Skip to main content

Hoe moeilijk kan een verhuizing zijn als je te maken hebt met medewerkers van KPN die niet weten wat ze (moeten) doen. Dan wordt het heel moeilijk. Ik deel deze ervaring voor de liefhebber. Hopelijk heeft iemand er wat aan als er een verhuizing op komst is.

Ik help iemand die ging verhuizen. Ik heb KPN op 14 maart ingelicht van de verhuizing. Het glasvezelsignaal zou op vrijdag 14 april worden overgezet. Een monteur was niet nodig. Modem mee, tv ontvanger mee en aansluiten. Simpel. In de eerste week van april zag ik dat er geen juiste aansluiting in de woonkamer aanwezig was. Dus KPN gevraagd om toch maar een monteur te sturen. Deze zou 20 april komen. Toen ik daar over door vroeg, bleek dat het echt niet eerder kon. Oke, das jammer voor de TV zenders, maar het signaal zou er wel zijn dus er zou wel wifi zijn omdat het signaal op 14 april in zou gaan. Vrijdag 14 april modem aangesloten. Niks...Geen wifi. KPN gebeld. Wat bleek. De collega die ik gesproken had, had niet verteld dat als je een monteur inschakelt, het signaal automatisch dan ook naar die datum gaat. De medewerker die ik nu sprak zei dat als hij de monteur afspraak er uit zou knikkeren dan zou het signaal vrijgegeven worden. maar omdat het al vrijdagmiddag was, werd dat dan maandag 17 april...pff...weer een weekend zonder internet. Maar goed, het kan niet anders. Monteur afspraak eruit. Maandag: weer router aangesloten. Hoe verrassend: geen signaal. Weer gebeld. Medewerker nummer 3. Wat bleek: wat medewerker 1 en 2 hadden gezegd had nooit gekunnen. Om het signaal over te zetten moet een monteur komen. Maar medewerker 3 had alles gecheckt en beloofde dat vandaag dinsdag 18 april een monteur zou komen, het signaal zou overzetten en de aansluiting zou verzorgen. Beloofd? ja beloofd, meneer. Prima. Dusssss…….vandaag rond de tijd dat de monteur zou komen een sms bericht. afspraak verzet naar vrijdag 21 april. Wat!!!???. Kokend van woede gebeld en tegelijk werd er gebeld door KPN. Dus 1 gesprek beëindigd en met medewerker 4 verder gegaan. Helemaal over de zeik, maar geprobeerd het netjes te houden. Alle 3 de vorige medewerkers hadden kunnen zien dat er nog helemaal geen signaal mogelijk was. Pas 21 april kon het signaal doorgegeven worden. Dit was al van meet af aan duidelijk en dan kwam ook de monteur. HOE IS DIT MOGELIJK. Medewerker 4 stuurt nu een nood wifi pakket, die ik ook echt heb geëist voor morgen. En als alles afgerond is, kan er een klachtenformulier worden ingevuld...onvoorstelbaar. De onkunde, het amateurisme, de onmogelijke beloftes. Zo is het niveau van KPN medewerkers. Diep triest. En KPN weet dat je afhankelijk bent van je provider. Je kan niet zomaar naar een ander om die dag nog alles in orde te hebben. En die machtspositie zorgt voor minachting, nalatigheid en desinteresse naar de klant toe. Dus wees voorbereid als je gaat verhuizen, want KPN verhuist niet zomaar met je mee!!