dan verschillende foutmeldingen zoals “verbonden zonder internet”. Komt er dan op neer dat de telefoon wel is verbonden met de router maar geen internet heeft. Dit is het enige apparaat dat dit probleem heeft in huis.

Het volgende heb ik geprobeerd:

  • Met de wifi-manager het internet verbeteren (hielp niet)
  • Netwerk vergeten en opnieuw inloggen (hielp ook niet)
  • De netwerkinstellingen resetten (hielp voor hooguit een halfuur)
  • De telefoon opnieuw opstarten (hielp hooguit vijf minuten)
  • De telefoon is volledig geüpdate

Ten einde raad zijn we met de telefoon naar de telefoonwinkel geweest en op dát netwerk verbond hij moeiteloos. Diegene die ons hielp, zei dat het er aan kan liggen dat wij 5G & 2.4hz internet hebben (zijn woorden, niet de mijne) en dat de telefoon wel met de 2.4 kan verbinden maar niet met het 5G, waardoor het sporadisch lukt om te verbinden. Echter hebben we dit probleem pas een paar dagen.

We hebben gebeld met KPN, en deze zei dat de kans klein is dat het ligt aan het netwerk, maar dat we via de Thuis app van KPN makkelijk de 5G konden uitschakelen om te kijken of het probleem daadwerkelijk daar ligt. Nu zijn we ingelogd op de router via de app maar wat ik daar allemaal lees is nogal abracadabra voor mij en eigenlijk helemaal niet zo makkelijk. Ik zie geen optie om iets makkelijk uit te schakelen of makkelijk aan te passen.

 

Dus mijn vraag: heeft iemand hetzelfde probleem ervaren en heeft diegene er een oplossing voor gevonden? Ligt het aan de telefoon of aan het netwerk? En wat is die “makkelijke” manier om de 5G even uit te schakelen om te kijken waar het aan ligt? We hebben de experia box v9.

 

Met vriendelijke groet!

 

Hoi annagrijpstra,

De experiabox v9 heeft geen 5Ghz optie voor WiFi dus iets uitschakelen wat de router niet heeft gaat moeilijk. Wanneer u de melding krijgt dat u geen internet heeft werken andere apparaten die ook verbonden met uw wifi wel ?
Overigens heeft u al geprobeerd het modem te resetten.

Met vriendelijke groet,
Brian


Hoi annagrijpstra,

De experiabox v9 heeft geen 5Ghz optie voor WiFi dus iets uitschakelen wat de router niet heeft gaat moeilijk. Wanneer u de melding krijgt dat u geen internet heeft werken andere apparaten die ook verbonden met uw wifi wel ?
Overigens heeft u al geprobeerd het modem te resetten.

Met vriendelijke groet,
Brian

Beste Brian,

bedankt voor je snelle reactie, dan is het inderdaad niet raar dat ik die optie niet zag staan maar die modem-pagina vond ik op zich al erg ingewikkeld.

De A40 is het enige apparaat in huis die die melding aan geeft, andere apparaten werken de hele tijd perfect. Alleen de A40 heeft continu geen internet.

Wij hebben inmiddels de modem een keer gereset en helaas nog steeds hetzelfde probleem dat de telefoon geen wifi heeft. 


Dag @annagrijpstra! Wat irritant dat de A40 geen goed werkende wifi-verbinding krijgt. Zo te lezen heb je al veel geprobeerd om dit opgelost te krijgen, dat is goed! Heeft het toestel een update gehad afgelopen dagen? Is dit probleem ontstaan ná het doen van die update of speelt dit al langer? 

Heb je alleen de V9 of heb je ook versterkers aangesloten in het netwerk?