Skip to main content

Goedemorgen,

Ik zie dat Delta 2000 mbps aanbiedt. Bij KPN max 1000 mbps.
Gaan jullie de max snelheid ook verhogen?

Met vriendelijke groet,

Henry

Voorlopig nog niet denk ik. En totdat het daadwerkelijk zover is gaat KPN daar ook nog niets over zeggen. KPN zegt nooit van tevoren wat ze van plan zijn.


Hoewel ik met 1gb al weinig bruikbare cases kan bedenken is dat met 2GB nog minder. Waarom zou je dat willen?

 

Verder is antwoord op je vraag een concurrentiegevoelig dingetje en zal dat zo laat mogelijk worden aangekondigd indien er hogere pakket snelheden worden aangeboden.


Hoewel ik met 1gb al weinig bruikbare cases kan bedenken is dat met 2GB nog minder. Waarom zou je dat willen?

 

Verder is antwoord op je vraag een concurrentiegevoelig dingetje en zal dat zo laat mogelijk worden aangekondigd indien er hogere pakket snelheden worden aangeboden.

Met videobewerking editing in UHD kwaliteit zal het toch enorm schelen in de tijd. 


Met videobewerking editing in UHD kwaliteit zal het toch enorm schelen in de tijd. 

Verklaar u nader. Hoe werkt u? Lokaal of remote?

Lijkt me dat je zulk soort werk gewoon met een zakelijke aansluiting doet. En zakelijk is 2 gbit en meer wel mogelijk. 

En als je thuis werkt, dan log je gewoon remote in op de pc op de zaak. Dan blijft de video gewoon op de zaak. Dan heeft u aan een 100 mbit verbinding genoeg. 


Vooralsnog lijkt dat een marketing-ding.

Hoeveel mensen hebben:

  1. switches en netwerkkabels die die snelheid aankunnen?
  2. netwerkpoorten op de pc die dit aan kunnen?

Daarnaast is dan misschien het stukje van je router tot de provider 2GBe, het internet daarachter is lang niet in staat om 2GBe data aan te leveren. test maar eens een willekeurige server achter KPN (of Delta zo je wilt), en je zult zien dat zelfs 1GBe al een issue is.

Ze lopen dus zeker 5 jaar voor op de muziek Dit gaat voorlopig bestemd zijn voor een paar mensen die alles van marketing geloven, en/of honderden euro’s willen besteden aan het interne netwerk.


 Ovendien moet KPN dan met geschikte routers komen die vooralsnog pp de xgs pon glavelpunten kunnen werken want die kunnen to 10Gb aan.

Het merendeel van het netwerk werkt nog met oude ontstaan die maximaal 1Gb aankunnen


 Ovendien moet KPN dan met geschikte routers komen die vooralsnog pp de xgs pon glavelpunten kunnen werken want die kunnen to 10Gb aan.

Het merendeel van het netwerk werkt nog met oude ontstaan die maximaal 1Gb aankunnen

Volgens mij moet je deze post nog eens teruglezen :-)

 


Hoewel ik met 1gb al weinig bruikbare cases kan bedenken is dat met 2GB nog minder. Waarom zou je dat willen?

 

Verder is antwoord op je vraag een concurrentiegevoelig dingetje en zal dat zo laat mogelijk worden aangekondigd indien er hogere pakket snelheden worden aangeboden.

Met videobewerking editing in UHD kwaliteit zal het toch enorm schelen in de tijd. 

Kan de remote server en je pc dan ook 2Gbps aan?


Mijn Chromebook en Windows PC kunnen 10Gb aan.

 


Hoewel ik met 1gb al weinig bruikbare cases kan bedenken is dat met 2GB nog minder. Waarom zou je dat willen?

 

Verder is antwoord op je vraag een concurrentiegevoelig dingetje en zal dat zo laat mogelijk worden aangekondigd indien er hogere pakket snelheden worden aangeboden.

Met videobewerking editing in UHD kwaliteit zal het toch enorm schelen in de tijd. 

Kan de remote server en je pc dan ook 2Gbps aan?

Jazeker, meer zelfs. En de kabels heb ik er ook voor. De enige opstopping is nu de provider.


Mijn Chromebook en Windows PC kunnen 10Gb aan.

Welke Chromebook heeft u dan? De meeste Chromebooks hebben niet eens een netwerkaansluiting. 


Beste @Nick83 , ik heb een 17inch Asus Chromebook met een aantal USB C poorten. Een aantal ondersteunt 5Gb en 1 ondersteunt 10Gb.

Met een USB C to internet interface sluit ik een netwerkkabel aan.


Beste @Nick83 , ik heb een 17inch Asus Chromebook met een aantal USB C poorten. Een aantal ondersteunt 5Gb en 1 ondersteunt 10Gb.

Met een USB C to internet interface sluit ik een netwerkkabel aan.

Die adapters halen doorgaans nog niet eens 1 gbit. Dus laat staan 10 gbit. 


Hallo @Nick83 de snelle adapters zijn al wel leverbaar, maar niet aan de orde nu.

 

 


Hoewel ik met 1gb al weinig bruikbare cases kan bedenken is dat met 2GB nog minder. Waarom zou je dat willen?

 

Verder is antwoord op je vraag een concurrentiegevoelig dingetje en zal dat zo laat mogelijk worden aangekondigd indien er hogere pakket snelheden worden aangeboden.

Met videobewerking editing in UHD kwaliteit zal het toch enorm schelen in de tijd. 

Kan de remote server en je pc dan ook 2Gbps aan?

Jazeker, meer zelfs. En de kabels heb ik er ook voor. De enige opstopping is nu de provider.

Heb je ooit wel eens gemeten hoeveel banbreedte er daadwerkelijk verbruikt wordt?

Zo nee, doe dat dan eerst eens want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die 1Gbps zelfs niet verbruikt wordt.