Skip to main content

Sinds enkele weken wordt vpn onderbroken met de melding slechte internetverbinding. Geen wijzigingen geweest en afgelopen twee jaar altijd goed gewerkt. Reboot router, testen etc. geen verbetering.

Is het de slechte Internetverbinding of.is het wellicht dat de wifi verbinding (kortstondig) onderbroken wordt?

Sluit het werkstation eens bekabeld aan. Heb je het probleem dan ook?

Wat voor een Interetaansluiting heb je? VDSL of glas en als glas welke NTU/ONT heb je in gebruik?


Bekabelde verbinding. Wifi/internet valt even uit waardoor de vpn verbinding met werk wordt gestopt.

aansluiting is helaas telefoondraad. Kpn heeft geen glasvezel in mijn woongebied


Hallo @PGS, welkom.

Merk je naast dat de VPN wegvalt ook dat je internet regelmatig op andere apparaten weg valt? 

Bekabelde verbinding. Wifi/internet valt even uit waardoor de vpn verbinding met werk wordt gestopt.

Ik begrijp deze verwoording niet helemaal, maakt het verschil of jij met de Wifi bent of met een bekabelde internet verbinding? 


aansluiting is helaas telefoondraad. Kpn heeft geen glasvezel in mijn woongebied

Maak alle contacten schoon m.b.t. je ISRA-punt. Als de bekabeling van je ISRA-punt tot aan je modem/router meer is als pakweg 80 cm - 1,5 meter, overweeg een afgeschermde bekabeling, met een kabel die voldoet aan koperen kerndraden met voldoende twisting. (En dan nog afscherming).


Aan kpn moderator, maakt geen verschil.


Kan me niet voorstellen dat je in 10 minuten verschil op mijn eerdere reactie die controle, schoonmaken van contacten en uitwisseling van mogelijke bedrading dat mogelijk hebt kunnen uitvoeren?

Kun je wel naar een moderator refereren om te antwoorden, maar maakt natuurlijk geen enkel verschil. Wie wil je nu eigenlijk voor de gek houden, mensen die hier serieus reageren, of jezelf?
Jij hebt toch problemen die je opgelost wilt hebben? (Niet ik - hier loopt alles prima).


Hallo @PGS, 

Ik begrijp je niet helemaal. Valt jouw internet regelmatig uit op alle apparaten? Of is het enige wat jij merkt dat het contact met de VPN verbinding wordt verbroken met de melding dat er geen internet verbinding is?Â