Skip to main content

Ik vraag me af wanneer het beloofde 1 Gbps ook aangekondigd wordt zou 1Gb down en 1 Gb up worden

 

Men hoort er niks meer over?

Hoi @AliciaLynn, ik weet dat dit niet het antwoord is waarop je zit te wachten en je hebt er helaas ook weinig aan maar op dit moment is dat simpelweg nog niet bekend.


eerst zou het eind 2020 zijn toen half 2021

Ik ben binnenkort vrij om te gaan

verliezen jullie graag klanten omdat jullie niks weten.

 


eerst zou het eind 2020 zijn toen half 2021

Ik ben binnenkort vrij om te gaan

verliezen jullie graag klanten omdat jullie niks weten.

Papieren tijger die tweede zin. De glasvezel die bij je ligt is van KPN, de netwerkverbinding is van KPN WBA groothandel. Je hebt nu KPN provider, maar een andere provider zal ook over die KPN glasvezel moeten. Je blijft hoe dan ook direct of indirect klant van KPN. Of je moet het om de absolute prijs doen, misschien kan je naar Ziggo, maar die hebben maar 10% van de upload snelheid van wat KPN heeft/kan.


Niet helemaal @tmoesel , Als je via ODF van T-Mobile kunt afsluiten krijg je via de KPN lijn gewoon 1000/1000 als je dat wilt, en als je er ook nog “unlimited” mobiel bij afsluit heb je internet en mobiel voor 50 euro per maand.

Heeft T-Mobile geen ODF dan word het 100/100.


Niet helemaal @tmoesel , Als je via ODF van T-Mobile kunt afsluiten krijg je via de KPN lijn gewoon 1000/1000 als je dat wilt, en als je er ook nog “unlimited” mobiel bij afsluit heb je internet en mobiel voor 50 euro per maand.

Heeft T-Mobile geen ODF dan word het 100/100.

Dat klopt ja, wou het niet noemen, ik beschouw tegenwoordig het vast internet gebeuren tot op drager niveau. Heeft ook te maken met het vastrecht gegoochel wat er hier en daar m.b.t. de fysieke glasvezel plaatsvindt. Die glasvezel is van KPN NetwerkNL, als je 1Gbit abo bij T-Mobile (ODF) zou nemen, ben je indirect nog steeds klant van KPN. Ik weet niet het verschil in winstmarge tussen tussen een ODF- en WBA huurder, ik denk dat in geval van ODF KPN er niet veel aan verdient, maar toch. Ik weet ook niet of “KPN NetwerkNL” onder dezelfde beursnotering valt als alle andere bedrijfsonderdelen (incl. KPN Mobile), maar ga er voor gemak maar wel even van uit.

Alleen als TS naar Ziggo zou overstappen of nog een ander glasvezel van Primevest/T-Mobile of DeltafiberNL of anders heeft liggen en daarover een internet abo neemt, zou het een ‘aderlating’ voor ‘de KPN’ zijn.


Ik weet niet het verschil in winstmarge tussen tussen een ODF- en WBA huurder, ...

Bij ODF heeft T-Mobile eigen apparatuur in de PoP terwijl bij WBA gebruik gemaakt wordt van de apparatuur van KPNNetwerkNL.