Skip to main content

Allen,

Ik weet dat de vraag regelmatig voorbij komt (al minstens een jaar of 2), dat maakt het nog teleurstellender dat het nog altijd een probleem is:

Thuiswerken met een VPN die over UDP loopt blijft drama. Met het ‘oude’ buitengebied abbo met de losse Huawei modem verliep dit vlekkeloos, maar KPN heeft zeer ongewenst de ‘betere’ variant met de zwarte (geen idee welk merk dat ding is) 4G modem door de strot geduwd.

Wat me nog meer irriteert is dat het ‘oude’ Huawei pakket er volledig uit zou gaan, maar ik weet 100% zeker dat dit nog steeds in gebruik is bij enkele andere klanten. Ik zou dan ook bijzonder graag horen wat ik moet doen om weer op dat pakket te komen (totdat het probleem opgelost is). Dit is gewoon niet werkbaar en het buitengebied betaalt al jaren in verhouding achterlijk veel voor een trage verbinding.

Hoi @Mrtn, ik kan mij voorstellen dat je baalt dat het niet werkt zoals gehoopt. Dit is inderdaad bekend en hopelijk komt er nog een oplossing. Teruggaan naar het oude pakket is helaas niet mogelijk. Als ik dat kon, dan had ik dat zeker voor je willen regelen, maar die mogelijkheid is er niet meer. 


Hoi @Mrtn, ik kan mij voorstellen dat je baalt dat het niet werkt zoals gehoopt. Dit is inderdaad bekend en hopelijk komt er nog een oplossing. Teruggaan naar het oude pakket is helaas niet mogelijk. Als ik dat kon, dan had ik dat zeker voor je willen regelen, maar die mogelijkheid is er niet meer. 


Dat voelt flink genaaid. Mede omdat deze problemen toen al bekend waren, en ik mijn zorg daarover uitgesproken heb. “Nee, het oude pakket gaat er nu écht uit!”, niet dus, ondertussen is het er 100% zeker nog steeds…

Wat zijn de opties tot opzeggen bij jullie? Misschien is dit het moment om eens bij de concurrent te gaan kijken, want zeg nou zelf, thuis werken met een kleine 4/1 mbit is toch niet normaal? Net als 2 jaar lang een oplossing beloven en nog steeds geen vooruitzicht hebben ook nergens over gaat...


Er kan best nog iemand zijn die op het oude pakket zit omdat het niet anders kan, maar verder is iedereen over. Ik snap echter goed dat je baalt, ik kan dit ook niet zo aanpassen. Meer informatie over opzeggen vind je op onze website. Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het dan weten. 


Kan je jouw werkgever vragen om ook een VPN oplossing o.b.v. TCP aan te bieden?

Zo kan je met OpenVPN ook de VPN tunnel op een TCP poort plaatsen waardoor je deze problematiek kunt omzeilen.

Ik weet het, daar komt bij jouw werkgever vast een hoop bij kijken maar het is wel een mogelijke oplossing.

Alternatief is een 4G Thuis abonnement van T-Mobile of een unlimited mobiel abonnement en jouw telefoon als hotspot in te stellen.