Skip to main content

haperende beelden op tv en 30% van de beloofde internet snelheid en dat terwijl er 2 smartwifi punten zijn geinstalleerd in een appartement van 106 m2?????? KPN los dit nu eens op. Heimwee naar Ziggo.

Klinkt bekend. Zit nu bijna 1 jaar bij kpn en blij dat ik heb opgezegd. Ongelooflijk veel storingen die niet worden opgelost. En tv kastje gaat ook nog steeds paar keer in de week spontaan uit en aan. Vaak geen geluid, haperend beeld. Hakkelend internet terwijl glasvezel zo goed zou zijn. En kpn doet niets want deze arrogante organisatie heeft maling aan de klant.

Kpn heeft mij teruggejaagd naar Ziggo.


Wij hebben niet eens glas. Ook zo'n belofte die maar niet waar wordt gemaakt.

Zelfs de WiFi manager functioneert niet. Na het inzetten van dit stukje software bleef de helft van de snelheid over. Moet niet gekker worden.


Hoi @Vignoble, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community.

Hoe lang spelen deze problemen al en heb je hier ook al eens contact over opgenomen met onze helpdesk (0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken)?

Wat betreft de snelheid van je internet; hoe heb je deze gemeten? Met een bekabelde verbinding of via de wifi? De snelheid waarvoor je een contract hebt afgesloten, heeft betrekking op de snelheid die binnenkomt op het modem (Experia Box). Zodra je via de wifi gaat werken, lever je snelheid in omdat een wifi signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Hoeveel snelheid er vervolgens overblijft, is afhankelijk van je omgevingsfactoren. Hierbij kun je denken aan de bouw van je woning, isolatie, deuren, muren, plafonds, vloerverwarming, andere wifi netwerken in je omgeving etc. etc. Heb je de mogelijkheid om eens een pc of laptop met kabel aan te sluiten op het modem? Ben benieuwd welke snelheid je dan gaat halen wanneer je een speedtest uit gaat voeren. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!


Beste Jan van KPN,

Het punt van de snelheid is grotendeels opgelost, kennelijk moest het modem een beetje "leren”.

Blijft het van het begin af aan haperen van het beeld op de (bekabelde en onbekabelde) TV's. Mijnsinziens zou het iets te maken kunnen hebben met het bufferen van data, hetgeen het modem dus onvoldoende doet. Een voor de handliggende oplossing is dan om een geschikter, beter modem te installeren maar ik heb onvoldoende zicht op de hele situatie bij KPN om hier echt iets zinnigs over te kunnen zeggen. FYI, mijn vorige provider was Ziggo met dezelfde netwerk- en hardware installatie en dit haperen vond toen niet plaats, vandaar dat ik het in de KPN configuratie zoek en niet in mijn eigen recente apparatuur.

Begrijp mij goed …. het is geen drama maar gewoon irritant en zou bij de beste provider van Nederland niet voor moeten komen,

Mvg


@Vignoble je hoort natuurlijk, net zoals bij bijna iedereen,  probleemloos tv te kunnen kijken. Alle modems zijn natuurlijk daarvoor geschikt.  Hoe heb je het één en ander aangesloten?


Beste Jan van KPN,

Het punt van de snelheid is grotendeels opgelost, kennelijk moest het modem een beetje "leren”.

Blijft het van het begin af aan haperen van het beeld op de (bekabelde en onbekabelde) TV's. Mijnsinziens zou het iets te maken kunnen hebben met het bufferen van data, hetgeen het modem dus onvoldoende doet. Een voor de handliggende oplossing is dan om een geschikter, beter modem te installeren maar ik heb onvoldoende zicht op de hele situatie bij KPN om hier echt iets zinnigs over te kunnen zeggen. FYI, mijn vorige provider was Ziggo met dezelfde netwerk- en hardware installatie en dit haperen vond toen niet plaats, vandaar dat ik het in de KPN configuratie zoek en niet in mijn eigen recente apparatuur.

Begrijp mij goed …. het is geen drama maar gewoon irritant en zou bij de beste provider van Nederland niet voor moeten komen,

Mvg

Bedankt voor de heldere toelichting @Vignoble :)

Welk type Experia Box gebruik je precies?

@Vignoble je hoort natuurlijk, net zoals bij bijna iedereen,  probleemloos tv te kunnen kijken. Alle modems zijn natuurlijk daarvoor geschikt.  Hoe heb je het één en ander aangesloten?

Hier ben ik ook benieuwd naar. En ook naar het type tv ontvanger die je in gebruik hebt!


Ik gebruik zo'n zwarte Experia 12 box.

De aansluiting is als volgt: 

Experia 12 box staat in de meterkast verbonden met kort snoertje met ISRA punt. Lange ethernet kabel (± 10 meter) naar smartTV woonkamer (Sony van 5 jaar oud) met directe aansluiting (bekabeld dus).

Een tweede smartTV (Samsung van 1 jaar oud) is aangesloten met kabel op een smartWIFI apparaat. De smartWIFI punten (2 stuks) alsmede het meterkastmodem staan binnen 5 meter van elkaar opgesteld en functioneren prima. (ooit geinstalleerd vanwege betonnen muren, tussenliggende badkamer en lange gang naar wk).

Beide TV's hebben de genoemde haperingen op, voor zover ik kan zien, willekeurige momenten. Tevens krijg ik bij het opstarten van de KPN app op beide apparaten met enige regelmaat de boodschap ….. "kan deze video niet laden, probeer het later nog een keer”. De app meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

Overigens de hierboven beschreven opstelling is door KPN verzonnen.

Ik hoop dat dit gedetailleerd genoeg is.

Mvg


Aha nu wordt het duidelijk.  Je gebruikt dus niet de tv ontvangers. De app is absoluut geen alternatief voor de tv ontvangers omdat die nog in ontwikkeling is. Sowieso is de beeldkwaliteit slechter. Het is een gratis dingetje en ik denk dat het ook nooit een volwaardig alternatief gaat worden. Je doet jezelf echt te kort door op die manier tv te kijken. Althans dat is mijn mening. 


Misschien heb je gelijk, maar een van onze TV's is aangesloten op een van de twee smartWIFI punten en dan via het mooie KPN kastje (wat jij tv ontvanger noemt). Wat ik begrijp start dit kastje geheel zelf op, dus wat jij zegt, niet via de "amateuristische" app. Ja toch? Hoe komt het dan dat ook op deze TV de haperingen optreden?


Zijn die wifipunten bekabeld of draadloos aan het modem verbonden @Vignoble , dat kan ik niet teruglezen?


draadloos aangesloten met modem en vervolgens met kabeltje naar TV doorverbonden.


Misschien heb je gelijk, maar een van onze TV's is aangesloten op een van de twee smartWIFI punten en dan via het mooie KPN kastje (wat jij tv ontvanger noemt). Wat ik begrijp start dit kastje geheel zelf op, dus wat jij zegt, niet via de "amateuristische" app. Ja toch? Hoe komt het dan dat ook op deze TV de haperingen optreden?

Gebruikt u de witte KPN afstandsbediening? Dan gebruikt u het kastje. Anders niet.

draadloos aangesloten met modem en vervolgens met kabeltje naar TV doorverbonden.

Omdat u via WiFi kijkt. Dan kan goed werken, maar geen garantie. WiFi is onbetrouwbaar. Kennelijk werkt het bij u niet goed.


Reageer