Skip to main content

Sinds afgelopen vrijdag zit ik bij KPN en nu zit ik met het volgende:

  • Maanden geleden hebben we glasvezel besteld (zie onder alsook de bijlagen), maar we zitten nu nog steeds op koper. De KPN-monteur heeft mij afgelopen vrijdag uitgelegd dat glasvezel nog niet beschikbaar is op mijn adres en dat het om een tussenoplossing gaat. Hoe kan het dat ik hier pas afgelopen vrijdag door een monteur van op de hoogte wordt gebracht? Ik had best eerder geïnformeerd kunnen worden. 
  • Hoe lang gaat deze tussenoplossing duren? Of beter gevraagd: vanaf wanneer kunnen wij op glasvezel rekenen?
  • Dan komt er vast opnieuw een monteur langs. U bewaakt dat er geen aansluitkosten in rekening worden gebracht voor het omsluiten naar glasvezel? Glasvezel zonder aansluitkosten was immers de afspraak.
  • In het contract is een prijs van Eur 23,25/mnd voor de eerste zes maanden afgesproken, maar de factuur voor de eerste maand (september) noemt een hoger bedrag nl. Eur 24,00. Gaat u dit bij de volgende factuur verrekenen?

Ik had bovenstaande bericht (incl. bijlagen etc.) opgesteld en kwam pas daarna erachter dat KPN niet aan e-mailen doet. Waar moet dat heen met de wereld...


Op zich maakt het natuurlijk niet zoveel uit of je nou koper hebt of glasvezel.  Het is alleen een ander kabeltje en er zijn geen hoge snelheden mogelijk maar die zal u dan ook niet besteld hebben.  Op de site kpnnetwerk.nl kunt u zien wanneer u glasvezel kunt verwachten.  Het omzetten naar glasvezel is altijd kosteloos. Over de faktuur kan de moderater die hier over een paar dagen reageert iets meer vertellen. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor u aan de slag.


OK. Ik zal mij verder niet meer aanstellen 🤣


Hoi @El Morado, mocht ik nog naar de factuur moeten kijken hoor ik graag als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Uiteraard mag je hiervoor ook even bellen met 0800-0402.