Skip to main content

Ik kreeg van kpn het bericht dat een internetsnelheid verhoging niet mogelijk is omdat “er geen vrije aansluiting aanwezig is momenteel”.  Dit was schijnbaar een zeldzame foutmelding. Kan iemand uitleggen wat dit betekent en hoe dit eventueel op te lossen is?

Enige wat ik kan bedenken is dat je naar pairbonding gaat, en daarvoor 2 nieuwe poorten moeten krijgen waaruit jouw signaal dan verstuurd worden. Blijkbaar zijn die niet beschikbaar omdat alles vol zit?

Inderdaad zeldzaam. Heb het zelf 1 keer gehad en oplostijd was onbekend. Nokia moest nieuwe apparatuur bijplaatsen.

 

 


Enige wat ik kan bedenken is dat je naar pairbonding gaat, en daarvoor 2 nieuwe poorten moeten krijgen waaruit jouw signaal dan verstuurd worden. Blijkbaar zijn die niet beschikbaar omdat alles vol zit?

Inderdaad zeldzaam. Heb het zelf 1 keer gehad en oplostijd was onbekend. Nokia moest nieuwe apparatuur bijplaatsen.

 

 

Ja bijzonder, ik moest het over 5 dagen weer opnieuw proberen. Echter was dit al de 2e keer want ik had dit al een keer eerder gehoord. Vraag me dan ook af wat er in die 5 dagen kan veranderen. 


Hoi @bas-j. Deze foutmelding herken ik wel en ik kan je verzekeren dat over 5 dagen nog steeds dezelfde foutmelding is :wink:
Zou je mij in een privebericht kunnen laten weten welke wijziging je wilt doorvoeren? Ik ga dan verdere stappen ondernemen voor jou! Als het inderdaad is wat ik vermoed dat het is moet ik bij voorbaat wel aangeven dat de oplostermijn lang kan zijn, denk hierbij gerust aan plusminus een week of 4 (op zijn vroegst) dat ga ik niet onder stoelen of banken steken!

Fingers crossed dat mijn vermoeden onjuist is en er toch wat anders aan grondslag ligt.