Skip to main content

Gisteren grote problemen gehad met mijn TV, deed niets meer, gaf meerdere en verschillende foutcodes, (waaronder zelfs foutcode die bij KPN niet bekend was)  stappenplan 2x gevolgd, niets hielp, KPN gebeld, man aan telefoon samen oplossingen geprobeerd, niets hielp, toen harde reset waar ruim 10 minuten wachttijd voor was. KPN opgehangen. Ook dat hielp niet, opnieuw gebeld, nu dame aan de telefoon, weer alles uitgelegd, foutcodes behandeld, meerdere opties geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk op advies van de dame een monteur geadviseerd om het op te lossen. Volgens haar ligt de fout bij KPN dus hoef niets te betalen. Kon niet eerder dan vrijdag dus 2 dagen geen TV en geen PSV kijken. Afspraak monteur in mail gekregen tot mijn verbazing staat daar dat alleen al dat hij komt € 70,- kost + nog eens € 17,50 per 15 minuten (klinkt goedkoper dan € 70,- per uur)

Dit was niet de afspraak want de storing ligt volgens de dame aan de telefoon toch bij KPN. Waarom dit dan niet vastgelegd in de mail? Want zo gaat het dan natuurlijk, als de monteur komt ligt het toch aan mij! Hoezo kunnen ze dat niet uitleggen of bevestigen aan de telefoon? 

Boos omdat ik geen PSV zou kunnen kijken (zou niet veel gemist hebben) ben ik zelf maar weer bezig geweest met kabels en stekkers en voor de zoveelste keer alles weer opnieuw opstarten. Wat schetst mijn verbazing? Plotseling werkt alles weer, reden onbekend. Zou ik dan op mijn 77e jaar toch beter zijn dan de deskundigen aan de helpdesk???? Afijn monteur afgezegd en weer hopen dat alles blijft werken. Inmiddels wel besloten dat als dit vervelend incident weer gebeurd ga ik echt overwegen om over te stappen naar Ziggo, levert me ook weer voordelen op omdat ik met mijn telefoon bij Vodafone zit. 

…..ben ik zelf maar weer bezig geweest met kabels en stekkers en voor de zoveelste keer alles weer opnieuw opstarten. Wat schetst mijn verbazing? Plotseling werkt alles weer, reden onbekend.

Dan klopt het verder allemaal wel dat als de monteur bij je op de stoep had gestaan,
je de rekening had moeten betalen.  Want het probleem lag kennelijk gewoon in je thuisnetwerk.

Overstappen naar Ziggo maakt niet zoveel uit.
Want ook bij hen, als je een storing in je thuisnetwerk hebt, moet je ook daar gewoon voor betalen.


En dat hadden dan allebei de zogenaamd deskundigen van de Helpdesk mij niet kunnen vertellen?


Een helpdesk kan niet op afstand bepalen of- en wat mogelijke problemen in een thuisnetwerk zijn. Verder is het een vast gegeven dat je voor je thuisnetwerk zelf verantwoordelijk bent en niet KPN.


Blijkbaar is dit dan ook vooral een communicatie probleem. Bij dit soort storingen wordt een monteur ingepland en in de basis is dat een betaalde monteur. Die genoemde kosten dus.

Als bij de klant thuis blijkt dat het niet aan de klant ligt maar aan KPN, dan dient de monteur dat aan of uit te vinken in zijn opdrachtbon. Dus dan wordt het gratis.

Als de klantenservice dat had uitgelegd zou @wispel1945 niet zijn geschrokken van die mail met die prijs.

 

PS: Om er nu vanuit te gaan dat een KPN monteur altijd de schuld aan de klant geeft vind ik wat flauw. Zo werken onze monteurs echt niet.


Babylonia Wijsgeer en Ward... de persoon van KPN heeft bij mij thuis ingelogd en geconstateerd dat het aan KPN lag, heeft ze mij bevestigd dus dan vind ik het raar dat ik mogelijk toch moet betalen. Maar wat hun op afstand niet konden heb ik zelf opgelost zonder kosten, dus einde verhaal..