Skip to main content

Op vrijdag 23 april jl. zou mijn nieuwe glasvezelaansluiting in orde worden gemaakt. Er komt een monteur die na een kwartier weg is omdat het een te grote klus is en daar een nieuwe afspraak voor moet worden gepland. Ik neem contact op met KPN en er wordt mij medegedeeld dat ik voor de zekerheid zelf moet bellen met Ziggo (mn huidige provider) om zeker te zijn dat ik niet wordt afgesloten omdat ik maandag overgezet zou worden naar KPN en omdat de aansluiting nu niet is gemaakt is dit niet mogelijk.

Uhm pardon ik moet bellen? Ik heb toch overstapservice? Ja klopt meneer maar dat is het beleid dat u dat zelf regelt in zulke gevallen. Ziggo gebeld en die reageren zeer verbaasd. Meneer wij sluiten u pas af als KPN aangeeft dat dat moet. Dus onze service loopt gewoon door.

Ok dank u wel. Tot zover snipperdag nummer 1.

Maandag maar vrij genomen want dan komt een andere ploeg voor de aansluiting. En jawel na paar uurtjes werk vertrekken de mannen en alles is volgens hun in orde. Vlak daarna een sms van KPN dat ik mijn aansluitpakket kan installeren om te genieten van de glasvezel. Na het eten wil ik daarmee aan de gang maar wat blijkt?? De monteurs zijn vergeten een kastje te plaatsen en hebben alleen een aansluitpunt gemaakt.
Gebeld met de klantenservice waar een mevrouw haar standaardlijstje met vragen af moet werken. Meneer u moet een UTP kabel in het zwarte kastje doen en van daaruit in uw modem. Mevrouw er hangt geen zwart kastje. Dat moet, kijk eens goed, mss in een andere kamer??? Arrggh mevrouw ik weet wel wat ik zie. Oh dan zijn ze dat denk ik vergeten. Eh ja dat denk ik ook.

Dat had u ook moeten controleren meneer. Sorry...Ik moet die mensen controleren? Als die mensen dat werk iedere dag doen en zeggen dat het zo klaar is moet ik hun controleren of ze mss iets  zijn vergeten? Ja u moet dat testen en ja KPN maakt de aansluitingen niet zelf. Nee klopt maar het is wel in opdracht van jullie en dus zijn jullie daarvoor verantwoordelijk. Maar ik kan wel een volgende afspraak plannen over 3 dagen in de ochtend. Kan het ook na mijn werk rond 16u? Nee helaas dat is niet mogelijk rond die tijd? Dus mevrouw ik moet nu voor de 3e keer een vrije dag nemen voor de fouten die jullie maken? Ja u kunt misschien zelf even bellen met dat bedrijf of het eerder kan. Pardon moet ik bellen? Ja dat werkt mss makkelijker. 
Wat is dit voor waardeloze (overstap)service KPN? 

De monteur die de eerste keer geweest is, die moet nu nog een keer komen. Want precies die monteur moet dat zwarte kastje installeren. 

De "ploeg" die daarna geweest is zijn dat kastje niet vergeten. Het is hun werk niet om dat kastje te installeren. Dat moet de monteur doen die eerst geweest is.


Knap dat jij dat weet en die mevrouw niet.. De eerste was trouwens ook geen monteur maar een medewerker van het bedrijf van vanmiddag die dat in korte tijd niet kon maken.

En hoe komt kpn er dan bij dat m'n aansluiting in orde is en stuurt me een SMS terwijl er nog een monteur moet komen?

 

Dus denk niet dat u gelijk hebt 


KPN bestaat uit verschillende onderdelen. Als ik het goed begrijp is nu KPN Netwerk (https://www.kpnnetwerk.nl/) nu klaar. Ik denk dat die ook de sms gestuurd heeft dat uw aansluiting klaar is. En de aansluiting ziet er nu zo uit:

Toch?

KPN Provider moet nu in actie komen. Die moet een installatie monteur sturen.


Ja het ziet er indd nu zo uit. Maar het is toch vreemd dat u dit alles weet en een helpdesk medewerker van KPN schijnbaar niet. Vind het echt waardeloos de manier waarop dit gaat. Heb ondertussen een mail dat er een afspraak is voor een monteur. De link om deze te verzetten werkt niet "404 page not found" evenals de link naar een pagina die ik volgens kpn goed moet lezen vwb het installatiepakket... Amateurisme ten top 


@WillieHurx  Ik lees hier vaak dat klanten verrast lijken omdat het glasvezelaansluitpunt in hun woning wordt afgemonteerd. Als ik die installatie dan bij mezelf bekijk is er veelvuldig bericht gestuurd vanuit KPN Netwerk NL wat er wanneer gaat plaats vinden. Van af de grondwerkzaamheden tot en met het uiteindelijke afmonteren van de FTU ( glasvezelaansluitpunt) middels brieven en mails. Dat klanten alleen het logo van KPN zien en denken dat het een bedrijf is, is dan ook niet verwonderlijk. Ook werkt in dit verhaal niet echt mee, dat de klantenservice van beide bedrijven, KPN NetwerkNL en KPN de provider klaarblijkelijk niet snappen dat men van elkaar afhankelijk is en wel degelijk onder een en hetzelfde logo werken, nl. dat van KPN Nederland !


@WillieHurx  Ik lees hier vaak dat klanten verrast lijken omdat het glasvezelaansluitpunt in hun woning wordt afgemonteerd. Als ik die installatie dan bij mezelf bekijk is er veelvuldig bericht gestuurd vanuit KPN Netwerk NL wat er wanneer gaat plaats vinden. Van af de grondwerkzaamheden tot en met het uiteindelijke afmonteren van de FTU ( glasvezelaansluitpunt) middels brieven en mails. Dat klanten alleen het logo van KPN zien en denken dat het een bedrijf is, is dan ook niet verwonderlijk. Ook werkt in dit verhaal niet echt mee, dat de klantenservice van beide bedrijven, KPN NetwerkNL en KPN de provider klaarblijkelijk niet snappen dat men van elkaar afhankelijk is en wel degelijk onder een en hetzelfde logo werken, nl. dat van KPN Nederland !

@HansaanZet 

Ik lees alle mails en berichten die KPN mij toestuurt. Op meerdere manieren is mij te kennen gegeven dat ik gisteren over zou stappen naar hun netwerk. Op de doos van het installatiepakket, via de mondelinge toezegging van de medewerker. Toen vrijdag bleek dat de aansluiting niet zomaar te maken was en daar een nieuwe afspraak voor moest worden gemaakt, is mij duidelijk te kennen gegeven dat de overstap vandaag zou plaatsvinden (ondanks koningsdag). Nu blijkt dat er een extra monteur moet komen om nog iets af te monteren. Hoe moet ik dat weten? Waar staat dit? Waarom zeggen hun daar niks over? Waarom krijg ik een SMS dat ik mijn pakket kan aansluiten?

In mijn ogen liggen deze fouten allemaal bij KPN en niet bij mijn onwetendheid. Ook lijkt het normaal gevonden te worden dat ik maar moet zorgen dat ik ondertussen 3 vrije dagen op moet nemen voor een aansluiting van ongeveer 4 uurtjes werk


Ik geef juist aan dat de communicatie tussen de 2 KPN organisaties verre van ideaal is. Daar komt nog eens bij dat de afd.klantenservice van beide organisaties er alleen voor zijn om klachten van klanten te ondervangen. Hoe vaak lezen we hier niet dat de klant wordt verteld dat die terug gebeld wordt n.a.v. een probleem en dat dat gewoon niet gedaan wordt. Het is meer regel dan uitzondering en je maakt mij niet wijs dat dat allemaal maar vergeten wordt. Via dit forum is er nog enige vorm van serieus nemen van de problemen, mede dankzij forumleden en moderators.

"Hoe moet ik dat weten? Waar staat dit? Waarom zeggen hun daar niks over? Waarom krijg ik een SMS dat ik mijn pakket kan aansluiten?"

U bent niet de eerste die hier over klaagt en u zult helaas ook niet de laatste zijn.

 

 


Ik geef juist aan dat de communicatie tussen de 2 KPN organisaties verre van ideaal is. Daar komt nog eens bij dat de afd.klantenservice van beide organisaties er alleen voor zijn om klachten van klanten te ondervangen. Hoe vaak lezen we hier niet dat de klant wordt verteld dat die terug gebeld wordt n.a.v. een probleem en dat dat gewoon niet gedaan wordt. Het is meer regel dan uitzondering en je maakt mij niet wijs dat dat allemaal maar vergeten wordt. Via dit forum is er nog enige vorm van serieus nemen van de problemen, mede dankzij forumleden en moderators.

"Hoe moet ik dat weten? Waar staat dit? Waarom zeggen hun daar niks over? Waarom krijg ik een SMS dat ik mijn pakket kan aansluiten?"

U bent niet de eerste die hier over klaagt en u zult helaas ook niet de laatste zijn.

Vandaag via chat weer contact met kpn over afspraak van monteur... Jongeman snapte m'n probleem niet. Ja meneer ik weet niet wat er bij u is geplaatst, mss is er wel helemaal geen monteur nodig. Aaarrrggghhh... Als hij voor niets moet komen zijn daar kosten aan verbonden voor u... Nou dacht het niet... Ongelofelijk dit.. Medewerkers hebben wss standaard vragenlijstje wat ze af moeten werken, als het daar niet bij staat weten ze het niet... Totaal geen kennis van zaken 

 

 


Wacht even totdat hier een KPN medewerker reageert, dat zal niet lang meer duren hoop ik. Er moet gewoon een installatie monteur ingepland worden. Niets bijzonders. Die is gratis, en u heeft daar ook gewoon recht op.


Hoi @WillieHurx, welkom hier. 

Al had je dat anders voorgesteld, dat snap ik goed. Want er is vanalles gebeurt maar onder aan de streep ben je nog niet aangesloten omdat je het juiste kastje nog niet hebt. Excuses daarvoor. Deze moet inderdaad aangesloten worden door de installatiemonteur. Deze staat ook al gepland begrijp ik. Alleen dat komt niet uit. Alleen het verzetten lukt ook niet. Ik wil graag eens meekijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

En ja we sturen een seintje naar Ziggo zodra jouw verbinding actief is zodat ze daar definitief kunnen afsluiten. Zo kom je in ieder geval niet zonder diensten te zitten.


Hoi @WillieHurx, welkom hier. 

Al had je dat anders voorgesteld, dat snap ik goed. Want er is vanalles gebeurt maar onder aan de streep ben je nog niet aangesloten omdat je het juiste kastje nog niet hebt. Excuses daarvoor. Deze moet inderdaad aangesloten worden door de installatiemonteur. Deze staat ook al gepland begrijp ik. Alleen dat komt niet uit. Alleen het verzetten lukt ook niet. Ik wil graag eens meekijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

En ja we sturen een seintje naar Ziggo zodra jouw verbinding actief is zodat ze daar definitief kunnen afsluiten. Zo kom je in ieder geval niet zonder diensten te zitten.

Hallo Bart,

 

De afspraak is inmiddels verzet naar een tijdstip wat beter uitkomt. De hele gang van zaken valt me indd behoorlijk tegen, ben zelf al jarenlang lid van kpn en ben blij dat ik het op me genomen heb om het te regelen voor m'n schoonmoeder want die was helemaal gek geworden hiervan.. Benieuwd naar de reactie op m'n klacht bij hun en of er iets van tegemoetkoming komt voor al deze ellende. Maar als ik hier alle klachten lees heb ik daar een hard hoofd in.

Toch bedankt voor je bericht 


Fijn dat het gelukt is om de afspraak te verzetten. Dan is dat in ieder geval geregeld. En ik snap ook zeker dat je baalt over de gang van zaken, had ook niet zo mogen lopen. Er is al een klacht in behandeling begrijp ik. Daar ga ik dan verder niet tussen zitten, mijn collega zal dat verder in behandeling nemen en daarover contact opnemen. 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan vooral weten. 

Hoor nog graag even weer van je als de monteur is geweest.


Het is proces gaat namelijk dat u gewoon aangeeft bij KPN dat u naar Glasvezel gaat of een brief hebt ontvangen met Gefeliciteerd er komt glasvezel en dat u door middel van een QR code de afspraak inplant zonder datum. Verder komt de woning eindelijk in de planning en gaat NetwerkNL bij u binnen nakijken en komen meten. Als volgt wordt er weer een nieuwe afspraak gemaakt en komt er weer een monteur van NetwerkNL en die brengt vervolgens de glasvezel kabel door de gevel naar de afgesproken montageplek. Nu hangt er een wit kastje (FTU) bij u aan de muur of meterkast waarvan u denkt hey nu kan ik hem aansluiten. Nee dit betekend echter nog niet dat de aansluiting is opgeleverd. KPN stuurt dus nu opnieuw een monteur aan (Niet van NetwerkNL) maar echt een inhome monteur om op het glasvezel aan te sluiten en de diensten te komen checken.