Skip to main content

waarom betalen wij 107 euro extra voor de aanleg van het glasvezelnetwerk?

Hallo @dorareina dat weten wij op het forum natuurlijk ook niet. In principe is de aanleg van glasvezel bij consumenten gratis en het omzetten (migreren) van koper naar glas ook.

Kun je iets meer vertellen of laten zien d.m.v. een screendump waarom je en aan wie je €107 zou moeten betalen?

 


Heeft @dorareina al tijd om te reageren?


verduidelijk 2+2+400 alstublieft. dit zegt me niets.

telefoon, internet en mobiel? meer heb ik niet van KPN


verduidelijk 2+2+400

Waar haalt u deze getallen vandaan? Kunt u een foto of schermafdruk plaatsen?


Dat is de standaard ondertekening van JanD, net als jouw ongelezen privéberichten 😎
Staat onder elke reactie.


verduidelijk 2+2+400 alstublieft. dit zegt me niets.

telefoon, internet en mobiel? meer heb ik niet van KPN

Hallo @dorareina dat is gewoon mijn ‘handtekening’ onder iedere reactie.

Graag antwoord op mijn vragen.

 


Het antwoord; 

Waarschijnlijk komt dit door 1 van de 2 volgende redenen; 

* U zit op een bedrijventerrein waar Glaspoort glasvezel heeft aangelegd, voor zakelijk gebruik is soms een aansluittarief van toepassing

* U wordt aangesloten op een netwerk welke niet door KPN wordt beheerd, over sommige glasvezelnetwerken moet vastrechtvergoeding worden betaald. Dit is een extra kostenpost voor u omdat u te ver weg woont van de centrale/bewoonde wereld/afstand tussen straat en uw woning is erg groot. In dit soort gevallen berekend de netwerkbeheerder maandelijks of eenmalig een extra bijdrage om de kosten sneller terug te verdienen.

 

Maar zoals Jan ook al heeft gevraagd: Hoe kom je erbij dat je €107 moet betalen? Heb je dit online gezien en zo ja waar? 


Hoi @dorareina en welkom hier op ons forum!

 

Het antwoord; 

Waarschijnlijk komt dit door 1 van de 2 volgende redenen; 

* U zit op een bedrijventerrein waar Glaspoort glasvezel heeft aangelegd, voor zakelijk gebruik is soms een aansluittarief van toepassing

* U wordt aangesloten op een netwerk welke niet door KPN wordt beheerd, over sommige glasvezelnetwerken moet vastrechtvergoeding worden betaald. Dit is een extra kostenpost voor u omdat u te ver weg woont van de centrale/bewoonde wereld/afstand tussen straat en uw woning is erg groot. In dit soort gevallen berekend de netwerkbeheerder maandelijks of eenmalig een extra bijdrage om de kosten sneller terug te verdienen.

 

Maar zoals Jan ook al heeft gevraagd: Hoe kom je erbij dat je €107 moet betalen? Heb je dit online gezien en zo ja waar? 

Ik vermoed ook dat we het in deze hoek moeten zoeken. En net als @JanD en @Ik_Combineer ben ik benieuwd waar je dit hebt gezien!