Skip to main content

Mijm ouders zijn nu ook klant bij KPN ( is automatisch omgezet van Telfort naar KPN).

Ze wonen in het buitengebied en nu wilde ik kijken of ik ze naar Hussel kan omzetten, en ze betalen nu €35,75 per maand.

Als ik nu in mijn KPN kijk, zie ik staan:

Die €2,50 korting klopt ( hebben ze al heel lang) maar die korting van €6,50 kan ik niet plaatsen.. Korting omtrent bellen is duidelijk,  die €2,50 en €4,99( want mobiel zit er nu bij...) Maar als ik ze naar Hussel met buitengebied wil omzetten zie ik dit staan:

Dit lijkt mij niet te kloppen? Dat die Telfort korting van €2,50 weg valt lijkt mij logisch opzich. Ook dat die korting van €2,50( bellen)en €4,99( ook bellen)verwijderd wordt.. Als een nieuwe klant exact hetzelfde abonnement afsluit, kom ik op totaal €54,49 per maand uit.

 

Kan iemand van KPN even meekijken? Bij mijn privé opmerkingen in profiel staan alle benodigde gegevens, niet te verwarren met die van mij!

Ik zie nu dat een en ander ook te maken heeft met €5,- korting als je ver onder de 50 mbps zit( halen nu 6/1 mbps). Maar als die korting vervalt ( dus als het naar Hussel omgezet wordt) kom je uit op een prijs van €45,49 per maand...


Beste Wiebjuh

Wat zegt deze website wat je kan halen. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl
Maar 6/1 is wel erg laag als dat echt het maximale is.
Ik zou zeker overwegen om naar een concurrent op kabel/glasvezel als het mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Brian


Daar staat een zelfs lagere snelheid(4/1mbps). Maar goed, ben benieuwd hoe het zit met die gekke prijzen…:grin:  

Kabel is geen optie.  Wordt wel glasvezel van Kabelnoord aangelegd,  maar voordat dat zover is , zijn wij aantal maanden verder ( zijn nu aan het graven).

 

 


Ze hebben zich wel aangemeld bij kabelnoord mag ik hopen? Als ze al aan het graven zijn, dan vraag ik me wel af of je bij KPN nog wel een nieuw jaarcontract af moet sluiten.


Ja dat hebben ze zeker gedaan,  maar voor het opgeleverd is, ben je zo paar maanden verder.  En buiten dat,   er is geen sprake van een jaarcontract... ;)


.. er is geen sprake van een jaarcontract... ;)

Hoe kom je hier bij? Linkje? Ik heb het meer gelezen hier op het forum. Maar vroeger was verlengen gewoon een nieuw jaarcontract. Kan een kpn medewerker hier wat duidelijkheid over verschaffen? 


Lijkt mij dat bij een jaarcontract ook een korting hoort,  die ze al gehad hebben en dus contract vrij zijn (2018) . Ben inderdaad benieuwd wat KPN hiervan zegt. Er staat ook nergens in Mijn KPN dat je nieuw contract aangaat voor één jaar. 


Ik weet dat webcare druk is  maar ben nog benieuwd naar de reactie op bovenstaande vraag😜


Als glasvezel op dit moment wordt aangelegd en ze binnen een paar maanden worden aangesloten, zou ik nu helemaal niets veranderen aan het abonnement. Als je gaat ‘husselen’ zit je denk ik gewoon vast aan een jaarcontract (of je moet de keuze hebben om tegen meerprijs een maandelijks opzegbaar contract te nemen). Ga het in ieder geval NIET klakkeloos omhangen! Ook al wordt er achter de schermen dan een fout gemaakt, terug kun je dan niet meer. Let dus op.


Ik snap je punt @Edwin_Merks  , maar blijft onduidelijk wat er nu klopt of niet.  Voordat een en ander actief is zijn we paar maanden verder.  Als er een jaarcontract van toepassing is , blijft het voor wat het is;) Als er toch een en ander fout zou zijn, moeten ze dat wel herstellen (14 dagen termijn). Maar goed, daar gaat het nu niet om.


Hoi @Wiebjuh . Voordat ik allemaal uitspraken ga doen wil ik eerst graag de details bekijken.

Kun jij in je profiel de gegevens van jouw ouders zetten? (doe maar in het laatste veld) en mij vervolgens hier een seintje geven?


Hoi @Erwin_ . Gegevens staan in het vakje privé in mijn profiel;)


Is hierover al wat meer bekend? @Erwin_ ?


 

Zoals je kan zien wordt er ook gesproken over een actiekorting van €5,- per maand (korting van €2,50 hebben ze al langere tijd) Maar als de gemeten snelheid hoger dan 12mbps is, dan vervalt er ook een €5,- korting, maar niet de actiekorting neem ik aan? Zoals je kan zien zijn er ook aanpassingen in de prijs geweest, zie daarvoor mijn eerste bericht.  Als ik de wijziging wil doorvoeren, is die actiekorting er ineens niet meer.. Zie hieronder:

 

 


Hoi @Wiebjuh : Als jouw ouders overstappen naar Hussel komen de voordelen die op het vaste TFT abo zaten te vervallen.

De 5 euro korting bij hussel geld als de snelheid niet boven de 12Mbit uitkomt. Bij jouw ouders is maar 4Mbit haalbaar maar er is ook Sneller internet buitengebied mogelijk.

Dat is een gratis aanvulling op je abonnement waarbij een extra 4G router geplaatst wordt. Hiermee komt die 5 euro dus weer te vervallen.

In dat geval zou de nieuwe maandprijs dus als volgt opgebouwd zijn:

 

Hussel Internet 50 Mbit/s

 

Hussel Internet 50 Mbit/s 

€42,50/mnd

Sneller Internet Buitengebied x 1

€0,00/mnd€0,00

Vast telefoonnummer x 1

€2,00/mnd

BelOnbeperkt Nederland x 1

€9,99/mnd


Totaal

€54,49/mnd