Skip to main content

Mijn internet valt geregeld uit Ook interactieve tv valt weg. Als ik met de zelfhulp de verbinding controleer lijkt deze wel goed, maar ja die werkt ook alleen wanneer ik internet hebt.  een goede verbinding is nu cruciaal omdat de kinderen online lessen volgen en ook mijn echtgenote als leraar online lessen geeft.

Goedemorgen @HaPevents, welkom op ons forum!
Een wegvallende verbinding zit natuurlijk niemand op te wachten!
Hoe branden de lampjes op je experiabox en glasvezelkastje als de verbinding wegvalt? Kun je ook toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt?


Ten tijde van de storing weet ik niet precies hoe de lampjes van het glasvezelkastje branden maar van de modem branden ze normaal. Wel knippert het internet lampje af en toe en valt het phone lampje uit  . Ik heb 3 superwifi kastjes en enkele vaste verbindingen waarbij enkele aangesloten via een switch. Soms valt de verbinding voor een paar minuten uit en soms ook veel langer. Ook op het moment dat ik dit bericht type is de verbinding weer weg. Dit is onacceptabel aangezien ik hier met jongeren zit die online hun lessen volgen en een echtgenote die aan haar klassen online lessen geeft. Tevens vergader ik online. Ik heb vorig jaar juist gekozen voor KPN glasvezel om dit soort storingen te voorkomen en momenteel heb ik er juist meer last van als met Ziggo. De verbinding is nu 5 minuten uitgevallen en zonder ingreep weer terug gekomen.


Duidelijk! En als de verbinding wegvalt, valt die dan ook weg op de bekabelde verbinding via de switch?
Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Als je hier sneller contact over wilt hebben kun je ook met ons chatten via www.kpn.com/service of met ons bellen op 0800-0402 trouwens. Via het forum kan een reactie soms even duren.


Ik heb mijn profiel aangepast. De verbinding viel net weer even uit vandaar dat ik even later reageer. Ditmaal bleven de lampjes gewoon branden toen ik bij het modem was. Ook de bekabelde verbinding valt weg. Als ik de verbinding op de laptop controleer lijkt de wifi wel in tact maar de verbinding van modem naar internet ligt eruit 


Het zijn dus korte storingen. Geen stabiele verbinding. Ook de radio/ tv gaat uit.


Bedankt voor je toelichting @HaPevents, ik zie vanaf deze kant nog geen eenduidige oorzaak. Op dit moment lijkt de oorzaak ergens in huis te zijn.

  • Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur zoals routers en switches? Kun je toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Ik zie dat je in ieder geval twee SuperWifipunten hebt, hoe zijn deze aangesloten op je experiabox?
  • Kun je zoveel mogelijk apparatuur eens (desnoods per stuk) eens ontkoppeld laten om te kijken of een van de verbonden apparaten een probleem veroorzaakt?
  • Je experiabox een volledige reset willen geven door het resetknopje achterop eens tien seconden ingedrukt te houden.
  • Een andere kabel proberen tussen het glasvezelkastje en je experiabox.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd. Net wat ik al heb aangegeven de storing is steeds tijdelijk en niet tussen de super wifi punten en de box. Ik heb 3 super wifi punten waarbij er 2 zijn aangesloten via een switch van TPlink. Deze heb ik er al een tijdje tussenuit gehaald maar ook toen viel de verbinding een keer uit. Het  3de super wifi punt zit rechtstreeks op de box. De switch zit er nu ruim een maand tussen en voordien viel de verbinding ook wel eens weg. Ik heb ook nog een router aangesloten waar mijn kantoorcomputer is aangesloten samen met nog wat randapparatuur. Die computer staat echter alleen aan wanneer ik op kantoor aan het werk ben. Vanochtend stond deze uit. De experiabox heb ik al geregeld een reset gegeven en dan is het weer een tijdje goed. Vandaag is de verbinding 2 keer weggevallen maar ik krijg vaker de melding dat de netwerk verbinding is hersteld. Dit geeft wel aan dat ook op momenten dat ik niet op internet zit de verbinding tussen modem en internet wel eens wegvalt. Mijn gevoel zegt mij dat er in de aansluitingen thuis geen storing is. Anders zou de storing constant optreden. Ik heb de diverse kabel verbindingen ook al eens vervangen. Op het moment dat we verbinding hebben zul je waarschijnlijk aan jullie zijde ook geen storing opmerken. Die storing meet je alleen als de verbinding is weggevallen. Meestal herstelt de verbinding zelf wel weer na een tijdje echter dat hoort niet zo. Ik moet kunnen vertrouwen op een constante verbinding. 

 


@Thomas Ik hoor nog graag wat jullie kunnen doen om te zorgen dat ik een vertrouwde stabiele verbinding krijg. Een nieuw modem proberen of zo. Aan de bekabeling ligt het in ieder geval niet. 


Dan wordt het helaas lastig. De verbinding vanaf hier tot aan jouw experiabox meet echt uitstekend. Ik zie ook geen onderbrekingen de afgelopen dagen. Echter krijg ik geen verbinding met het hoofd Superwifipunt. Dit is toch een indicatie dat er in die specifieke verbinding iets mis gaat of iets op het netwerk die verbinding verstoort.
Een nieuwe experiabox zal dat zo niet oplossen en ik kan hier ook niet zo een gratis monteur voor langs sturen.
Mocht je hier toch graag een monteur voor bestellen kan dat via www.kpn.com/monteur 


De KPN monteur heeft zelf  2 superwifipunten aangesloten. Als er storing in de kabel naar het hoofd wifipunt zou zitten is dat dus door de monteur zelf gedaan. Ik ga hier echter niet vanuit. De storing treed tevens op bij de bekabelde verbindingen en heeft dus niets met de superwifi punten te maken. Ook de tv valt van tijd tot tijd uit, en dan tegelijk met het internet. Aangezien de tv ontvanger rechtstreeks zit verbonden met de experiabox kan het eigenlijk niet anders dan dat de storing in de box of in de aanvoer naar de box zit. Waarschijnlijk meet jij van daaruit het signaal net op die momenten dat de verbinding wel goed is. Zou er storing in de kabel zitten dan lijkt mij dat deze permanent zou moeten zijn. Omdat de kabel naar het hoofd wifipunt in de meterkast zit en er dus niemand aan die kabel komt lijkt mij dat niet waarschijnlijk. Uiteraard ga ik in dit geval geen monteur betalen aangezien de oorzaak toch duidelijk bij KPN ligt. Mocht de storing toch niet verholpen kunnen worden dan zullen we waarschijnlijk toch maar weer terug gaan naar Ziggo. :thinking:    


Zoals ik eerder noemde zie ik over de afgelopen dagen geen weggevallen verbinding tussen je experiabox en onze centrale dus óf het probleem is al een tijdje opgelost of het heeft zich in ieder geval al even niet voorgedaan. 
Als jij het de afgelopen dagen nog wel ervaren hebt moet het dus aan jouw kant van de experiabox zitten, dat stuk kan ik op afstand niet voor je oplossen.
Ik vermoed op dit moment ook eerder een probleem met instellingen of extra apparatuur dan een kapotte kabel maar dat kan ik niet voor je controleren.

Als je wilt kun je hierover ook met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service, daar heb je direct contact en mijn collega's kunnen dan gelijk even meekijken en alles met je bij langs lopen. Deze storing moet goed op te lossen zijn.