Skip to main content

beste,

Ik was voor het laatst in de kpn winkel, een medewerker attendeerde mij dat wij nog de oude modem van telfort hadden, namelijk xperia box v8, en dat we deze konden inruilen voor de nieuwe kpn modem.

graag jullie antwoordt.

 

grt,

nedjo

Hallo @Nedjo , dan ben je verkeerd voorgelicht in de KPN-winkel, zowel voorheen Telfort als KPN maken nog steeds gebruik van het Experia V8-modem en wordt ook nog regelmatig ge-updated.

Misschien waren ze in de war met de Experia V7, die heeft inderdaad de End-of-life-status bereikt.

 


Ok, mijn verzoek aan de medewerker was, of er mogelijkheid was internet snelheid  te verhogen?

volgens hem, eerst moest ik de oude modem vervangen!!

Voor mij is dit duidelijk, bedankt voor jullie snelle antwoord.

Grt.

Nedjo


Hallo @Nedjo naar hoeveel Mbit/s wil je je pakket aanpassen? De V8 kan ook gewoon hogere snelheden aan, ook over glasvezel.

 

 


Het is wel zo dat als er problemen ervaren worden met de wifi de V8 vervangen zal worden door een die wel kan opereren op de 5Ghz-frequentieband. Via de wifimanager op kpn.com/wifimanager kan je dit allemaal regelen. 

 

Ook als een pakket omgezet wordt van bijvoorbeeld Ehternet-over-Fiber naar Gigabit-over-Fiber er een monteur komt om het glasvezelkastje om te ruilen. Volgens mij zit er tegenwoordig ook een modemwissel bij. Je kunt een EoF-lijn gemakkelijk herkennen aan het NT, brand hier een oranje lampje bij ‘Ethernet’ dan zit je op een EoF-aansluiting in de centrale. Als je een abonnement van 200Mbps af gaat nemen zul je automatisch gemigreerd worden naar GoF. Bij sommige NT's zal het lampje groen branden, dit zijn bijvoorbeeld oude Genexis-NT's met meerdere poorten aan de zijkant van het kastje.