Skip to main content

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag zou onze nieuwe internet verbinding opgeleverd worden.

Wij zaten al jaren bij Netrebel, maar deze provider mocht niet langer gebruik maken van het netwerk Rekam.

Gekozen voor KPN…, ingangsdatum 5 febr omdat op die dag Netrebel eindigt.

Vriendelijke monteur sluit alles aan, maar het werkt niet. Ticket aangemaakt en de oude situatie weer teruggezet zodat we die dag in ieder geval nog internet hadden.

Dinsdag maar weer bellen, eerste poging een onvriendelijk persoon die het ticketnummer doorgaf en het nummer van KPN netwerk, met de mededeling bij hun moet je zijn. Daarna heel de dag geprobeerd KPN netwerk te pakken te krijgen. Kastje muur verhaal. Uiteindelijk weer de normale klantenservice gebeld, dit keer een heel vriendelijk persoon, die ons meteen 100gb dataverkeer toestuurde, zodat we in ieder geval weer kunnen werken.

Hoe kan ik in contact komen met iemand die dit op kan lossen? 
 

Of is het tegenwoordig normaal dat een oplevering een aantal dagen duurt?

 

met vriendelijke groet,

Marcel

En nu een week zonder internet…..

Vandaag maar weer eens gebeld met KPN netwerk en dit keer weer een heel ander verhaal…

Zij hebben het doorgegeven aan Glasdraad dus meteen die gebeld en ze weten helemaal van niks, KPN netwerk heeft helemaal niks doorgegeven……

Ben er eerlijk gezegd al weer helemaal klaar mee…, maar kan helaas nu geen andere provider aanvraag doen omdat deze nog steeds open staat.

Dit gaat een heel lang kastje muur verhaal worden omdat niemand even de moeite kan en wil nemen om er even in te duiken…. En zo moeilijk kan het allemaal niet zijn want Netrebel heeft via dezelfde glasvezelaansluiting gewerkt tot 5 feb 12:00 uur.


Dit is geen goed begin van onze relatie, @Marcel Hagen. Ik snap heel goed dat je er wel weer klaar mee bent, maar hopelijk wil je ons een kans geven.

Met de gegevens in jouw profiel ben ik gelijk het systeem ingedoken. Ik zie dat er momenteel een nieuwe afspraak staat gepland op 19 februari tussen 8.00 en 12.00 uur. Hopelijk kan de monteur die dan langs komt er voor zorgen dat jij internet hebt.

In de tussentijd wil je natuurlijk wel kunnen online blijven. Mocht jouw databundel weer op zijn, neem dan gerust contact met ons op via 0800 0402. Mijn collega kan de databundel dan weer aanvullen.

Voor verder vragen over jouw glasvezelaansluiting kun je terecht via het nummer 0880 06 37 44.


Hallo @Denise van KPN 

Vreemd verhaal…, toen ik vanochtend belde stond er helemaal geen afspraak en werd ik doorverwezen naar Glasdraad, dus bellen naar het nummer wat je opgeeft heeft geen enkele zin.

KPN netwerk heeft opgeleverd was het verhaal, maar glasdraad moet het verder afhandelen volgens hun.

Bij glasdraad heb ik inmiddels al een terugbel verzoek staan, hopelijk kunnen die nog wat betekenen. Al is het maar om te zorgen dat de verbinding weer vrij komt zodat ik meteen een aanvraag kan doen bij een andere provider.

 


Probleem is opgelost…, niet dankzij KPN, want als ik daarop moet wachten dan had er aanstaande maandag pas een monteur langsgekomen en die had ook niks kunnen doen.

Glasdraad, die ik zelf maar gebeld had omdat KPN netwerk verzuimd had iets door te geven is vandaag langsgeweest en na controle bleek de glasverbinding nog aan het verkeerde netwerk te hangen.

De monteur heeft in de wijkkast de verbinding gepatched naar het juiste netwerk en in de juiste poort.

hiep hiep hoera, anderhalve week zonder internet en als je zelf nergens achteraan gaat had het zomaar nog langer kunnen duren.

De 2 weken bedenktijd gaan nu dus in en ga er eens goed over nadenken of ik deze verbinding wil houden of dat ik toch maar een andere provider ga nemen.


Fijn om te lezen dat de verbinding eindelijk live is! Hopelijk kun je er nu ook van genieten. 😊


De snelheid is in ieder geval goed.