Skip to main content

  Een cadeau gekregen door jaren lang trouwe klant te zijn. Verdubbelen van de internet snelheid, wie wil dit niet.

 

Alleen bij het verzilveren van deze prijs krijg ik telkenmale de mededeling dat het door een technisch probleem niet mogelijk is en dat ik het later nog eens moet proberen.

Je zult begrijpen dat ik dit een aantal malen heb geprobeerd.

Mijn vraag ik kunnen jullie mij berichten als dit technische probleem is opgelost of kunnen jullie dat even voor mij instellen?

 

Met vriendelijke groet,

Rolf van der Kuijl

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Rolf12 ,

Jij boft met dit cadeau ! 

  Verdubbelen van de internet snelheid, wie wil dit niet.

 

Ik zou dat zeker willen ! 

 

Maar let op, het cadeau moet je binnen een bepaalde periode activeren, anders verloopt het. 

Lukt het niet via internet?

 

KPN is hiervoor ook gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

(doordeweeks tussen 8.00 en 20.00, op zaterdag tot 17.00. Niet op zondag of feestdagen.) 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 


@Rolf12 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om je cadeau te verzilveren. Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! :)


Is gelukt.

 

Vorige week heb ik telefonisch contact gehad met iemand van jullie. Daar is mij toegezegd om het handmatig om te zetten en mij dat per mail te bevestigen, beide is nog niet gelukt.

Ik hoop dat het jou wel lukt,

Alvast bedankt,

 

Rolf 


@Rolf12

Vermoedelijk kan @Rutger_ het dan ook niet meteen omzetten, maar moet de backoffice een bepaalde handeling uitvoeren.  

Maar het is wel handig als je zwart op wit krijgt dat je de aanvraag op tijd hebt gedaan. Want de actie is maar tijdelijk opengesteld voor jou.  

 


 

 

 

 

Dit bericht stond er in de mail, lijkt mij dat ik op tijd ben!!

 

Tot en met 31 januari 2022 zijn de cadeaus voor jou. Wees er dus snel bij


OH, dan heb je nog ruim een maand de tijd. Gaat goed komen !  


@Rolf12 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Heb je toevallig ook een mogelijkheid om een screenshot van de e-mail te delen, waarop uiteraard de persoonlijke gegevens onzichtbaar zijn gemaakt? 

Ik vind zelf namelijk de e-mail niet direct terug! 


De mail is van 21-12

 


De mail is van 21-12

 

Dit is geen mail, dit is een webpagina. 


Ik dacht dat dat duidelijker was!!

 


 

verwijderd, nieuwe reactie is inderdaad duidelijker. 

Je mag trouwens aannemen dat de telefonische klantenservice het inmiddels geregeld heeft. 

 


Dat is misschien wat kort door de bocht, ik heb geen bevestiging gekregen en van sneller internet heb ik ook nog niet veel van gemerkt.

Al met al gaat dit cadeau op een lege doos lijken..

 

Groetjes


Dan zou ik morgen toch nog maar eens bellen naar 0800-0402. 

 


@Rolf12 Bedankt voor het delen van de screenshots. 

Ik heb zelf ook geprobeerd om het cadeautje voor je aan te zetten, maar helaas krijg ik ook een foutmelding in mijn systeem. 

Ik moet deze situatie dan ook iets verder gaan uitzoeken, hier ben ik mee bezig. Ik durf niet te zeggen hoe lang het precies gaat duren, maar er wordt aan gewerkt! 

Zodra ik meer informatie heb zal ik dit zo snel mogelijk delen.


@Rolf12 Ik heb het voor je uitgezocht, en ik ben er achter waarom het niet lukt om de snelheidswijziging door te voeren. 

Voor een hogere snelheid is een andere aansluittechnologie nodig. Normaal gesproken is dit geen probleem. 

Maar omdat er ook sprake is van een vaste telefoonaansluiting via dezelfde koperaansluiting is het niet mogelijk om technologie te veranderen. 

Wat eventueel wel mogelijk zou zijn is de vaste telefoonnummers om te zetten naar digitale nummers.

Het "PSTN" abonnement zou dan kunnen stoppen en de vaste nummers zouden samengevoegd kunnen worden met het internet abonnement. Dit is normaal gesproken ook voordeliger! :)


Beste Rutger,

Goed dat je hebt uitgezocht, wel jammer dat de KPN mij iets toezegt wat ze eigenlijk niet waar kunnen maken.

Ik heb geprobeerd om mijn vaste telefoon  geregistreerd te krijgen in mijnKPN ook dat lukt niet.

Het omzetten in digitale nummers gaat hem dus ook niet worden. Het door jou aangegeven voordeel kan ik ook nergens terug vinden.

Al met al denk ik dat het integreren van Telfort abonnees in de KPN omgeving niet de schoonheidsprijs verdiend. 

Ik zal het hier mee moeten doen,

 

Rolf 

 

 


@Rolf12 Het klopt dat het niet lukt om de vaste telefoonnummers online te koppelen. Er is namelijk sprake van een PSTN abonnement, hiermee is online koppelen niet mogelijk. 

Dit zou dan daadwerkelijk een abonnementswijziging worden, is er een specifieke reden dat er nog een abonnement voor een analoge koperlijn is? 


Beste Rutger,

 

Kreeg vandaag nieuwe factuur van mijn Internet, mijn rekening is nu ineen 8,06 euro duurder geworden.

Ik weet niet aan welke knoppen jullie gedraaid hebben maar hier ben ik natuurlijk niet blij mee.

Eerst een cadeau wat geen cadeau bleek en dan nu een verhoging van meer dan 25%, je zult begrijpen dat mijn geduld met de KPN wel zijn grens begint te bereiken.

Groet,

 

Rolf van der Kuijl

 

PS misschien is het handig om ook eens een aantegeven hoe ik van mijn anolge lijn af kom en ook waarom dat handig zou zijn.

 


@Rolf12 Het klopt inderdaad dat je factuur hoger is geworden. 

Er was eerder een mobiel abonnement bij KPN, dit abonnement is echter stopgezet, hierover heb je in juli ook een e-mail ontvangen.

De compleet voordelen die hier aan gekoppeld waren (o.a. 5 euro korting per maand op de vaste diensten) zijn daarom komen te vervallen. 

Omdat de korting nu is komen te vervallen en er een verrekening van de korting van vorige maand plaats heeft gevonden, is het factuurbedrag deze maand € 8,06 hoger. 

Vanaf volgende maand zal het verschil dus 5 euro maandelijks zijn. 

 

Dan voor wat betreft je PS: 

In vorige reactie vroeg ik of er een specifieke reden was voor de analoge telefoonlijn, is er bijvoorbeeld sprake van een alarmsysteem? 

Mocht er geen specifieke reden zijn kan ik voor je uitzoeken hoe we dit het beste kunnen doen, en wat bijvoorbeeld het verschil in kosten zal zijn! :)


Hoi Rutger,

 

Er is niet een specifieke reden voor een analoge lijn, deze lijn heb ik al sinds ik hier woon 1992 ( internet vanaf 1996 ) en ik heb nooit van de KPN bericht gekregen dat dat anders moet of kan.

Ik zou het op prijs stellen als jij uit zou kunnen zoeken wat de voor -of nadelen zijn van een andere verbinding.

 

groet,

 

Rolf

 


@Rolf12 Ik heb het voor je uitgezocht! Voor zover ik nu kan zien is het mogelijk om het vaste telefoonnummer samen te voegen met het internet abonnement. 

Wat dit zou betekenen is dat het abonnement voor de analoge telefoonlijn opgezegd zou kunnen worden. 

Het telefoonnummer wordt dan een "voip" telefoonnummer, er wordt dan gebeld via internet. De kosten voor dit vaste telefoonnummer zijn 2,50. 

Wordt de vaste telefoon nog veel gebruikt? Want dan zou er voor € 9,99 BelOnbeperkt Nederland bijgenomen kunnen worden. 

De totale kosten zouden dan op € 45,35 komen. 

Wat ik hierbij nog wel moet opmerken is dat het met het bestaande abonnement geen hogere snelheid mogelijk is. 

In dat geval zou je over kunnen naar een Hussel abonnement. Dan zou je uitkomen op € 42,50 plus € 12,49 dus een totaal van € 54,99. 


@Rolf12 Ik heb het voor je uitgezocht! Voor zover ik nu kan zien is het mogelijk om het vaste telefoonnummer samen te voegen met het internet abonnement. 

Wat dit zou betekenen is dat het abonnement voor de analoge telefoonlijn opgezegd zou kunnen worden. 

Het telefoonnummer wordt dan een "voip" telefoonnummer, er wordt dan gebeld via internet. De kosten voor dit vaste telefoonnummer zijn 2,50. 

Wordt de vaste telefoon nog veel gebruikt? Want dan zou er voor € 9,99 BelOnbeperkt Nederland bijgenomen kunnen worden. 

De totale kosten zouden dan op € 45,35 komen. 

Wat ik hierbij nog wel moet opmerken is dat het met het bestaande abonnement geen hogere snelheid mogelijk is. 

In dat geval zou je over kunnen naar een Hussel abonnement. Dan zou je uitkomen op € 42,50 plus € 12,49 dus een totaal van € 54,99. 

Ik lees hier toevallig mee. Maar voor mijn vader op leeftijd hebben wij nog een vaste telefoonlijn. Ik wil echter af van experia modem en een eigen modem. Veelal is de bottleneck dan telefonie. Maar als het voip is dan hoef ik toch alleen een nieuw toestel aan te schaffen. En zijn de kosten dan gelijk? Mijn gegevens staan in mijn profiel. 
het vaste oude nummer van mijn vader moet dan actief blijven omdat zijn even oude vrienden/familie nog bellen naar vaste nummers ;)


@fubje Als er geen sprake is van een specifieke reden om de analoge lijn te behouden dan zouden de kosten inderdaad zijn zoals hierboven omschreven. 

Dit is echter wel allemaal gissen, omdat de ingevulde gegevens (volgens mij) van jezelf zijn en ik dus de gegevens van je vader niet kan inzien. 

Het handigst in deze situatie is om, het liefst samen met je vader even contact op te nemen met 0800-0402.

Zodat je daar de precieze prijzen hoort en de omzetting in orde kunt maken! :)


@fubje Als er geen sprake is van een specifieke reden om de analoge lijn te behouden dan zouden de kosten inderdaad zijn zoals hierboven omschreven. 

Dit is echter wel allemaal gissen, omdat de ingevulde gegevens (volgens mij) van jezelf zijn en ik dus de gegevens van je vader niet kan inzien. 

Het handigst in deze situatie is om, het liefst samen met je vader even contact op te nemen met 0800-0402.

Zodat je daar de precieze prijzen hoort en de omzetting in orde kunt maken! :)

Hoi Rutger, dank voor je antwoord maar inmiddels heeft je collega Erwin mij al gebeld en het uitgelegd.

Mijn vader woont trouwens bij mij in, de enige reden dat wij nog een vaste lijn hebben ;)
(ouderlijk huis hebben we gesplitst, ik en mijn vader aan ene kant en andere kant mijn broertje + gezin).