Als ik via standaard wifi verbonden ben met de box 12 en dan een speedtest uitvoer, zijn mijn up- en download snelheden netjes rond de 200mbps. Als ik dezelfde test uitvoer maar dan via de gast-wifi verbinding, dan kom ik op een download snelheid van zo'n 9mbps en een upload van zo'n 40mbps.
Wat verklaard dit verschil?
Dit artikel
heeft het over
20% beperking op bandbreedte/verkeer bij gastwifi
De Experia Wifi /Superwifi verplaatsen het verkeer van zichzelf naar de Experia Box via layer 2 bridging verkeer. Dat betekent dat de mogelijkheden om daarop in te grijpen door de EW/SW minder zijn dan bij een gastnetwerk zoals die op de V10 die echt op IP-niveau werkt. …. Theoretisch kan er dan in 1 seconde door een enkel apparaat 867 Mbit verzonden worden naar de Experia Wifi. Waarvan dan 20% beschikbaar is voor gastwifi.Â
Â
Mag ik hieruit opmaken dat de box 12 het op het gebied van gast netwerk snelheid aflegt tegen de V10? Zo ja, komt hier een oplossing voor, of weet iemand hier een oplossing voor? Ik wil mijn gasten graag een goed internet aan kunnen bieden, en zelf gebruik ik het gast netwerk voor een paar apparaten die niets op mijn intranet te zoeken hebben.