Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb momenteel een abonnement van 200mbits. Via wifi vanaf de Xperiabox behaal ik deze ook, maar mijn ethernetaansluitingen zijn gelimiteerd tot 100 mbits/s. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb online gezien dat het aan de kabel zou kunnen liggen, maar het lijkt mij sterk dat toevallig dat 3 verschillende kabels allemaal tegelijk kapot zijn. Ik heb overigens ook geen switch; alles is direct aangesloten op de modem.

 

Alvast bedankt voor de hulp. 

 

Hebben die TP Vision televisie en Philips Lighting apparaat wellicht een 100Mbps LAN poort?


Ja nu je het zegt klopt dat natuurlijk (niet zo goed over nagedacht), maar dat verklaart niet waarom de andere kabel maar 100mbits/s heeft. Hier zit namelijk een deco op aangesloten en die zou wel 200mbits/s moeten kunnen halen. Het ging mij ook vooral om dit apparaat, omdat ik hierop graag een hoge internetsnelheid wil behalen. 


Heb je al eens een andere netwerkkabel gebruikt richting die Deco? Als één data ader van een netwerkkabel geen contact maakt dan is de maximaal haalbare snelheid immers 100Mbps.


Ik ga het nu proberen, bedankt!

 


Hi @AvdLaan, welkom op ons forum. 

Fijn dat wjb zo goed heeft geholpen. 

Heb je al eens een andere netwerkkabel gebruikt richting die Deco? Als één data ader van een netwerkkabel geen contact maakt dan is de maximaal haalbare snelheid immers 100Mbps.

Is het hiermee verholpen?