Skip to main content

Er is steeds vaker sprake van onderhoud en dus geen internet, geen tv etcetera. Meestal van 2 tot 6 uur en niet pas vanaf 4 uur!! Op 6 juli alweer! En 27 mei, 8 mei, 6 mei!

Elke keer hetzelfde. Waarom is dat zo vaak? Eerst was dat bijna nooit!

Ik heb hier elke keer vrij veel last van. Wil graag weten of dit zo doorgaat.

Heel lastig dat om 2 uur alles uitvalt.

*Admin: eigen topic voor je vraagaangemaakt

Correctie het onderhoud begint al om 0100 uur in de nacht. Erg lastig.


Hier nooit last van. Altijd gewoon tv. Krijgt u bericht als er onderhoud is?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Je zou om 2 uur 's nachts ook gewoon kunnen slapen... dan heb je dr geen last van...


@Nick83 Laat iemand lekker zelf bepalen wanneer die slaapt of wakker is.😜

@Narina , Krijg jij zo vaak bericht van onderhoud, lijkt mij meer dat er wat anders aan de hand is en je last hebt van korte storingen.

 


Ik krijg ook een paar keer per maand deze berichten dat het netwerk bij mij in de buurt verbetert gaat worden. Maar het wordt alleen maar slechter en langzamer! Dit geeft mijn modem aan wat betreft de snelheid op dit moment: 1021/5386 kbps. Een paar jaar geleden was het: 1022/10192 kbps.


Ik krijg wel bericht ja. Het is geen korte storing, maar urenlange uitval door onderhoud. Het is de vraag waarom dit nu zo vaak moet.

Verder moet gezegd dat er een 24uurs economie is. Er zijn veel mensen die in de avond of in de nacht werken of net thuiskomen om 1 of 2 uur.

Maar ook voor nachtwerkers is het lastig.

Daarnaast zijn er uiteraard dag, avond en nacht mensen.

Iedereen betaalt voor 24 uurverbinding. En helaas vindt er steeds vaker onderhoud plaats voor verbetering.

Er is alleen geen verbetering maar verslechtering.

Waarom is al dat onderhoud zo vaak nodig? Het is toch echt voor veel mensen heel vervelend en je wilt toch niet steeds meer betalen terwijl je minder uren verbinding krijgt en het tv menu langzamerwordt?

Overstappen dan maar??

 


Ik krijg ook een paar keer per maand deze berichten dat het netwerk bij mij in de buurt verbetert gaat worden. Maar het wordt alleen maar slechter en langzamer! Dit geeft mijn modem aan wat betreft de snelheid op dit moment: 1021/5386 kbps. Een paar jaar geleden was het: 1022/10192 kbps.

Als ik die snelheden zie dan neem ik aan dat het gaat om een ADSL2+ verbinding? In een paar jaar kan er een hoop veranderen waardoor snelheden lager kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van een kabel, als deze ergens ligt te ‘verzuipen’ dan gaat de kwaliteit hiervan heel snel achteruit. Vooral op ADSL-verbindingen gaat het vaak om wat grotere afstanden, afstanden waarop veel dingen voor degradatie van het signaal kunnen zorgen.

 

Wat zegt deze site over de maximaal haalbare snelheid op jouw adres? http://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

 

Ik krijg wel bericht ja. Het is geen korte storing, maar urenlange uitval door onderhoud. Het is de vraag waarom dit nu zo vaak moet.

Verder moet gezegd dat er een 24uurs economie is. Er zijn veel mensen die in de avond of in de nacht werken of net thuiskomen om 1 of 2 uur.

Maar ook voor nachtwerkers is het lastig.

Daarnaast zijn er uiteraard dag, avond en nacht mensen.

Iedereen betaalt voor 24 uurverbinding. En helaas vindt er steeds vaker onderhoud plaats voor verbetering.

Er is alleen geen verbetering maar verslechtering.

Waarom is al dat onderhoud zo vaak nodig? Het is toch echt voor veel mensen heel vervelend en je wilt toch niet steeds meer betalen terwijl je minder uren verbinding krijgt en het tv menu langzamerwordt?

Overstappen dan maar??

 

Het klopt dat we tegenwoordig een 24-uurseconomie hebben en dat er veel mensen zijn die 's avonds of 's nachts werken. Dit aantal weegt echter niet op tegen de hoeveelheid overdag. Ik heb oprecht geen idee om wat voor onderhoud het gaat, daar zit niet in mijn takenpakket als InHome-monteur dus daar kan ik weinig uitspraken over doen. Misschien dat een moderator hier meer over kan uitzoeken, het is wel van belang dat je dan je postcode, huisnummer, klantnummer en eventuele andere relevante informatie in je profiel invult. Enkel jijzelf en de moderators kunnen deze informatie inzien.

 

Het is wel vrij standaard in de telecom dat werkzaamheden die veel klanten tijdelijk buiten dienst zet in de nacht gebeurd, dat zal bij andere providers niet anders zijn. Het enige wat overdag gebeurd zijn werkzaamheden die 's nachts niets kunnen, denk aan het vervangen van een straatkast of onderhoud aan een zendmast.


Ok. Ik heb het aangepast.

Hoe komt het dat er tegenwoordig dan zo vaak onderhoud is? Een groot verschil met de jaren hiervoor.


Ik denk dat da erg verschillend is per gebied. Hier dit jaar nog maar 2 berichtjes over ontvangen.

En ik heb er niks van gemerkt. Want ja ... ik slaap 's nachts. De nacht is voor het ongedierte.



. De nacht is voor het ongedierte.

Maar wel klagen als je pakketje, eten of nog gekker je op de dag in de file staat door werkzaamheden, hoop niet dat je om 01:00 ‘s nachts een hartaanval krijgt….


Ok. Ik heb het aangepast.

Hoe komt het dat er tegenwoordig dan zo vaak onderhoud is? Een groot verschil met de jaren hiervoor.

Dit verschilt enorm per gebied. Ik heb in 2021 pas twee of drie keer gehad dat ik zulke SMSjes kreeg en inderdaad in de nacht meerdere uren mijn verbinding eruit lag. Meestal rond 01:00 viel mijn internet uit en rond 05:00 kwam het weer terug volgens mijn uptime-checker.

 

Het is nu een kwestie van afwachten tot een moderator er in duikt. Geen idee wat er aan de hand is en het kunnen 1001 dingen zijn waarom er op jouw locatie vaker onderhoud nodig is de laatste tijd.


Ik krijg ook een paar keer per maand deze berichten dat het netwerk bij mij in de buurt verbetert gaat worden. Maar het wordt alleen maar slechter en langzamer! Dit geeft mijn modem aan wat betreft de snelheid op dit moment: 1021/5386 kbps. Een paar jaar geleden was het: 1022/10192 kbps.

Als ik die snelheden zie dan neem ik aan dat het gaat om een ADSL2+ verbinding? In een paar jaar kan er een hoop veranderen waardoor snelheden lager kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van een kabel, als deze ergens ligt te ‘verzuipen’ dan gaat de kwaliteit hiervan heel snel achteruit. Vooral op ADSL-verbindingen gaat het vaak om wat grotere afstanden, afstanden waarop veel dingen voor degradatie van het signaal kunnen zorgen.

 

Wat zegt deze site over de maximaal haalbare snelheid op jouw adres? http://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

 

Koper/DSL

5 Mbit/s, Voor een upgrade was dit jarenlang 10 Mbit/s.

 

*admin edit: opmaak


Al merk ik er zelf niets van als ik in bed lig maar afgelopen maand zie ik aan een aantal services hier in huis dat het er wel 2x snachts uitgelegen heeft. Tegelijk dat een piek op allestoringen enzo, dus het ligt niet alleen aan mij. An sich best, maar ik ben me niet bekend met actieve meldingen dat er onderhoud gaat plaats vinden.

Keer was snachts weekend toen ik laat thuis was en nog wat wou gaan browsen … kom je bedrogen uit als het opeens wegvalt. Alles herstarten … niks. Moet online maar zien dat er onderhoud is. Iets wat ook uit de storingschecker kwam overigens.


Hoi @Narina, welkom op ons forum! Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, al helemaal als je actief bent tijdens het onderhoud.
Helaas heb ik niet echt een oplossing, het onderhoud moet simpelweg gebeuren en dit doen we op de momenten dat de getroffen aansluitingen het minst gebruikt wordt en er zo min mogelijk mensen last van hebben.

Het kan soms voorkomen dat je bij grote werkzaamheden in de buurt deze berichten vaker krijgt dan normaal maar ik heb helaas niet inzichtelijk wat er bij jou voor specifieke (onderhouds)werkzaamheden uitgevoerd worden.


Mijn bericht voor NHendriks is verwijderd. Bedankt hoor!


@satfun51 ik had je reactie verwijderd omdat het leek alsof je alleen de quote plaatste en dat had niet zoveel toegevoegd aan het topic.
Ik heb er nog een blik op geworpen en zie dat je reageerde op de vraag van @NHendriks dus heb de opmaak even aangepast en je bericht hersteld.
Als je wilt denken we natuurlijk graag even met je mee maar ik wil je wel vragen daar even een eigen topic voor aan te maken