Waarschijnlijk is de aannemer gewoon nog niet klaar. Bij mij heeft het glasvezels sprietje ook ruim 7 maanden naast de voordeur uit de grond gestoken. Dat is heel normaal. Zijn er al andere mensen in de straat die al wel glasvezel hebben?
Helaas is dit niet van toepassing in deze, de glasvezelkabel is al binnen in huis. Het hangt letterlijk 5 cm van de router af. Alles het NT kastje mist. Hoe moeilijk kan het zijn om deze te plaatsen?
Ook al is de FTU geplaatst, dan betekent dat nog niet dat de glasvezelverbinding al actief is. Het kan best zijn dat verderop in de verbinding nog eea moet worden geïnstalleerd of geactiveerd. KPN (en andere providers) moet wachten totdat de betreffende aannemer de lijn gereed meldt, voordat de NT geplaatst kan worden. Dat gebeurt vaak, maar niet altijd, binnen een paar dagen. Heeft de monteur die de FTU heeft geplaatst de glasvezel ook doorgemeten om te zien of er signaal op stond?
Wie heeft de glasvezel aangelegd, KPNNetwerk of Glaspoort? En wat zegt de status pagina daarvan over de status van je glasvezel?
Hoi @IDWORX, welkom! Het is tegenwoordig ook vaker zo dat het laatste stukje van de aanleg gedaan wordt op het moment dat ook jouw abonnement daadwerkelijk geactiveerd wordt/overgezet wordt naar glasvezel.
Mijn vraag aan jou is dan ook of er al een abonnementsaanvraag of omzetting naar glasvezel loopt? Zo ja, dan wordt het NT geplaatst op de installatiedatum.
Beste Erik, die aanvraag ligt er dus al vanaf november 2023, echt waar! En al diverse keren bericht gehad dat mijn abonnement wijziging is in gegaan op DATUM en dat ik de apparatuur kan aansluiten. Alleen nog steeds geen NT kastje.