Skip to main content

Hoi!

Vandaag heb ik voor mijn nieuwe woning een abbo via KPN afgesloten, incl. SuperFiber 1 internet.

Conform de postcode-check en een kijkje in de meterkast heb ik reeds een glasvezel-aansluiting.

Alleen als ik de installatiewijzer alvast doorneem, komt hetgeen niet overeen met hoe ik het aan dien te sluiten.

Bijgevoegd ziet u het kastje dat nu in mijn meterkast aanwezig is. Kan ik dit dan wel via deze aansluiting installeren of dienen er nog meerdere stappen ondernomen te worden.

Ik hoor graag van u/jullie.

Hartelijk dank!

Dit is denk ik het kastje van een andere provider wat op het glasvezelaansluitpunt van KPN geschoven zit. Kun je het omhoog schuiven? Misschien op dat plastic ding drukken wat er boven uit steekt?

Dit is een FTU TY01, glasvezelaansluiting van KPN. Het huidige kastje kun je er vanaf schuiven en vervangen door de meegeleverde NT (glasvezelkastje) aan de linker zijde. Het komt er dan zo uit te zien:

Alleen die rechter witte kap levert KPN niet. Dus dat blijft kaal.

Bij de aanleg heeft er wel een op gezeten als het goed is. Het kan zijn dat de vorige eigenaar deze nog heeft achter gelaten in de meterkast of elders. Anders is de rechter kant kaal inderdaad. Maar voor de verbinding maakt het niet uit.

@Angeloschhhh . Allemaal nuttige informatie van de community.  Is het ondertussen gelukt?

Reageer