Skip to main content

Jeetje, waar zal ik beginnen. We zijn al een jaar bezig met KPN, het begon in de coronacrisis en het thuiswerken: onze wifi deed het erg slecht. Meerdere keren (lees: echt vaak) contact gehad met KPN maar elke keer kregen we hetzelfde advies: ander kanaal proberen, 2,4 en 5 ghz splitsen, wifi versterkers etc. Alles geprobeerd maar ik voelde mij op een gegeven moment niet meer serieus genomen. Op een gegeven moment was er eindelijk een afspraak met een monteur ingepland die langs zou komen. Maar op het moment dat hij er zou zijn, werd ik gebeld want dit was en telefonische afspraak…. Omg, nee ik had al 23987382 x gebeld, er zou eindelijk iemand komen. Nou niet dus. Deze meneer probeerde mij ook weer te helpen door vanuit de kant van KPN onze wifi te meten etc. Maar ook dit leidde niet tot de oplossing. Daarna gingen wij verbouwen en heb ik het even op zijn beloop gelaten omdat ik ook net van onze tweede was bevallen had ik geen energie om weer te steggelen met KPN. We hebben het modem verplaatst naar de meterkast en de kabels onder de vloer omgelegd en we hebben een van de nieuwste internetkabels nu rechtstreeks in het tv kastje naar het modem gedaan zodat het niet aan de DVS kastjes kan liggen (die we ook al een keer tussendoor hadden aangeschaft). Nu de verbouwing klaar is merken we weer/nog steeds hoe erg we ons aan de internetsnelheid en het vastlopen van de interactieve tv (en netflix en youtube via de tv) ergeren. Dus laatst weer contact opgenomen en na een lang telefoongesprek zou er eindelijk een nieuwe versie van het tv kastje worden opgestuurd. Ik zou er een bevestigingsmail van krijgen en ook hoe ik het oude kastje retour kon sturen. Top! Nou die mail heb ik nooit gehad en het kastje ook niet. Dus weer gebeld, waar het kastje bleef. Deze klantenservicemedewerker kon hier helemaal niets over terugvinden want er werden echt niet zomaar nieuwe tv ontvangers gestuurd. Ik was verontwaardigd, maar wat kon ik doen? Ik kreeg geen nieuwe. Wel een nieuwe afstandsbediening. De medewerker zou een “dossiernummer” openen zodat ik daar mijn probleem kon neerleggen en dat werd het opgelost. Ik werd dan gebeld door een collega die het op kon lossen. Nou ik werd niet gebeld en had ook geen gemiste oproepen maar kreeg wel een mail dat ze mij niet konden bereiken en ze meerdere malen hadden gebeld. Ik kon zelf terugbellen en moest dan het dossiernummer intoetsen en het cijfer 5. Dan wisten ze waarover het zou gaan. Dit is dus gedaan, maar als ik dit probeerde vertelde de computerstem aan de telefoon dat de verbinding werd verbroken omdat ik geen keuze (geen cijfer) had gemaakt. Ik heb de 5 zo hard als ik kon ingedrukt maar het werkte niet en daarna kreeg ik een mail dat het dossier werd gesloten omdat ik geen contact opnam….(zie mail onderaan deze tekst om te zien wat er precies in stond) Sinds deze week ben ik er helemaal klaar mee en heb ik gekeken naar andere aanbieders en glasvezel. Ik wilde dus overstappen maar dan verliezen we ook onze 7,50 korting per mobiele abonnement + gratis ESPN. En dit kost uiteindelijk behoorlijk veel als we precies hetzelfde bij een andere aanbieder afsluiten. Nu las ik dat er nieuwe afstandsbedieningen zijn met bluetooth (witte afstandsbedieningen met een zwarte onderkant) en deze zouden beter werken als je tv ontvanger uit het zicht staat. Ook las ik iets over 4k tv ontvangers en laten we nu net een 4k tv hebben. Dus vandaag om 21.20 verzamelde ik de moed bij elkaar om nog 1 keer een poging te wagen om contact op te nemen met het telefoonnummer van de klantenservice. Verrassend genoeg kreeg ik super snel een aardige mevrouw aan de telefoon die mij goed leek te begrijpen. Alles uitgelegd en ze gaf aan dat ze een bluetooth afstandsbedieningen ging opsturen en een 4k tv kastje. Ik dacht even dat het goed zou komen. Maar toen kon ze het 4k kastje niet vinden in het systeem dus vroeg ze mij na een gesprek van 20 minuten even in de wacht te blijven, dan ging ze het navragen. Uiteindelijk heb ik 20 minuten in de wacht gestaan en om 22.00 uur werd de verbinding verbroken. Heb geen mailtje gehad en zie niets in MijnKPN veranderd. Wat is dit toch? Hebben ze ergens in ons contactdossier staat dat ze vooral NIET moeten helpen als wij bellen? Hier begint het sterk op te lijken. Ik snap er niets van en voel me echt in het ootje genomen en zelf een beetje verdrietig over het feit dat het niet wordt opgelost en er loze beloftes worden gedaan. 

Wat kan ik nog doen???? Ik hoop echt dat iemand van KPN dit leest en hierin kan duiken want ik word langzamerhand knettergek. Ik heb al heel wat uren verspild aan telefoontjes zonder dat het dus tot iets leidt en vanavond was dus echt de druppel. Ik ben ook vast wel iets vergeten te melden over een contactmoment wat weer tot niets leidde maar dit heb ik nu uit frustratie in een paar minuten getypt.
 

Dit is de mail waarover ik het had:
 

We behandelen uw melding met nummer 8403932 op dit moment. We hebben u hierover een paar keer gebeld, maar nog niet gesproken. Ook hebben we u gevraagd om ons terug te bellen, maar we hebben helaas nog geen contact gehad.

 

Bel ons alstublieft terug
We willen u graag helpen. Bel ons daarom gratis op 0800-020 15 57. Voer de code 8403932 in. En kies daarna optie 5. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 08.00-18.00 uur.

Wat een verhaal!! Ik ben het overzicht een beetje kwijt geraakt. Kort samengevat; de tv werkt niet goed en wifi is slecht. Klopt dat?


Klopt; zie reactie op jouw reactie Joep. 


Wat een verhaal!! Ik ben het overzicht een beetje kwijt geraakt. Kort samengevat; de tv werkt niet goed en wifi is slecht. Klopt dat?

Klopt! Naar mijn idee is een nieuwe tv ontvanger en bluetooth afstandsbediening (en wellicht modem?) de oplossing maar ik krijg het gewoon niet. Of nou ja, het wordt wel beloofd maar daarna weten ze van niets meer....


Ik wil eigenlijk nu even met jr naar de wifi kijken als je tijd en zin hebt?! En dan heb ik een paar vragen. Welke experiabox heb je? heb je glasvezel? Welke snelheid haal je als je bekabeld meet? Heb je de kleine zwarte wifi versterkers? Zoja waar staan die? Gebruik je ergens een switch?


Ik wil eigenlijk nu even met jr naar de wifi kijken als je tijd en zin hebt?! En dan heb ik een paar vragen. Welke experiabox heb je? heb je glasvezel? Welke snelheid haal je als je bekabeld meet? Heb je de kleine zwarte wifi versterkers? Zoja waar staan die? Gebruik je ergens een switch?

Super aardig van je, maar het klinkt bijna alsof je van KPN bent en bovenstaande dingen heb ik dus al tig keer gedaan haha. Dus no offense natuurlijk he, super dat je mee wilt denken maar ik weet niet of het zinvol is. 
kleine zwarte wifi versterkers heb ik opgeborgen: hielp niet. Heb de v10 box en arris 2902 v2 tv ontvanger en daartussen een internetkabel. 


Ok geen probleem.  Op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Er is meer kennis bij de "hobbyisten" dan bij de gemiddelde klantenservicemedewerker. Er zijn ook monteurs die op persoonlijke titel hier zijn om te helpen omdat ze het leuk vinden. Maar als je denkt dat het niet zinvol is houdt het op. 


Jeetje, wat een verhaal, @Van Rossum. Ik zie dat Joep1965 geprobeerd heeft te helpen, maar dat jullie er samen niet uitkomen. Ik kijk daarom ook graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Dank voor je reactie Denise. Ik heb zaterdag na een telefoontje van mijn man, toen we erachter kwamen dat we betalen voor een abonnement van internetsnelheid 100 mbits/s, terwijl we maar 27 kunnen binnenhalen (Dit vertelde een aardige medewerker ons eerlijk). De medewerker snapte niet waarom dit ons niet eerder is verteld en vond het jammer. Bood ook excuses aan maar kon niets met terugwerkende kracht terugdraaien. (2 jaar lang teveel betaald)

Zoals je wellicht kunt begrijpen was dit de werkelijke druppel, en hebben we alles opgezegd. 
Ontzettend jammer dat het zo moest lopen.

Jammer dat ik dit forum niet eerder heb ontdekt.

 


Wat ontzettend jammer om te lezen dat je jouw abonnement bij KPN hebt opgezegd, al snap ik jouw keuze in dit geval wel. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je er enorm van baalt dat je twee jaar lang veel hebt betaald voor iets wat uiteindelijk niet mogelijk bleek te zijn. Jammer dat dit zo gelopen is. Hopelijk mogen we je in de toekomst opnieuw verwelkomen.