Skip to main content

Zijn jullie overgestapt? En ging dat soepel? Ik zit er sterk aan te denken. Ook zo'n soort verhaal. 

Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Ik zit in zo'n zelfde situatie. Op 6 april sleutels gekregen van mn nieuwbouw appartement. Op 8 april aansluiting op het nieuwe adres aangevraagd. Nieuwe aansluiting omdat ik graag overlap wilde tussem de 2 adressen. Uiteindelijk na enorm veel gedoe zo'n noodpakket op kunnen halen. Eerst bij n moeilijk bereikbare supermarkt in een andere plaats. Daat twee keer voor niks gestaan. Uiteindelijk op een betere plek kunnen ophalen. Eindeloos vaak contact gezocht. Door een gehoorprobleem en alke boorgeluiden van medebewoners kan ik niet makkelijk bellen. Klacht is afgesloten omdat ik 3x niet bereikbaar was telefonisch. 1e 2 keer boodschappen doen, vandaag was ik op n plek waar ik niet kon bellen. Weer gechat daarnet, rotgesprek. Op 8 juli zegt KPN dat er hier in de wijk iets gaat gebeuren en vanaf dan kunnen er aansluitingen ingepland worden. Al die tijd houdt KPN het oude adres aan als contractadres. Maar ik heb daar geen aansluiting meer en ook al 2 weken de sleutels niet meer. Juist vanwege corona maak ik exyra gebruik van internet... Woningbouw en aannemer zeggen dat heg alleen nog maar een kleinigheid is die nodig is. Ik krijg erg veel zin om naar een andere aanbieder over te stappen, voorheen kabelmaatschappij. Na meer dan 25 jaar. Maar die andere aanbieder hoor ik erg veel klachten over. Misschien is heg roch nog vlot te trekken?

Admin: bericht samengevoegd met eigen topic.


Een dergelijk verhaal lees ik het laatste jaar wel vaker m.b.t. KPN NetwerkNL. Als er op het nieuwe adres fysiek nog geen verbinding of lijn is kan het heel lang duren, helemaal als het om glasvezel gaat. O.a. bij T-Mobile op het forum (die ook van KPN leidingen gebruik maken) waren er deprimerend veel topics, maar ook hier wel te vinden. KPN houd je nu aan de lijn met zo’n mobiel paket, is op zich wel logisch en als je geen TV kijkt, allleen maar wat internet zou het wel werkbaar moeten zijn. Maar het is wel een teken aan de wand: Men heeft het niet voor elkaar, geen capaciteit en je hebt de mogelijkheid tot waarschijnlijk binnen een week vast internet via de coaxkabel. KPN zou moeten toegeven dat ze niet kunnen leveren op je nieuwe adres, net zoals een kabelaar dat ook moet op een adres waar geen kabel is. Je ervaring nu met KPN is waarschijnlijk weinig beter dan de angst voor slecht internet van die kabelaar.


Hoi Jessica, welkom op het forum. Jammer te horen dat het krijgen van diensten op je nieuwe adres zo moeizaam verloopt. Zoals tmoesel al aangeeft, wij zijn voor de aanleg afhankelijk van KPN NetwerkNL. Zolang we van hen niet de gereedmelding hebben gekregen kunnen wij het signaal niet aanzetten. Als je wilt kijk ik graag voor je na wat de status is op dit moment en of ik een datum kan geven. Vul dan je forumprofiel in en laat hier weten als je dit gedaan hebt.


Nadat ik sinds 8 april zo'n 10 tot 15 uur hierin gestoken heb, zou vanmorgen de monteur komen om het te regelen. Hij zou ertussen 8en 10zijn. Je raadt het al. Om 10.12 miste ik een oproep. Na een hoop wachten in de chat kreeg ik bericht: iemand had me gebeld om te vertellen dat de monteur ziek is. Ik heb nu door een of andere reddende engel van t callcenter vanmiddag n herkansing. Zij had begrip voor mijn gehoorproblemen waardoor bellen lastig is. 'Het systeem' is niet vriendelijk voor mensen met een gehoorprobleem. Ik zag eerder gemiste oproepen en ben via de chat gaan reageren. Evengoed kreeg ik een paar dagen later een mail dat mijn klacht op afgerond was gezet omdat ik 3x niet telefonisch bereikbaar was. Dan kunnen ze toch ook mailen met t verzoek contact op te nemen?!? En dan meer opties dan alleen telefoon? Aan de chat konden ze het nummer van de klacht niet opzoeken. Dus ook niet voorkomen dat de klacht zonder afhandeling gesloten zou worden. Erg jammer. En als je boos wordt zeggen ze al snel: als u zo doet, gaan we uw klacht niet heropenen. Hoe krijg je iemand machteloos, wanhopig en ten einde raad?!?


Een dergelijk verhaal lees ik het laatste jaar wel vaker m.b.t. KPN NetwerkNL. Als er op het nieuwe adres fysiek nog geen verbinding of lijn is kan het heel lang duren, helemaal als het om glasvezel gaat. O.a. bij T-Mobile op het forum (die ook van KPN leidingen gebruik maken) waren er deprimerend veel topics, maar ook hier wel te vinden. KPN houd je nu aan de lijn met zo’n mobiel paket, is op zich wel logisch en als je geen TV kijkt, allleen maar wat internet zou het wel werkbaar moeten zijn. Maar het is wel een teken aan de wand: Men heeft het niet voor elkaar, geen capaciteit en je hebt de mogelijkheid tot waarschijnlijk binnen een week vast internet via de coaxkabel. KPN zou moeten toegeven dat ze niet kunnen leveren op je nieuwe adres, net zoals een kabelaar dat ook moet op een adres waar geen kabel is. Je ervaring nu met KPN is waarschijnlijk weinig beter dan de angst voor slecht internet van die kabelaar.

Ik ben erg afhankelijk van een goede verbinding. Heb een gehoorprobleem waardoor ik veel chat met instanties. En kijk door corona bv de kerkdienst via Youtube, waar ik normaal gesproken lekker heen zou gaan. En ben 2 maanden geleden voor mezelf begonnen vanaf thuis, heb internet nodig om met klanten te communiceren en mijn eigen website te bouwen. De kabelaarin ons dorp heeft een slechte naam, facebook staat vol geklaagover storingen. Anders had ik daar al lang klant geweest. 


Wat een vervelende samenloop van omstandigheden dat de monteur ziek bleek. Fijn wel, dat er toch een herkansing geregeld kon worden voor dezelfde dag. Is die monteur ook geweest en heb je diensten, Jessica? Je hebt je forumprofiel nog niet ingevuld, dus inhoudelijk kan ik hier verder niet echt iets over zeggen op dit moment. Behalve dat veel van onze dingen inderdaad telefonisch worden uitgevoerd, wat niet makkelijk is als je gehoorproblemen hebt. We proberen dan wel om het op andere manier op te lossen, maar dat lukt niet altijd even goed.


Ja er kwam een vakkundige en vriendelijke monteur. Ik heb nu internet en TV. De woningbouw moet nog wel een probleem met de kabel tussen meterkast en woonkamer oplossen, dat mocht de monteur niet doen. Dus er loopt nu een kabel over de grond waar mn buren ook lopen. Ducttape doet wonderen… En raad eens? ik probeerde de vergoeding aan te vragen voor de dagen tussen 9 mei en 5 juni dat ik alleen t noodpakket had en geen gebruik kon maken van mijn abonnement. Maar er was een storing op die site dus ik kon de einddatum niet aangeven. Dat ga ik later vandaag nog eens proberen. 


Goed om te horen, @Jessica01! Alleen, vergoeding op die manier aanvragen zal in dit geval niet lukken. Dit omdat het formulier bedoeld is voor netwerkstoringen. En in jouw geval is het geen netwerkstoring, maar een kwestie van leveringsproblemen. Ik zie dat je het forumprofiel in hebt ingevuld. Dus ik heb gelijk even gekeken. Daarmee zie ik dat je juist door een medewerker naar dat formulier bent doorverwezen. Sorry daarvoor, dat had niet gemoeten.

Natuurlijk geldt alsnog dat je niet hoeft te betalen voor je abonnement in de periode dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken. Maar dan moeten we dit even handmatig invoeren. Dit heb ik zojuist gedaan. Voor het gemak heb ik de periode afgerond naar 1 maand en dus ook een maand aan abonnementskosten vergoed. Dit krijg je op je volgende factuur in mindering gebracht.


Okee, dat klinkt ale een hele stap in de goede richting. Ik heb weer gechat en ging weer via t kastje en de muur naar t kastje terug. En voor klachtafhandeling is een eis dat je telefonisch bereikbaar bent. Ik kan alleen bellen als het echt stil is om me heen. Dus geen stratenmakers of buren die ook gordijnen willen ophangen in hun nieuwe appartement. Als je daar ook nog iets over op de juiste plek kunt aankaarten? Er zijn meer mensen zoals ik, die moeilijk of niet kunnen bellen. En om daar nou de teletolk voor aan te moeten vragen, met n lange procedure en alles er op en eraan... 


Feedback wat betreft het op andere manier contact opnemen als bij ons bekend is dat een klant problemen heeft met bellen heb ik ook doorgegeven, Jessica. Is er verder nu nog iets dat afgehandeld moet worden, aangezien je aangeeft weer gechat te hebben. Als er nog onafgeronde zaken zijn kunnen we die ook via het forum afhandelen als je wilt.


Nee ik denk dat we dezelfde chat bedoelden, waarin je collega me naar het verkeerde formulier verwees en met niet verder wilde helpen toen ik aangaf dat ik het niet met Chrome wilde proberen. Ik hoop dat er een reactie komt op de vraag om een vergoeding. Dat wacht ik nu weer af. 


Nee ik denk dat we dezelfde chat bedoelden, waarin je collega me naar het verkeerde formulier verwees en met niet verder wilde helpen toen ik aangaf dat ik het niet met Chrome wilde proberen.

Ah, zo, duidelijk.

 

Ik hoop dat er een reactie komt op de vraag om een vergoeding. Dat wacht ik nu weer af. 

Dit alleen nog niet. Vergoeding is inmiddels geregeld. Die heb ik op de 8e ingevoerd en wordt verwerkt op je volgende factuur (1 juli). Verder zie ik in de systemen geen ingediende klacht hierover. Ik zie een contactmoment eind mei waarin je aangeeft graag vergoeding te willen, met een notitie van de collega dat die heeft aangegeven dat hier naar gekeken kan worden als de problemen zijn verholpen. Dat klopt, vergoeden van dingen doen we nadat het is opgelost. Daarvoor heb je toen later weer contact opgenomen en ben je op de 8e naar het verkeerde formulier doorverwezen. Waarop je hier terugkwam en aangaf dat het niet werkte en ik het vervolgens heb opgepakt. Na die tijd zijn er geen verdere klantenservice contacten geweest en er staat verder niets open. Dus vanuit KPN bezien is het afgehandeld. Mocht jij dat niet zo ervaren dan hoor ik het graag en kijk ik met je of en wat we daarmee kunnen.