Skip to main content

Hallo,

Vorige week is de KPN monteur in huis geweest om mijn nieuwe KPN-abonnement aan te sluiten. Hij heeft een experiabox 10a aangesloten en 1 superwifi-punt (staat op de studeerkamer op de eerste verdieping, maar is wel met de kabel verbonden aan de experiabox). Op dat moment werkte alles naar behoren.

Sinds een paar dagen heb ik via het superwifipunt geen wifi meer. Zo gauw ik op de eerste verdieping kom, krijg ik de melding: verificatiefout opgetreden. Dit geldt overigens alleen voor mobiele telefoons. Met mijn laptop heb ik via dat superwifi-punt op de eerste verdieping wel gewoon verbinding. Ik heb al van alles geprobeerd: modem opnieuw geïnstalleerd, superwifi-punt opnieuw geinstalleerd, er nog een tweede superwifi-punt tussen gezet die direct naast de experiabox stond, maar niets werkt. Ik blijf problemen hebben met de verificatie op mobiele telefoons (samsung en iphone). 

 

Op dit forum zie ik veel mensen die deze melding krijgen, maar ik lees nergens een oplossing. Dus ik hoop dat ik via deze weg toch een oplossing voor het probleem krijg. Beetje jammer als ik op de eerste verdieping alsnog alles op 4G moet doen.

Heeft u het netwerk al eens verwijderd op de mobiel, opnieuw opgestart en daarna opnieuw het verbonden met het wifi netwerk? Heeft u al eens ingelogd op de SuperWifi's? --> http://192.168.2.151

In het overzicht kunt mooi zien of uw laptop daadwerkelijk met de SuperWifi's verbind:

 


Hoi @Nick83, netwerk verwijderd heb ik al verschillende keren gedaan. Inloggen op de superwifi lukt niet; dan krijg ik de melding dat de site niet bereikbaar is.

 

Ik denk dat ik weet waar het probleem 'm in zit, alleen krijg ik het niet opgelost. Ik heb het wachtwoord van de draadloze verbinding op de experiabox veranderd. Ik denk dat daarmee het wachtwoord van het superwifi-punt boven niet is meeveranderd. Het volgende is het geval: er is maar 1 draadloze verbinding die ik op mijn telefoon kan selecteren. Als ik het nieuwe wachtwoord intyp, heb ik alleen beneden wifi (via die experiabox denk ik), maar boven gooit hij me eruit. Als ik het oude wachtwoord intyp, heb ik alleen boven wifi en gooit hij me er beneden uit.

 

Hoe kan ik dit probleem oplossen? 


Ok. Als je inlogt op de Experiabox, dan kun je daar een overzicht vinden van alle aangesloten apparaten. Met daarbij hun ip adres. Daarbij zal je ook de SuperWifi's moeten kunnen vinden. Probeer het adres van 1 van de SuperWifi's dan eens in de adresbalk. 


Hoi @Nick83, netwerk verwijderd heb ik al verschillende keren gedaan. Inloggen op de superwifi lukt niet; dan krijg ik de melding dat de site niet bereikbaar is.

 

Ik denk dat ik weet waar het probleem 'm in zit, alleen krijg ik het niet opgelost. Ik heb het wachtwoord van de draadloze verbinding op de experiabox veranderd. Ik denk dat daarmee het wachtwoord van het superwifi-punt boven niet is meeveranderd. Het volgende is het geval: er is maar 1 draadloze verbinding die ik op mijn telefoon kan selecteren. Als ik het nieuwe wachtwoord intyp, heb ik alleen beneden wifi (via die experiabox denk ik), maar boven gooit hij me eruit. Als ik het oude wachtwoord intyp, heb ik alleen boven wifi en gooit hij me er beneden uit.

 

Hoe kan ik dit probleem oplossen? 

Hi @Jeuken, al goed geholpen door Nick zie ik, top. Speelt het probleem nog? Anders kun je wellicht de suggestie van Nick nog proberen. Een andere optie is om het wachtwoord van de Experia Box terug te veranderen zodat het weer zoals eerst werkte, en dan via de Thuis app de boel gaan programmeren. Als het goed is verandert het wachtwoord dan voor het gehele netwerk.


Ik heb niets meer van je gehoord @Jeuken dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!