Skip to main content

Bij de eerste de beste training over klanttevredenheid is "managing expectations" cruciaal. Meld je dat je pakje een week onderweg zal zijn, en het is er binnen 3 dagen, dan ben je blij. Zeg je dat het pakje er binnen 3 dagen is, en het komt pas na 7 dagen, dan ben je ontevreden. Dus alles draait er om dat de verwachtingen kloppen bij de beleving.

Zo probeer ik al dagen de klantenservice te bellen. Welke tijd dan ook , welke dag dan ook krijg ik de melding: "De wachttijd is momenteel langer dan u van ons gewend bent". Prima melding, tenzij je die melding ALTIJD krijgt en deze wachttijd niet de uitzondering is, maar de regel. Dan klopt deze niet meer met de beleving. De melding zou kunnen zijn: "De wachttijd is standaard 20 minuten, laat ff de hond uit… ga naar de wc en neem een kop koffie. Als de wachttijd minder is dan een kwartier, dan laten we u dat weten."

De telefonischebereikbaarheid van bedrijven is vaak dramatisch.  Gelukkig zijn er vaak alternatieven zoals chatten,  Faceboken of een forum als dit. U kunt uw vragen dus ook hier kwijt 😉


Dat is maar deels waar, heel veel bedrijven doen het uitstekend. Ik heb geen vraag. Ik heb een technisch probleem waarvan ik al weet dat ik voor dit probleem bij de klantenservice moet zijn omdat zij soms dingen alleen zelf oplossen. En mijn probleem kunnen alleen zij oplossen en dat werkt niet via geautomatiseerde Babbels of Feestboek of Rondfluiter.


Ok als het probleem inderdaad tussen de centrale en het modem zit dan kan alleen de klantenservice of een monteur iets voor u doen. Alles na het modem is hier op te lossen. Een moderator gaat dit oppakken. 


@Leo de Kam Of u roept tijdens het introductiebandje ;"ik wil een medewerker spreken" dan kunt u de geautomatiseerde babbels achterwege laten. :wink:


Hallo @Leo de Kam Is het inmiddels al gelukt om een collega van de klantenservice aan de lijn te krijgen? 

Je kunt op diverse manieren hulp krijgen; de telefonische klantenservice via 0800-0402 is daar één van. Soms moet je inderdaad even wachten, maar dan krijg je wel direct en persoonlijk contact. De chat via de website is ook een goede manier om hulp te krijgen, net als het versturen van een berichtje via de social media-kanalen. Het medium is anders, maar de mensen achter de knoppen kunnen allemaal hetzelfde en helpen je graag. 

Hier op het forum kun je uiteraard ook terecht. Het werkt net even anders dan bij de klantenservice. Hier kun je in gesprek gaan met onze community, die bestaat uit onze klanten en mensen met interesse in onze diensten en producten. Onze community heeft heel veel kennis in huis en op bijna alle vragen kun je hier het antwoord vinden. De gesprekken tussen de forumgebruikers worden begeleid door moderators, zoals ik. Wij werken voor KPN en zorgen dat allen informatie goed vindbaar is. Zo heeft niet alleen de vraagsteller iets aan het antwoord, maar kan elke meelezer er van profiteren. Als je er onderling echt niet uitkomt, kunnen we ook inhoudelijk meedenken. 

Als je via deze weg hulp wilt: er zijn veel mensen die je graag op weg helpen. Kun je zo duidelijk mogelijk omschrijven waar je tegenaan loopt? 


Beste Bart,

 

Dank voor je antwoord. Mijn punt was niet zozeer de lange wachttijden op zich. Hoewel, 20 minuten vind ik best lang, zeker als je dan toch weer doorverbonden moet worden en weer 20 minuten in de wacht staat.

Het gaat mij er om dat als die wachttijden normaal zijn er niet standaard een melding hoort te komen dat "de wachttijd langer is dan u van ons gewend bent". Dan verwacht je …. ik probeer het later ff en dan is het sneller, maar het is nooit sneller en die melding is er altijd.

Ik doe niet aan Feestboek en Rondfluiter en Linkeloetje, dus das sowieso geen optie. En als de servicedesk mij zegt dat zij de enigen zijn die dit kunnen oplossen (een modem door hen laten herstarten en data laten ophalen van de KPN servers) dan heeft een forum verder ook geen zin

Chatfunctie kan ik proberen als daar mensen achter zitten. Veel chat functies op service-paginas zijn geautomatiseerde systemen.