Skip to main content

Beste forumleden,

Ik had dit liever niet op het forum besproken, maar de stappen op de servicepagina van KPN leiden mij toch echt naar het forum. Dus hier komt het:

 

Nadat ik wilde overstappen van KPN naar Ziggo, werd ik gebeld door KPN met een aanbieding. Ik heb nu Alles-in-een 100 Mbit/s Down- en Uploadsnelheid abonnement (glasvezel). Dus 100/100.

 

Tijdens het telefoongesprek waarin mij de aanbieding werd gedaan, kwam het er eigenlijk op neer dat alleen de prijs omlaag ging. Ik zeg nog aan het einde van het gesprek “Dus eigenlijk veranderd er niets, behalve het tarief”. Ik krijg als antwoord “Klopt.”. In de overeenkomst die ik heb gekregen, staat echter 100 Mbit/s Down- en 10 Mbit/s Uploadsnelheid. Dit is dus niet zoals afspraak en staat verkeerd in de overeenkomst. Na bellen met de klantenservice was dit inderdaad een vergissing en zou 100/100 moeten zijn. Volgens de KPN-medewerker zou de down- en uploadsnelheid bij glasvezel immers altijd gelijk zijn. Ik wilde dit graag nog even zwart op wit. Dit kon echter niet. Zelf bij navraag bij een meerdere, zijn eigen initiatief, was het niet mogelijk om dit via de e-mail bevestigd te krijgen en moest ik de 2 personen die ik tegelijk aan de lijn had (sales en klantenservice) op hun woord geloven. Op de factuur zou het wel goed komen te staan. Het gesprek zou ook opgenomen zijn. Ik vind dit een rare gang van zaken. Helemaal na onderstaande.

 

Na het telefoongesprek ben ik nog even online gaan kijken of er aanbieders zijn die een glasverbinding aanbieden waarbij de up- en downloadsnelheid niet gelijk zijn aan elkaar bij glasvezel. Jawel, KPN. En blijkbaar al sinds 2016:

 

Ik wil dus graag alsnog de bevestiging dat mijn nieuwe abonnement een 100 Mbit/s Down- en Uploadsnelheid abonnement is, voor het afgesproken tarief.

 

Met vriendelijke groet,

Robert

Zojuist heb ik een email ontvangen waar wel de te verwachten snelheden van 100 Mbit/s Down- en Uploadsnelheid is staan.

Mvg,

Kees Kloost :wink:


Welkom op ons forum, @R_o_b_e_r_t! Ik begrijp dat het probleem zichzelf al heeft opgelost, dat is mooi. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten.