Skip to main content

Beste KPN,

 

al 8 jaar ben ik klant bij jullie en ben een jaar geleden verhuisd.

sinds ik hier woon heb ik veel problemen met tv en internet ervaren.

Ondertussen heel wat telefoon gesprekken gehad waarin jullie mij meerdere keren oplossingen hebben beloofd.

en niet waar hebben gemaakt.

 

Nieuwe tv ontvangers, nieuw modem, wifi versterkers noem maar op…

 

Zojuist is er een monteur langs gekomen en die vertelde mij dat de binnenkomende verbinding 10 om 3 is, terwijl ik voor 50 mb/s betaal en adviseerde mij om contact met jullie op te nemen.

 

Nu blijkt dat de verbinding vanuit de serverkast op een vdsl aangesloten zit, die maar max. 19mb/s aankan.

en wanneer deze op de vvdsl aangesloten wordt de binnenkomende verbinding wel die 50mb/s haalt.(waar ik dus voor betaal)

 

Dit is echt van de zotte..

 Ik word gewoon opgelicht door jullie.

Bewust een klant aansluiten op een verbinding die nog niet eens de helft aankan dan waar die voor betaald..

Al een jaar lang neem ik contact met jullie op en geef ik mijn klachten aan.

meerdere modems, telefonisch contact en monteur bezoeken verder is er nog steeds niks veranderd.

 

Ik bestel 50 mb/s en dan sluiten jullie me aan op een verbinding die maar 19mb/s aankan..

Dat is regelrechte oplichterij!

 

Jullie wisten dit en hadden dit een jaar geleden al kunnen verhelpen.

8 jaar klant… dit kan gewoon niet..

 

Daarom eis ik compensatie van de afgelopen 10 maanden.

 

betaald 50mb/s (€42.50) ontvangen ±10mb/s (€8.50)

€42,50 - €8,50 = €34,- per maand wat ik teveel heb betaald.

€34,- x 10 maanden = €340,-

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Welkom op het forum. Voor de medewerkers van KPN is het belangrijk dat alles relevante persoonsgegevens in je profiel worden aangevuld, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij het zoeken van een passende oplossing. Mocht je dit al gedaan hebben, zullen medewerkers binnenkort reageren op je bericht. Het is de laatste tijd erg druk, waardoor een reactie even op zich kan laten wachten.


Van de kpn telefoniste kreeg ik te horen dat ik hier moet zijn met mijn klacht.

Klopt dit?

Zo ja, erg jammer dat er nog niet is gereageerd op dit probleem.


Het is erg druk en de medewerkers hebben veel berichten te beantwoorden. Je zult helaas nog even geduld moeten hebben.


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?  Graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Welke site?

De monteur die hier gisteren was, heeft dat gecontroleerd en het was mogelijk om een hogere snelheid dan waar ik voor betaal re ontvangen


@Joep1965 ik neem aan dat je dit bedoeld?


Sorry ik vergat de link. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Misschien kan @Ward_ hier even naar kijken. Die weet alles over snelheden op het netwerk.


Maandag gaan ze de vdsl overzetten naar vvdsl.

Via vvdsl kan ik ontvangen waar ik voor betaal.

Het probleem zit hem in de afgelopen 10maanden.

Ik betaal voor 50mb en ze sluiten me aan op een vdsl die max. 19mb kan leveren.

Toen ik hier kwam wonen is alles aangesloten door kpn ze zijn toen ook bezig geweest in de centrale kast buiten. 

Als ze me toen op de vvdsl hadden aangesloten ontving ik de mbs waar ik voor betaal.

Ik heb dus 10 maanden lang voor diensten betaald die ik nooit heb gekregen. 

Terwijl ik regelmatig contact met kpn heb gehad en er nooit iets aan gedaan is.


@Joep1965 


Snelheden bij een aansluiting op het kopernetwerk zijn nooit gegarandeerd. Je hebt geen abonnement voor 50 mbit, maar een abonnement "tot 50 mbit". Er zijn enorm veel aansluitingen waar de 50 mbit niet gehaald word, maar waar men wel gewoon een "tot 50 mbit" of "tot 100 mbit" abonnement heeft en daarvoor betaald zonder enige vorm van compensatie te krijgen. Dat is normaal, KPN geeft hier geen compensatie voor.

En ik ben ook erg benieuwd of u straks na de omzetting daadwerkelijk 50 mbit zal halen... zou me niet zo heel erg verbazen als dat een beetje tegen gaat vallen...


Maar minder als de helft halen van de snelheid waar voor betaald wordt lijkt mij zeker een vergoeding vanuit KPN op z’n plaats


Maar minder als de helft halen van de snelheid waar voor betaald wordt lijkt mij zeker een vergoeding vanuit KPN op z’n plaats

Nee, helaas. Sommige mensen die maar 2 of 3 mbit halen en waar geen Sneller Internet Buitengebied mogenlijk is, die ontvangen wel eens 5 euro korting ofzo. Daar lees je wel eens over...


Het verhaal van "tot" 50mb klopt niet. Kan ik nergens iets terug vinden in mijn administratie en kpn app daar staat duidelijk: internet 50mbit/s. En al klopt het wel. Heb ik daar nooit op welke manier dan ook iets over gehoord. Dus kpn verkoopt mij nog steeds 50mb terwijl ze dat via de oude verbinding nooit konden halen. 

Nu wordt het vvdsl en behaal ik wel de snelheid van 50. Dus het is al die tijd wel mogelijk geweest om de gewenste snelheid te ontvangen. Maar door het niet goed aansluiten door kpn heb ik het nooit ontvangen. 

En wil ik het geld wat ik teveel heb betaald vergoed krijgen.

Ik heb dus betaald voor 50 en kreeg Via vdsl max 19 terwijl kpn via vvdsl wel die 50 kan leveren. 

Dan is het toch oplichterij..

 

 


In ieder geval fijn dat het nu geüpgraded zal worden. U wil een vergoeding maar ik betwijfel of KPN deze gaat geven. Ik ga er in ieder geval niet over. Ik denk dat het belangrijkste is dat er nu iets positiefs veranderd.


@Jeroen Ruiter dat ik nu wel de 50mb ontvang is idd positief, het gaat mij om die 10 maanden wat ik eerder heb beschreven. Wordt er door iemand van kpn die wel over dit onderwerp gaat contact met mij op genomen via dit forum? 


Jazeker maar dat duurt een paar dagen.


Oke, bedankt allemaal.

Ik wacht het even af!


Het verhaal van "tot" 50mb klopt niet. Kan ik nergens iets terug vinden

Het staat in uw eigen schermafdruk:

 


Ja dat staat er als je het nu afsluit.

Ik heb nergens op papier staan dat het tot is.

En al was dat wel zo,

kpn heeft mij al die tijd op een vebinding aangesloten die max 19 kan leveren. 

Als kpn mij wel juist had aangesloten was het de verbinding zoiso boven de 19 geweest.

Hun fout, hun moeten het oplossen met terug werkende kracht


En stel, ik had gekozen voor de tot 200mb en werd via een verbinding die max 19 aankan aangesloten. Slaat dan toch ook nergens op.

Kpn had zijn uiterste best moeten doen om mij de gewenste verbinding te bieden. 

 

En dat hebben ze 10 maanden te laat gedaan.

De monteur en klantenservice van kpn zelf zeggen zelfs dat dit niet kan

@Nick83 

 


U verhaal is duidelijk. Wacht even een aantal dagen rustig af en kijk wat KPN te zeggen heeft. Nogmaals ik geef u weinig kans.


Al hadden ze geprobeerd om mij de juiste verbinding te bieden was er niks aan de hand. 

Mij aansluiten op vdsl terwijl ze meteen vvdsl hadden kunnen bieden. Daar gaat het mis, ik ben opgelicht! En ben er klaar mee of een vergoeding of ik gooi die zooi naar buiten en ze kijken maar even. 8 jaar klant en dit soort praktijken uithalen kan niet. De juiste persoon die ik moet spreken is niet te bereiken. Dit blijkt de enigste manier te zijn dus ik wacht af.


Ik laat het hierbij, deze berichten dragen niet bij voor een juiste oplossing. Ik wens u het beste als het gaat om dit onderwerp en mochten er in de toekomst nog zaken zijn, sta ik zeker voor u klaar zolang mijn expertise het toe laat.


@Jeroen Ruiter bedankt voor uw hulp. Het desbetreffend probleem ligt bij mij erg diep en wil ik iemand spreken die bevoegd is om dit soort zaken af te handelen.

Helaas gaat dat niet zo makelijk.

Nogmaals bedankt en ik wacht met het uiten van mijn frustraties tot ik de juiste persoon spreek

Gr