Skip to main content

Wij hebben alles-in-een interactieve tv en willen een derde toestel aansluiten. Ik belde KPN voor een extra kastje. Deze kan niet toegestuurd worden omdat volgens KPN bij ons maximaal 12 MB internet binnenkomt en er per tv 4 MB snellheid wordt gereserveerd: er zou dan geen internet meer beschikbaar zijn. Wanneer ik een speedtest doe via de website van KPN kom ik rond de 90 MB downloadsnelheid uit. Toch is het niet mogelijk een derde TV aan te sluiten, behalve met Digitenne (geen interesse). Medewerker 1 adviseert te gaan ‘shoppen’ (ik verstond: ‘stap over naar Ziggo’) en de tweede adviseerde een klacht in te dienen zodat de backoffice misschien een monteur stuurt. Voor de volledigheid: wij wonen tegen het centrum van een kleine stad in het midden van het land en komen niet in aanmerking voor de 4G buitengebied  aanvulling omdat we niet in een buitengebied wonen. Wat een frustratie. Wat kunnen we doen? De snelheid is er maar ik kan geen derde tv aansluiten, dat is toch niet van deze tijd? P.s. Lange tijd hadden we inderdaad zeer slecht internet, daar was niets aan te doen volgens KPN tot er voor iets anders een monteur langskwam en ontdekte dat de instellingen in de KNP kast aan de weg al jaren daarvoor aangepast hadden moeten worden. Sindsdien hebben we nooit problemen gehad met internet en kunnen we makkelijk met 2 tv’s tegelijk kijken terwijl twee pubers Netflixen, Youtuben of gamen. Wat kan ik doen?

Blijkbaar staat er iets verkeerd ingesteld. Goed dat je het hier meldt. Een medewerker gaat hier zeker op reageren. Doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met adres, klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.


Volgens de medewerker van de klantenservice komt er echt maar 12 MB binnen. Ik begrijp niet dat KPN niet zorgt voor een betere internet snelheid op ons adres. Ik mag in 2020 toch verwachten dat je een behoorlijke internet snelheid hebt waarmee je televisie kunt kijken en kunt gamen… Ik ga overstappen naar Ziggo, of KPN moet snel met een oplossing komen de jongens van de klantenservice zijn vriendelijk maar helpen me niet verder, vreselijk frustrerend.


Is het nou 12 Mbts of 90 Mbts wat jij meet??


Beste @Cr3s, wat een goede vraag! Excuses voor de late reactie. Dit is heel vreemd. Het lijkt in ons systeem niet goed te staan. Ik zie dat we al voor je bezig zijn, maar het duurt me eigenlijk te lang. Daarom ga ik dit ergens anders binnen KPN neerleggen. Zodra ik meer weet, kom ik erop terug!


Beste @Marcia_ , Ik had al een tweede topic geopend toen de situatie anders bleek te zijn. Ik heb daar toevallig gisteren gevraagd wat de stand van zaken is, want we willen nu echt weer tv kunnen kijken. Zullen we dit topic sluiten en verder communiceren op https://forum.kpn.com/internet-9/internetsnelheid-registratie-kpn-verkeerd-497537?

Dank voor je reactie!


Yes! Ik sluit deze en informeer de collega's in het ander topic erover 😉. Ik ga er vanuit dat je daar vandaag een reactie op krijgt.Â