Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb een vervelende hiccup (geluid en beeld onderbreking) met mijn Chromecast Ultra tijdens streaming. Zo rond de 10/15 seconden.

Ik heb een Experia Box V10.

Er stond op het forum dat een nieuwe update van de Experiabox v10 een oplossing zou bieden.

Maar ik las ook dat de oude Telfort klanten die nog niet hebben?

 

Ik hebvele malen de Chromecast gereset  en de chromecast staat binnen twee meter van de router.

 

Hallo @Reniant! Welkom hier :slight_smile:. Als jij via Telfort bij ons gekomen bent en je hebt nog je oude modem (i.v.m. migratie), dan klopt het wat je zegt. Alle modems worden in batches voorzien van de juiste software (technische migratie). Kun je achterhalen over welke software versie jouw V10 beschikt? Je kunt hieraan zien of jouw modem al gemigreerd is. 

Wat betreft het Chromecast probleem. Komen deze hiccups voor bij het casten van welke app/streamingdienst dan ook? Maakt het niet uit vanaf welk apparaat je cast (laptop, andere telefoon etc.)? Komen de hiccups voornamelijk voor als er meerdere apparaten verbonden zijn met het modem, of niet? En laatste vraag:sweat_smile:, Heb je naar de V10 ook versterkers opgenomen in je thuisnetwerk? 

 


Mij versie is V1.01.01T01.9. Reeds met paperclip naar de fabrieksinstelling gezet maar de versie blijft hetzelfde. 

 

De hiccups komen voor bij de streaming van Netflix,, Youtube, en live streamings van concerten. (nightwish, Epica als dat bekend klinkt). 

Ze komen voor bij mijn mobiel en laptop.

Tijdens de streaming maken er 1 tot 3 mobiels gebruik van het netwerk. Ik heb ook geprobeerd zonder mobiel wifi maar dat had geen positief resultaat op de onderbreking.

Ik heb geen versterker omdat ik even wacht op de nieuwe ontwikkelingen van glasvezel in mijn wijk.

Ze zijn bezig met het de aanleg.

 


Oh ohh, Excuses @Reniant! Ik heb je even gemist 😞. Je hebt inderdaad nog de oude firmware versie. Kan zijn dat je inmiddels bericht hebt ontvangen, dat je modem een update krijgt. Heb je hier al bericht over ontvangen?  Dit is de nieuwste versie:  V1.01.00T03.8V4. 


Nog geen bericht dat mijn modem een update krijgt. Heb jij enig idee wanneer ik in de planning zit?


Nee, geen idee:grimacing: . Kun je je gegevens eens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?  Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. Dan vraag ik even na:blush:

 


Beste Lisa,

 

De gegevens staan erin. Graag de update. Dan kan ik verder.


Kan jouw huidige koperverbinding het wel aan?

 

Als ik even google:

Als je gebruik wilt maken van 4k media op streaming services zoals Netflix of videoland zal Je internet verbinding redelijk snel moeten zijn minimaal zo’n 25 Mb/s liefst zo’n 40 Mb/s

 

Ik wil niet zeggen dat je alleen 4k kijkt, of misschien helemaal niet. Maar heb je daaraan gedacht?


Hallo @Reniant! Bedankt voor je gegevens. Je bent inderdaad nog niet technisch gemigreerd. Echter zal zit niet de boosdoener zijn van het haperende beeld. Je kunt zo'n 111/33 halen aan internetsnelheid op jouw adres. Je hebt momenteel een 50/5 abonnement. Als meerdere telefoons (en de tv-ontvanger) gebruik maken van het internet (streamen) op het moment dat de chromechast -4k-kwaliteit probeert- te streamen, dan wordt het wat krap en kunnen er hiccups ontstaan. 

Wist je dat je Netflix ook kunt kijken via jouw tv-ontvanger? kpn.com/netflix

 


Het probleem met de hiccups is nu verdwenen.

Ik heb de nieuwste HDMI kabel gekocht 2.1 ARC playback en die tussen mijn TV en Receiver geplaatst.

De oude HDMI kabel was ook vrij nieuw en niet goedkoop maar toch was dat datgene die storing veroorzaakte.

De kabel heb ik gekocht bij Qnected.