Skip to main content

Goedendag, ik woon in een portiekwoning en deel een ingang, mijn internetaansluiting (ISRA punt?) zit in de meterkast en gaat van daar uit naar mijn boven naar mijn aansluiting aan de muur en router. Gisteravond hoorde ik echter gerommel in de meterkast, en viel mijn internet een paar minuten weg precies op dat moment.... Nou ben ik niet meteen van verdachtmakingen maar ik vond het wel vreemd, dus ik wil graag wel weten of het mogelijk is om mijn internet af te tappen, zonder dat ik daar erg in heb (zonder dat de activiteit op mijn router te zien is) en hoe ik daar achter kan komen. Op mijn router via admin zie ik geen apparaten die niet van mij zijn, maar ik weet dus niet of dat te omzeilen is middels aftapperij in de meterkast etc.

Hallo Zaagmans, het kan zijn dat een monteur van KPN daar onderhoud heeft gepleegd. Is dat jou meterkast of een gedeelde meterkast? In het laatste geval is wat ik eerder noemde mogelijk geweest.

 


Gisteravond hoorde ik echter gerommel in de meterkast...

En u bent niet gaan kijken?


Hallo Zaagmans, het kan zijn dat een monteur van KPN daar onderhoud heeft gepleegd. Is dat jou meterkast of een gedeelde meterkast? In het laatste geval is wat ik eerder noemde mogelijk geweest.

 

Het is een gedeelde meterkast met een buurman. Ik denk niet dat het een KPN monteur is geweest op dat tijdstip, waarschijnlijk was het de buurman zelf die in de meterkast ‘iets’ deed waardoor mijn internet even wegviel.


(bewerkt)


Als uw router (Experiabox/KPN Box) bij u in huis staat, dan kan een ander in principe niets met uw in verbinding doen. 


Als uw router (Experiabox/KPN Box) bij u in huis staat, dan kan een ander in principe niets met uw in verbinding doen. 

Dus het is ook niet mogelijk bijvoorbeeld via 1 of ander illegaal kastje of een kabel om via het ISRA punt verbinding te leggen met mijn KPN aansluiting? Wat is volgens u een verklaring dat mijn internet even wegviel na gerommel in de meterkast? 


Als uw router (Experiabox/KPN Box) bij u in huis staat, dan kan een ander in principe niets met uw in verbinding doen. 

Dus het is ook niet mogelijk bijvoorbeeld via 1 of ander illegaal kastje of een kabel om via het ISRA punt verbinding te leggen met mijn KPN aansluiting? Wat is volgens u een verklaring dat mijn internet even wegviel na gerommel in de meterkast? 

Nee. Er is maar 1 verbinding mogelijk. Stiekem een 2de maken op uw aansluiting kan niet. 

Dat uw verbinding even weg viel: kan toeval zijn. Kan ook zijn dat hij de stekker er ff uitgetrokken heeft omdat de snoeren in de war zaten bijvoorbeeld. Of dat een kabel van hem achter uw kabel heen liep en hij die daar achter vandaan wilde hebben bijvoorbeeld.  


Als uw router (Experiabox/KPN Box) bij u in huis staat, dan kan een ander in principe niets met uw in verbinding doen. 

Dus het is ook niet mogelijk bijvoorbeeld via 1 of ander illegaal kastje of een kabel om via het ISRA punt verbinding te leggen met mijn KPN aansluiting? Wat is volgens u een verklaring dat mijn internet even wegviel na gerommel in de meterkast? 

Nee. Er is maar 1 verbinding mogelijk. Stiekem een 2de maken kan niet.

Dat uw verbinding even weg viel: kan toeval zijn. Kan ook zijn dat hij de stekker er ff uitgetrokken heeft omdat de snoeren in de war zaten misschien. 

OK, bedankt. Ik weet vrijwel zeker dat het geen toeval is, want het gebeurd verder nooit, en dan hoor ik een keer geluiden uit het halletje komen en dan valt het internet ineens uit. Duidelijk verband. Maar de stekker optie is inderdaad mogelijk, om wat voor reden dan ook, misschien vergissing o.i.d.