Skip to main content

Beste KPN,

 

al 8 jaar ben ik klant bij jullie en ben een jaar geleden verhuisd.

sinds ik hier woon heb ik veel problemen met tv en internet ervaren.

Ondertussen heel wat telefoon gesprekken gehad waarin jullie mij meerdere keren oplossingen hebben beloofd.

en niet waar hebben gemaakt.

 

Nieuwe tv ontvangers, nieuw modem, wifi versterkers noem maar op…

 

Zojuist is er een monteur langs gekomen en die vertelde mij dat de binnenkomende verbinding 10 om 3 is, terwijl ik voor 50 mb/s betaal en adviseerde mij om contact met jullie op te nemen.

 

Nu blijkt dat de verbinding vanuit de serverkast op een vdsl aangesloten zit, die maar max. 19mb/s aankan.

en wanneer deze op de vvdsl aangesloten wordt de binnenkomende verbinding wel die 50mb/s haalt.(waar ik dus voor betaal)

 

Dit is echt van de zotte..

 Ik word gewoon opgelicht door jullie.

Bewust een klant aansluiten op een verbinding die nog niet eens de helft aankan dan waar die voor betaald..

Al een jaar lang neem ik contact met jullie op en geef ik mijn klachten aan.

meerdere modems, telefonisch contact en monteur bezoeken verder is er nog steeds niks veranderd.

 

Ik bestel 50 mb/s en dan sluiten jullie me aan op een verbinding die maar 19mb/s aankan..

Dat is regelrechte oplichterij!

 

Jullie wisten dit en hadden dit een jaar geleden al kunnen verhelpen.

8 jaar klant… dit kan gewoon niet..

 

Daarom eis ik compensatie van de afgelopen 10 maanden.

 

betaald 50mb/s (€42.50) ontvangen ±10mb/s (€8.50)

€42,50 - €8,50 = €34,- per maand wat ik teveel heb betaald.

€34,- x 10 maanden = €340,-

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

:slight_smile:


Sowieso ben je niet 8 jaar opgelicht zoals jij dat noemt. Ergens in 2013 is men pas begonnen met vvdsl.  Het is goed mogelijk dat de kast waar jij op zit recent een upgrade heeft gehad. Tussen de upgrade en daadwerkelijke levering zit een paar maanden. Klanten van kpn worden namelijk automatisch omgezet en dat laten ze uitgebreid weten per post.  


@Joep1965 8 jaar lang ben ik klant bij kpn. Dat ik wordt opgelicht gebeurd de afgelopen 10. Zoals ik hier boven  in meerdere berichten heb beschreven. Volgens de laatste monteur die langs is geweest, Was vvdsl in de desbetreffende periode gewoon beschikbaar.


De onderste is van gisteravond. De bovenste van vandaag.

Vandaag heeft kpn mij in de serverkast van vdsl naar vvdsl aangesloten. Nu ontvang ik de gewenste snelheid waar ik voor betaal. Uit eigen onderzoek (monteur, klantenservice en internet) kon kpn mij 10maanden geleden al op deze verbinding aansluiten.... 


Vandaag heeft kpn mij in de serverkast van vdsl naar vvdsl aangesloten. Nu ontvang ik de gewenste snelheid waar ik voor betaal. Uit eigen onderzoek (monteur, klantenservice en internet) kon kpn mij 10maanden geleden al op deze verbinding aansluiten.... 

Tja... KPN kan nog veel beter: glasvezel aanleggen. Dat het kan wil nog niet zeggen dat ze het ook doen. Of moeten doen. Ze zijn u niets verplicht.


Goedenavond @Jaspervk, welkom op het forum!
Zoals eerder al beschreven hebben we het bij deze snelheden altijd over tot-snelheden. Om die reden kan ik je helaas geen vergoeding aanbieden. Dit is altijd al zo geweest.
Ik zie ook in je laatste contract het volgende staan:

Internetsnelheid
Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 17 Mbit/s
Uploadsnelheid: 2 Mbit/s

Deze snelheid is een schatting en kan hiervan afwijken. De werkelijke snelheid hangt af van verschillende factoren,
zoals het aantal apparaten en het gebruik van wifi.

In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid.
De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.

De geadverteerde snelheid van
-Hussel Internet 50 Mbit/s
Downloadsnelheid: 50 Mbit/s
Uploadsnelheid: 5 Mbit/s
Kijk voor meer informatie op kpn.com/internetsnelheid.

Hieruit maak ik op dat op 21-11-2019 er een maximale snelheid mogelijk was van 17Mbit/s.
In de laatste screenshots haal je overigens wel erg lage snelheden maar ik zie dat je deze vanaf je telefoon via wifi hebt gemaakt. Heb je onze online wifimanager al eens doorlopen?


@Thomas de verwachte snelheid die U vernoemt haalde ik niet eens. Sinds vandaag aangesloten op het vvdsl en haal nu wel de gewenste snelheid. Heb met regelmaat contact met kpn gehad en er is nooit wat aangedaan terwijl het blijkbaar vrij simpel op te lossen is. Wat is de rede dat dit nooit eerder is veranderd?


Oeps grote mond en strafbare beschuldigingen maken en nu blijkt dat er niet goed gelezen is?

 

Een welgemeend excuus lijkt me erg prudent in deze.


@Macabeus Het probleem is dat ik al geruime tijd op een verkeerde verbinding aangesloten was. Hierdoor kon ik niet de maximaal te halen mbit/s ontvangen. Zoals ik dit nu bekijk heeft KPN de afgelopen maanden er niet alles aan gedaan om mijn binnen komende verbinding te verbeteren.

KPN had mij vanaf het begin al op de vvdsl aan moeten sluiten. ook al haalde ik dan nog steeds niet de gewenste snelheid, had KPN het tenminste wel geprobeerd voor me. 

Dit is niet het geval en naar mijn mening heeft KPN mij bewust op niet goed aangesloten. 
Want nu er een monteur mij heeft verteld dat KPN me oplicht kan ik ineens wel aangesloten worden.

Ik heb dus al die tijd betaald voor iets wat nooit mogelijk was om te ontvangen


@Macabeus Het probleem is dat ik al geruime tijd op een verkeerde verbinding aangesloten was. Hierdoor kon ik niet de maximaal te halen mbit/s ontvangen. Zoals ik dit nu bekijk heeft KPN de afgelopen maanden er niet alles aan gedaan om mijn binnen komende verbinding te verbeteren.

KPN had mij vanaf het begin al op de vvdsl aan moeten sluiten. ook al haalde ik dan nog steeds niet de gewenste snelheid, had KPN het tenminste wel geprobeerd voor me. 

Dit is niet het geval en naar mijn mening heeft KPN mij bewust op niet goed aangesloten. 
Want nu er een monteur mij heeft verteld dat KPN me oplicht kan ik ineens wel aangesloten worden.

Ik heb dus al die tijd betaald voor iets wat nooit mogelijk was om te ontvangen

Je maakt verwijten aan KPN, terwijl je zelf ook elke dag je snelheid in de gaten kan houden en dus ruim 9 maanden geleden van je had kunnen laten horen. Als je iets niet bevalt, moet je het niet blijven kopen. Wel een aardig verdienmodel trouwens, je had nog langer niks moeten zeggen, dan zou je nog veel meer dan die 340 euro kunnen vangen.


@tmoesel ik heb die periode bijna maandelijks mijn probleem voor gelegt bij kpn. Het is dat die monteur mij hier op wees. Die tijd daar voor wist ik niet beter. Doordien het vele contact. op mijn oude adres was ik altijd erg tevreden. De rede dat ik nu nog bij kpn klant ben is dat ik er pas vorige week achter ben gekomen dat uk al die tijd verkeerd aangeslote  ben. Als kpn geen compensatie bied voor die periodo zit er voor mij.maar 1 ding op


Goedemiddag @Jaspervk, ik snap heel goed dat het vervelend het is om daar zo laat achter te komen en dit niet het antwoord is waarop je gehoopt had. Ik kan niet terug in de tijd om te kijken waar dit mis gegaan is of wanneer VVDSL beschikbaar is gekomen op jouw adres.
Ik vrees dat ik je hier helaas geen compensatie voor kan bieden.


Bij deze vraag ik een medewerker van KPN die de bevoegdheid heeft om dit soort zaken af te handelen om telefonisch contact met mij op te nemen.


U kunt een klacht indienen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm

Vraag daarbij om een telefonische terugkoppeling.


@tmoesel ik heb die periode bijna maandelijks mijn probleem voor gelegt bij kpn. Het is dat die monteur mij hier op wees. Die tijd daar voor wist ik niet beter. Doordien het vele contact. op mijn oude adres was ik altijd erg tevreden. De rede dat ik nu nog bij kpn klant ben is dat ik er pas vorige week achter ben gekomen dat uk al die tijd verkeerd aangeslote  ben. Als kpn geen compensatie bied voor die periodo zit er voor mij.maar 1 ding op

Ik weet niet wat er allemaal gezegd is in je telefoongesprekken, zal wellicht in eerste instantie over lage snelheid zijn gegaan. Verder kan een monteur kan geen contracten inzien en weet dus niet waarvoor je ooit hebt getekent. Dat er nu in die kast meer mogelijk is zal best, maar dat wil niet zeggen dat men per direct alle draadjes omzet. Dat kost ten eerste werk van iemand en kan allerhande negatieve neveneffecten hebben, niet voor jouw wellicht, maar voor anderen.

Op welke datum ben je je contract aangegaan wat nu loopt?

Als het om geld opeisen gaat, zal je een juridisch sluitend bewijs moeten leveren, is het niet hier op dit forum dan wel voor een klachtenafdeling of eventueel advocaat/rechter.

En wat voor snelheden haal je nu?