Skip to main content

Ik heb afgelopen weekend een probleem gehad met mijn router (KPN Box 12). Continu uitval van mijn wifi. Paar keer kom Helpdesk gereset en ook teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Ook de 2de of 3lijns is er mee bezig geweest. Volgens deze lijn zou alles hersteld moeten zijn. 

Het normale SSID van het modem is nu gewoon zichtbaar en daarop kan ik gewoon op inloggen. De naam die ik destijds heb ingesteld (zeg “ Piet”) is ook weer zichtbaar en bereikbaar.

De meeste draadloze apparaten werken nu weer, maar ondervind wel problemen met het openzetten van poorten naar buiten tbv 2 webcams. Intern kan ik deze benaderen extern niet. De instellingen staan precies zo voordat ik problemen kreeg met mijn router.

Het meest vreemde is dat als ik nu inlog in mijn modem ik ben eigen verzonnen SSID nergens kan terugvinden bij WIFI.

 

En als ik naar mijn WIFI-instellingen ga krijg ik daar de melding:” please change the default value for SSID and the Security Key”. Dat is dus het standaard SSID van het modem. En zie ik dus nergens mijn eigen verzonnen SSID (Piet) hier terug.

 

Iemand een idee wat hier aan de hand is ?

@djpetit Welkom op het forum. 

Wat een bijzondere situatie wat betreft je wifi. 

Op het moment dat je de SSID in de Box 12 toch 1 karakter aanpast. Verandert de situatie dan ook?