Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb al maanden KPN Service Plus voor 5,- euro per maand bij mijn internet abonnement, en ben daar ook zeer tevreden mee, aangezien je goed en vakkundig wordt geholpen door de medewerkers van KPN Service Plus.
Nu kom ik er, zonder een mededeling of e-mail vanuit KPN, achter dat je KPN Service Plus niet meer als optie kunt afsluiten bij je internet abonnement per 12 november 2024 jongstleden.

Momenteel heb ik KPN Service Plus (gelukkig!) nog binnen mijn abonnement, maar als ik deze optie zou uitzetten, dan krijg je de volgende melding te zien:

KPN Service Plus

5,00/mnd

Vanaf 12 november 2024 is KPN Service Plus niet meer te bestellen.
Heb je op dit moment Service Plus en zet je 't uit? Dan kan je het daarna niet meer bestellen.

Ook de speciale pagina waar je alles kunt lezen over KPN Service Plus is uit de lucht gehaald door KPN, en dus niet meer in te zien.

Dus vandaar de volgende belangrijke vragen aan één van de moderatoren:

• Waarom kun je KPN Service Plus niet meer als losse optie bestellen als klant?
  • Houdt KPN Service Plus op met bestaan? Of krijgt het een andere naam of invulling?
  • Verandert er wat voor mij iets, nu ik KPN Service Plus nog in mijn pakket heb zitten, en ook beslist niet ga uitzetten?
  • Waarom is er niets gecommuniceerd over het stoppen van KPN Service Plus als losse optie, bij je KPN internet abonnement?

Hoi ​@Marcia van KPN 

Hartelijk dank voor je uitleg en antwoorden.

KPN Service Plus bestaat nog steeds, maar alleen voor klanten die KPN Service Plus al hadden afgesloten voor 5,- euro per maand en klanten met een gehuurde Fritz!Box.
Want als ik nu bel, wordt ik nog keurig doorverbonden met een medewerker van KPN Service Plus.

KPN Service Plus is er inderdaad niet meer voor mede klanten, die deze premium service zouden willen activeren als optie bij hun internet abonnement.
Daarin heb je gelijk!

Ook fijn om te horen, dat mede klanten die een Fritz!Box gaan huren bij KPN, toch de hulp gaan krijgen van KPN Service Plus, wat ook wel logisch is vind ik zelf.
Maar ook dat er niets veranderd voor de klanten (waaronder ik zelf) die KPN Service Plus al in hun pakket hebben zitten, en dus gewoon geholpen blijven worden door een medewerker van KPN Service Plus.

Dus voor alle mede klanten met KPN Service Plus bij hun abonnement, niet uitzetten dus, want bij uitzetten is er geen weg meer terug, dat is nu wel duidelijk geworden.

Ik ben een tijdje uit deze discussie geweest maar wil wel een nuance geven op de klantenservice, heb het idee dat onze "reguliere" klantenservice ontzettend word zwart gemaakt hier terwijl het merendeel van onze klanten er echt ontzettend tevreden over zijn. Ik kwam van de week bij oudere mensen en die hebben bijna twee uur lang weten te bellen met de klantenservice omdat ze niks snapte van hun nieuwe Samsung The Frame tv. Ik krijg echt ontzettend vaak positieve verhalen over het geduld en kunde waarmee de klantenservice mee wilt denken en helpen. 

Service plus was altijd bedoeld als toevoeging, hulp bij smart-home, complexe vragen, of juist hele a-technische mensen die graag kosteloos een monteur wilde hebben. Service plus (Voorheen Tech-Desk) was dus niet de vervanging voor reguliere klantenservice vragen over de tv ontvanger of storingen met het modem.

Ik ben een tijdje uit deze discussie geweest maar wil wel een nuance geven op de klantenservice, heb het idee dat onze "reguliere" klantenservice ontzettend word zwart gemaakt hier terwijl het merendeel van onze klanten er echt ontzettend tevreden over zijn. Ik kwam van de week bij oudere mensen en die hebben bijna twee uur lang weten te bellen met de klantenservice omdat ze niks snapte van hun nieuwe Samsung The Frame tv. Ik krijg echt ontzettend vaak positieve verhalen over het geduld en kunde waarmee de klantenservice mee wilt denken en helpen. 

Service plus was altijd bedoeld als toevoeging, hulp bij smart-home, complexe vragen, of juist hele a-technische mensen die graag kosteloos een monteur wilde hebben. Service plus (Voorheen Tech-Desk) was dus niet de vervanging voor reguliere klantenservice vragen over de tv ontvanger of storingen met het modem.

Hoi ​@Ik_Combineer 

Ik sluit mij bij jouw woorden aan!
Er zitten op de reguliere klantenservice van KPN absoluut goede medewerkers, die door het vuur gaan om de klanten te helpen en te ondersteunen.
Ik zou ze zelf nooit in een zwart daglicht gaan zetten, maar ben wel eerlijk dat ik een betere ervaring heb met KPN Service Plus, en dat mag ik ook gewoon vinden.

Ik heb wel notabene gewerkt op de klantenservice van KPN, ook al is dat alweer een behoorlijke tijd geleden, en was het ook een andere tijd.
Dus het zou dan raar zijn, dat ik de huidige klantenservice in een zwart daglicht zou zetten, omdat ik ook weet dat er ook veel goede medewerkers achter de telefoon zitten.
Ik weet waar ze met te maken krijgen, en welke shit ze soms over hun heen krijgen.
NEE, petje af voor deze kanjers!!

Kleine rectificatie: 
KPN Service Plus helpt je ook gewoon bij standaard vragen over de KPN TV+ Ontvanger of iTV ontvanger en het modem van KPN.
Laatst werd ik ook door het bel-systeem doorverbonden naar KPN Service Plus, toen ik alleen een bestelling wilde annuleren en voor een retourdoos met verzendlabel.

Als je KPN Service Plus bij je KPN Thuis abonnement hebt toegevoegd, is KPN Service Plus vanaf dat moment je vaste aanspreekpunt, dat is mij ook al enkele malen door een medewerker van deze afdeling tegenover mij bevestigd.

Alleen voor vragen over betalingen, facturatie of opzeggingen wordt je doorverboden naar een andere afdeling, de rest verloopt via KPN Service Plus.

Ik betaal niet voor niets die 5,- euro per maand extra voor deze dienst als premium klant, dat was voor mij een bewuste keuze.

Ik heb zelf nog eens gebeld met een medewerker van KPN Service Plus, wat nu de bedoeling is.
En die vertelde mij het volgende:

KPN Service Plus blijft voorlopig gewoon bestaan, voor alle huidige klanten die KPN Service Plus als optie bij zijn of haar internet abonnement hebben genomen of in combinatie met de Fritz!Box.
Hier veranderd voor nu even helemaal niets in.

Daarnaast heeft het er schijn van, dat er mogelijk iets anders voor terug gaat komen in 2025, maar wat is nu nog onduidelijk en ook nog niet bekend gemaakt vanuit de directie, al staat daar binnenkort wel weer een vergadering voor op de agenda voor alle medewerkers van KPN Service Plus.

De medewerker verwacht niet direct dat het huidige KPN Service Plus team uit elkaar gaat vallen, die  voornamelijk bestaat uit oud-XS4ALL medewerkers met veel kennis en kunde in huis.

Wat er eventueel voor terug gaat komen, en of dat weer geld gaat kosten voor de klant is volstrekt onduidelijk en gehuld in dichte mist.
Maar komt er iets nieuws terug voor KPN Service Plus, dan zullen de huidige klanten met KPN Service Plus bij hun abonnement automatisch worden overgeheveld naar het nieuwe, en daar ook een e-mail over gaan ontvangen.

Het is dus echt volledig afwachten, wat er (mogelijk) gaat gebeuren!!
Ook voor de medewerkers die in het team van KPN Service Plus werkzaam zijn, is het nog koffiedik kijken.

Op de Fritzbox pagina wordt het nog wel genoemd.

….​​​​​​

Yes, dat klopt dus ook. Ondersteuning op de Fritzbox krijg je nog steeds van de KPN Service Plus collega's.

Mooie aanvulling!💚

Reageer