Skip to main content

Hallo,

 

De laatste tijd heb ik echt last van internet met ongeveer altijd tussen de 300-500 ping als ik loop te gamen, ik speel op internet kabel en we hebben laatst die nieuwste pakket van KPN ontvangen en daarbij is er ook een monteur geweest van KPN om alles in te stellen. Het leek eerst goed maar nu begint het echt dramatisch te worden. 

 

Ik kan nu niet eens meer fatsoenlijk gamen of ik zit alweer op de 300-500 ping en kan niet met mijn vrienden praten. Mijn download snelheid is 68.70mb/s en upload 4 mb/s maar dus kan ook niet streamen..

 

Wat ik aantal heb geprobeerd is router resetten, aan en uit doen. Kabels verwisselt etc.

 

Ik zou hier echt graag antwoord op willen krijgen.

 

Mvg, Roy 

Hallo @RoyV Dat is flink frusterend en ik kijk graag even met je mee. Wat ik kan doen is in elk geval je lijn eens doormeten om te zien wat er speelt. Daarvoor heb ik wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo @RoyV Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als ik nog iets voor je kan betekenen: laat het weten.


@RoyV Met 4 mbps upload raad ik streamen af.
( Je moet echt boven de 5 mbps upload hebben. )

De upload is ook belangrijk voor de download.

Want als de download pakketjes zijn aangekomen op je (spel)computer wordt dat via de upload verzonden, en als jij aan het streamen bent neemt jou steam alles in beslag.
( en dan gaat je ping omhoog. )

Je kan gamen, maar streamen NEE. ( Niet met die upload. )

Overstappen naar glasvezel als het er klaar ligt, of vraag of pair bonding mogelijk is op jou adres.

Succes


Reageer