Skip to main content

Ik heb net voor de 12e keer (letterlijk) gebeld met kpn, en het is weer niet gelukt… Het ging fout nadat de fysieke aansluiting voor glasvezel in mijn huis zat. Daarna hoor je een installatie pakket thuis te krijgen met een “glasvezel modem”. Dat kwam niet. PostNL gaf aan dat het was bezorgd, maar het was er niet.

 

Maakt niet uit (dacht ik), ik bel en vraag om een nieuw pakket. Dat heb na een paar weken en 5 keer bellen met kpn opgegeven. Het lukte kpn niet een nieuw pakket te leveren. Ik heb het toen maar opgegeven en ging op vakantie.
 

Ineens kwam het bericht dat er een monteur zou komen. In mijn vakantie. Dus dat moest verplaatst. Weer problemen en de afspraak is afgezegd.


Van de week dacht ik de oplossing te hebben. Ik heb mijn abonnement bij kpn (dat in 2021 afgelopen was en sindsdien stilzwijgend is verlengd) verlengd. Nu met glasvezel! Gisteren kwam het installatie pakket met twee nieuwe kpn+ boxen. Maar geen glasvezel modem…

 

Ik ben net weer 40 minuten in gesprek geweest met twee dames bij kpn, die na een kwartier er blijk van geven helemaal niet te luisteren. Het is zo frustrerend… De uitkomst is dat ik (ik!) nu zelf overmorgen mag terugbellen om een afspraak te maken voor een monteur. Dat is volgens de kpn medewerker standaard procedure en dat dat niet in de brief staat over de vernieuwing van je abonnement of in het installatie pakket…? Weten ze ook niet.

 

Het is om wanhopig van te worden, want ik heb nu dus weer een afspraak die niet klopt. Wat te doen? Overstappen naar een andere aanbieder? Want ik heb nu al vele uren geïnvesteerd in iets waar ik niet om gevraagd heb…. Of is er een afdeling binnen de kpn die wel heel simpel een doos kan laten opsturen met het glasvezel installatie pakket?

Hallo @Henrikd ,

Ik snap jouw frustratie. Maar het is op te lossen door morgen vanaf 8.00 te bellen met 0800-0402 en dan een afspraak te maken met een monteur. 

De monteur heeft het glasvezelkastje standaard in zijn auto zitten.   

 

De uitkomst is dat ik (ik!) nu zelf overmorgen mag terugbellen om een afspraak te maken voor een monteur. Dat is volgens de kpn medewerker standaard procedure

Dat is inderdaad waar. 


Ik heb al 12 keer 0800-0402 gebeld


Dan bij poging dertien doorpakken en duidelijk vragen om een afspraak met een monteur. 


De uitkomst is dat ik (ik!) nu zelf overmorgen mag terugbellen om een afspraak te maken voor een monteur. Dat is volgens de kpn medewerker standaard procedure

Dat is inderdaad waar. 

Ik waardeer het dat je reageert, maar reageer dan op de hele tekst, niet op één zin.


@Henrikd  vreemd allemaal zeg, .. als ik het goed begrijp bent u een bestaande kpn klant die overgaat naar glasvezel? Welke type kpn experia box heeft u nu. In sommige gevallen als deze vrij recent is word deze niet omgeruild voor een nieuwe nl. Ondanks de informatie die u eerder heeft gekregen van medewerkers.. 


Ja ik ben al klant en onze huidige experia box is te oud voor glasvezel.


Ja ik ben al klant en onze huidige experia box is te oud voor glasvezel.

Welke Experiabox heeft u?


Zelfs het maken van een afspraak is een probleem, de medewerkster kan in haar systeem niets opslaan door een storing. Dat gaat gepaard met luid “Godver!” gegil. Vervolgens word ik door haar weer teruggegooid in de wachtrij… Waarom stap ik niet gewoon over naar een ander bedrijf? Dit is toch schandalig…


Dan bij poging dertien doorpakken en duidelijk vragen om een afspraak met een monteur. 

Is het bij poging veertien nu uiteindelijk wel gelukt om een afspraak met een monteur? 


Ja. Maar de medewerker die de nieuwe overeenkomst had opgesteld, was vergeten aan te zetten dat we glasvezel willen/hebben. Dus de verbinding is niet actief en de monteur wilde vertrekken met het glasvezel kastje. Dat heb ik hem gelukkig uit het hoofd kunnen praten, het kastje is gebleven. Veel callcenter medewerkers van kpn zijn echt heel slecht in hun werk. En we hebben nog steeds geen actieve glasvezel verbinding.


HoI @Henrikd . Wat een gedoe allemaal.

Loopt er nu iets? Een nieuwe afspraak?  Wat is de huidige stand van zaken? En kun je ons vertellen welke type experiabox jij nu hebt?