Skip to main content

Afgelopen week is een KPN-monteur langs geweest om het modem om te wisselen, dat is prima verlopen allemaal. Ik heb een Experiabox V10 gekregen in plaats van een V12.  De monteur kon alle gegevens van mijn verbinding bekijken op z'n smartphone en volgens hem zou pair bonding mogelijk moeten zijn. Hij heeft het me ook laten zien, de maximale snelheid zou ongeveer 80 Mbit. zijn i.p.v. 45 Mbit.

Ik heb gebeld met de klantenservice en die zeggen weer dat het níet mogelijk is en daardoor konden ze het ook niet activeren.

Dus ergens in de systemen van KPN staat iets verkeerd vermeld, of het systeem van de monteur klopt niet of het systeem van de klantenservice klopt niet.

En ja, je verwacht het niet, maar dan komt de million dollar question: kan het nou wel of kan het nou niet ?

Welke snelheid heb je nu? En welke snelheid zegt de kpn site als je net doet alsof je besteld?


Ik heb nu ongeveer 45 Mbit. en dat geeft de site van KPN ook aan.


In principe is de site leidend maar een moderater kan waarschijnlijk iets verder kijken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze kijken voor je. De wachttijd op een moderater is een dag of twee. 


Dat was ook de bedoeling van mijn vraag, uiteindelijk kan alleen KPN zien hoe het werkelijk zit. De gegevens van de monteur komen denk ik ook niet zomaar uit de lucht vallen.

Ons huis is van 1969, ik hoop dat ze toen al rekening gehouden hebben met dat ik graag pair bonding zou willen hebben… 😉😉 😆


Het leuke is dat we dus een glasvezelverbinding hebben liggen, ik kan morgen een 1 Gb. verbinding aanvragen. Alleen is die aansluiting niet van KPN. Dus ik moet een abonnement afsluiten bij een kleine, onbekende provider en dan krijg ik dus interactieve TV van Canal Digitaal. En daar wil ik voorlopig van verschoond blijven.


Hai @RonaldT72, welkom op ons forum!
Zoals Joep al noemt kijk ik graag even met je mee naar de mogelijkheden.
Daarvoor heb ik nog wel wat gegevens van je nodig! Zou je je adres willen toevoegen aan profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Beste Thomas,

ik heb de gegevens ingevuld. Ik wacht in spanning af….😥


Volgens mijn gegevens is pairbonding helaas niet mogelijk op jouw adres 😕 De maximaal beschikbare snelheid is nu 42Mbit/s.