Skip to main content

Hallo!

ik zie meer vragen over dit onderwerp, maar er voor mij nog geen sluitend antwoord bij staan.
Ik heb overstap gemaakt naar KPN glasvezel en nu werkt mijn VPN verbinding met werk niet meer. 
Wat te doen?

@erik-van-kpn-135981, ik zie jouw naam vaak bij de vpntopics voorbij komen, jij een idee?

Heb jij een XGS-PON aansluiting?

Heb jij een Genexis ONT?


Goedemorgen @ChristaB, bedankt voor je bericht en welkom hier op onze Community :)

Uitermate vervelend natuurlijk en ik durf ook niet meteen te zeggen wat hiervan de oorzaak is. 

 

Heb jij een XGS-PON aansluiting?

Heb jij een Genexis ONT?

Hier ben ik in eerste instantie ook benieuwd naar! En wat gebeurt er precies wanneer je via de VPN verbinding probeert te maken, krijg je dan een foutmelding te zien?


Dank voor jullie reactie. Mag ik eerlijk zijn: werkelijk geen idee wat mijn XGS-pon is of Genexit ONT. Hoe kom ik daar achter?

En de melding die ik krijg: VPN kan aangezet worden, maar zodra ik dan naar het intranet van mijn werk ga, blijf ik naar een wit -ladend - scherm kijken.


Plaats hier eens een foto van het kastje (meestal in de meterkast) waar de glasvezel van KPN op aangesloten is.


Doe ik bij deze 

 


Dat is wel een Genexis maar geen ONT (voor XGS-PON). Het is een Genexis NTU voor AON aansluitingen.

Dat betekent dat een bekende oorzaak van niet werkende VPN verbindingen hier niet van toepassing is immers die trad alleen op op de Genexis ONT voor XGS-PON aansluitingen.

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op jouw Experia/KPN Box.

Werkt de VPN verbinding dan wel?


@wjb Hier staat dat ie voor XGS-PON is. Ik denk dat is een hybrid ONT


@wjb Hier staat dat ie voor XGS-PON is. Ik denk dat is een hybrid ONT

Maar dat is niet de Genexis die @ChristaB heeft, @ChristaB heeft immers de GMK-TK01-P2110 en niet de GMK-TK01-XGS2110.


@wjb De 2 plaatjes zien gelijk uit, ik heb het uit google lens resultaat gepiekt, dus ook google is van mening dat het ook de xgs variante zijn kan.


Je hebt voor pon en gof zelfde uitziende kastjes. Xgspon variant heeft een aan-/uit-knop op de onderkant waar de gof-variant dat niet heeft.

 

Bij xgspon zou er naast een lampje ‘alarm’ moeten staan geloof ik, dit zou dan een gof versie moeten zijn.


De P2110 heeft de ledjes Power, Glas en Ethernet terwijl de XGS2110 de ledjes Power, Connection en Alarm heeft.


@Gamechanic @wjb Nu als jullie erop wijzen, zie ik wel het verschil tussen 2 NTUs


@Gamechanic @wjb Nu als jullie erop wijzen, zie ik wel het verschil tussen 2 NTUs

De XGS2110 is een ONT en de P2110 is een NTU.


Dank voor jullie zoektocht! Ik zit er duidelijk minder diep in dan jullie.

 

Wat moet ik nu doen met VPN? 
Of is dat een advies die @Jan van KPN moet geven dan?

 

dank voor jullie hulp!


Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op jouw Experia/KPN Box of op de (wifi) netwerkadapter van jouw computer.

Werkt de VPN verbinding dan wel?


Dank voor jullie zoektocht! Ik zit er duidelijk minder diep in dan jullie.

 

Wat moet ik nu doen met VPN? 
Of is dat een advies die @Jan van KPN moet geven dan?

 

dank voor jullie hulp!

Fijn om te zien dat je zoveel goede input vanuit de Community hebt mogen ontvangen @ChristaB :)

Een advies hierover geven vind ik lastig omdat ik hier simpelweg niet goed genoeg in thuis ben in deze materie. Ik hoop dat we er met de input vanuit de Community uit kunnen komen en er voor zorgen dat je straks weer gebruik kunt maken van je VPN verbinding. 

 

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op jouw Experia/KPN Box of op de (wifi) netwerkadapter van jouw computer.

Werkt de VPN verbinding dan wel?

Is dit nog gelukt en zo ja, heeft het ook voor het gewenste effect gezorgd?


Hoi!

over onderstaande moet ik echt even induiken wat ik dan in hemelsnaam moet doen, want ik heb nu nog geen idee. 

wjb schreef:

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op jouw Experia/KPN Box of op de (wifi) netwerkadapter van jouw computer.

Werkt de VPN verbinding dan wel?

 


Hoi!

over onderstaande moet ik echt even induiken wat ik dan in hemelsnaam moet doen, want ik heb nu nog geen idee. 

wjb schreef:

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op jouw Experia/KPN Box of op de (wifi) netwerkadapter van jouw computer.

Werkt de VPN verbinding dan wel?

 

Als je ons kunt vertellen welk type Experia Box je gebruikt dan kan ik je uitleggen hoe je dit aan kunt passen @ChristaB :) 


...
En de melding die ik krijg: VPN kan aangezet worden, maar zodra ik dan naar het intranet van mijn werk ga, blijf ik naar een wit -ladend - scherm kijken.

@ChristaB  Wat bedoel je hier precies mee, krijg je geen VPN verbinding of lukt het opzetten van de VPN verbinding wel en gaat het daarna fout?


@GeSp , VPN verbinding lukt. maar internetbrowser laadt niet het intranet in.


@ChristaB Welke IP range gebruikt jouw werkgever voor de VPN IP adressen, als die hetzelfde is als jouw IP range thuis dan kan je ook dat probleem krijgen wat je nu hebt.

Welke KPN modem/router heb je?


@GeSp , nee IP range is niet hetzelfde.

En welk KPN modem/router: ga ik uitzoeken vanavond! 


KPN gesproken: we hebben een KPN box V12 box.

En telefonisch vinden ze dat het probleem niet aan KPN ligt. (vond ik een flauw antwoord.. ik kan overal ter wereld met VPN werken en sinds ik dit KPN kastje heb thuis niet meer.. )

 

 

@Jan van KPN  help :) 


Goedemiddag @ChristaB!

Helder, een Box 12 dus. Om IPv6 uit te schakelen, dien je eerst in te loggen in de Box 12. Als je deze link opent, wordt er stap voor stap uitgelegd hoe je in kunt loggen.  Vervolgens kun je hier IPv6 uitschakelen via  Internet Connectivity → Basic →  IPv6. Hopelijk lukt dit allemaal en ben heel erg benieuwd of je VPN dan wel gaat werken 🙏🏻


Het is raadzaam om even contact te zoeken met jouw werkgever voor jou VPN verbinding. 

Want als jouw VPN verbinding met je werkgever niet werkt. 

Dan ondersteunt jou werkgever geen ipv6 op jouw VPN verbinding. 

Zoals het bericht hierboven staat. Is toch verstandig om ipv6 uit te zetten in jouw modem. 

En als je klaar ben met het thuiswerk via jouw VPN verbinding. Dan kun je ipv6 weer aanzetten in jouw modem. Vergeet niet eerst uit te loggen via jouw VPN verbinding en daarna kun je ipv6 weer aanzetten. 


Reageer