Skip to main content

Mij lukt het wel om de naam en wachtwoord te wijzigen met deze instructies maar daarna kan ik niet meer inloggen op de modem.

 

de foutmelding is dan:

Je verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van 192.168.2.254 te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie

NET::ERR_CERT_REVOKED


 

ik kan hierna alleen de modem volledig resetten om weer in te kunnen loggen op de modem. Dan heb ik natuurlijk weer de oude/originele wifi naam. Wat doe ik/kpn fout?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste @WiFi naam veranderen, welkom! Je kunt na deze melding veilig doorklikken en dan alsnog je gegevens aanpassen. Mocht je dat niet willen, kan het ook via de KPN Thuis app (bij de V10A en Box 12) of via deze servicetool wijzigen. 


Het is gelukt om door te klikken, maar dit hoort toch niet? Is er geen veilige wifi verbinding mogelijk met de modem?

Een ander probleem met de modem is dat ik het IP adres niet kan aanpassen en daarna de DHCP ip ranges. Ik heb een aantal apparaten (camera’s) met vaste IP adressen die in 192.168.1.xxx staan. De modem lijkt alleen 192.168.2.xxx toe te laten. Enig idee hoe dit probleem opgelost kan worden?


Het is gelukt om door te klikken, maar dit hoort toch niet? Is er geen veilige wifi verbinding mogelijk met de modem?

Dit probleem is opgelost in de nieuwste firmware versie. Kennelijk staat die er bij u nog niet op.

Een ander probleem met de modem is dat ik het IP adres niet kan aanpassen en daarna de DHCP ip ranges. Ik heb een aantal apparaten (camera’s) met vaste IP adressen die in 192.168.1.xxx staan. De modem lijkt alleen 192.168.2.xxx toe te laten. Enig idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

Door geen vaste ip adressen op apparaten in te stellen.


Voor die Firmware zal ik dan even moeten wachten denk.

Re vaste IP adressen, ga nou niet bijdehand doen. In sommige gevallen is dit nou eenmaal nodig. IP/DHCP ranges instellen is wel een hele standaard optie. We leven in 2021.


Het apparaat stelt u gewoon in op dhcp. Vervolgens krijgt dat apparaat dan een ip uitgereikt door de Experiabox/ KPN Box. Als u inlogt op 192.168.2.254, dan kunt u hier het ip vastzetten zodat het laterniet veranderd. 

Ip range aanpassen is alleen mogelijk op de v10 zonder a. Op alle andere modellen kan het niet.