Skip to main content

Op 11 augustus KPN internet/tv besteld voor een nieuw appartement. Per sms een bevestiging gekregen dat het internet per 20 augustus actief is. Vanaf 28 augustus de sleutel gekregen van ons appartement en meteen internet aangesloten. Bleek niet te werken. Na vele malen gebeld te hebben met de klantenservice werd mij verteld dat de ingangsdatum van het contract 4-9 is en dat het internet dan pas zou werken (ondanks een actieve verbinding in het appartement). Dit is nooit zo afgesproken. 28 augustus zou de ingangsdatum moeten zijn. Hierdoor kunnen wij niet in ons nieuwe appartement wonen, omdat er ivm thuiswerken internet nodig is.

Dan maar een week wachten tot 4 september. Conclusie: nog steeds geen internet. Meerdere keren gebeld, verschillende medewerkers gesproken en allemaal roepen ze iets anders. Na vele telefoontjes blijkt dat het internet al gewoon moest werken vanaf 20 augustus…..Maar het werkte nog steeds niet. Er zou ook een storing in het modem zijn geconstateerd. Snel naar een KPN winkel gereden om een nieuw modem op te halen. Maar wederom geen verbinding.

 

Direct een monteursafspraak gemaakt, maar toen werd er gezegd dat het probleem niet bij KPN zelf ligt, maar dat het probleem bij KPN Netwerk NL ligt. Zij gaan over de het glasvezelinstallatiepunt en volgens hun lag het probleem daar. Dus op advies van een medewerker van de klantenservice de monteursafspraak van KPN zelf geannuleerd, omdat deze niet met de glasvezelinstallatie aan de slag kan. Er zou tevens een storingsticket aangemaakt worden, zodat KPN Netwerk NL een monteur kan sturen. Na contact gehad te hebben met KPN Netwerk NL blijkt dat er geen ticket is aangemaakt. Wederom gebeld met KPN en zij zeggen dat dit niet is gebeurd, omdat ik zelf mijn monteursafspraak bij KPN heb geannuleerd (op aangeven van een andere medewerker). Dus nu moet er weer een nieuwe afspraak ingepland worden en dan maar hopen dat KPN het meteen op kan lossen. Anders moet er alsnog een monteur van KPN Netwerk NL langskomen wat ook weer dagen duurt.

 

Al met al al 1,5 week kosten gemaakt…Weliswaar geen abonnementskosten maar wel andere kosten: al 1,5 week huur betaald zonder er te kunnen wonen, elke keer op en neer rijden naar het appartement (35min) om te kunnen klussen en daarna weer naar mijn tijdelijke verblijf om te kunnen werken. Parkeergeld, benzine en heel heel veel chagrijn. 

 

Een klein gebaar/tegemoetkoming vanuit KPN lijkt me hier wel op zijn plaats....

Hallo @SvdB15, als eerste van harte welkom op het KPN Forum.

Wat ontzettend vervelend dat het zo lang heeft moeten duren voordat jij verbinding had in je nieuwe woning. Zeker nu iedereen veel thuis werkt is dat niet handig. Is het inmiddels al opgelost? 

Eerst een klein beetje context over het KPN Forum. Het KPN Forum is er op gericht dat klanten elkaar helpen, met tips en adviezen. Klanten gaan hier met elkaar in gesprek en helpen elkaar. Ik als moderator werk wel voor KPN. Als moderator zorg ik dat gesprekken op het Forum netjes verlopen en dat alle informatie snel vindbaar is. Zo heeft niet alleen de vraagsteller iets aan een antwoord, maar iedereen die het topic vindt. Vragen over vergoedingen kun je misschien beter bij onze telefonische klantenservice neerleggen, daar wordt je snel één op één geholpen.

Natuurlijk wil ik je ook heel graag helpen, als je voor mij jouw postcode en huisnummer zou willen toevoegen aan jouw profiel kan ik jouw gegevens inzien. Die gegevens zijn uiteraard niet openbaar en alleen inzichtelijk voor jou en moderators.  Laat het even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan gaan we samen opzoek naar een oplossing. 

 


Beste @SvdB15, heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het dan weten?


Hoi Marcia,

Ik heb geen contact mee gehad met jullie. Vorige week heb ik aan de telefoon mijn ongenoegen over de gang van zaken en de communicatie al laten blijken, maar dat werd standaard beantwoord met: ‘dat is inderdaad vervelend’. Verder is er geen contact meer geweest.

Sinds afgelopen donderdag heb ik dan eindelijk internet. Blijkbaar moest er eerst nog iets omgezet worden bij de centrale alvorens ik internet had. Dit is apart, gezien ik op 20 augustus een sms had gekregen dat mij internetaansluiting actief is. Meerdere mensen in dit blok liepen tegen dit probleem aan. Als dit eerder was gecommuniceerd door KPN dan had ik op 28 augustus al internet kunnen hebben, maar helaas. Zoals wel vaker de afgelopen 2 weken is gebleken, is de kennis over de eigen producten en de aansluiting hiervan bij de mensen van de klantenservice erg slecht.


Hi @SvdB15, we hebben elkaar net gesproken. 

Fijn dat we eruit zijn gekomen, en nogmaals mijn oprechte excuses voor de hele gang van zaken. 


Reageer