Skip to main content

Goedenavond, mijn vraag is inderdaad ook: wanneer wordt WPA-3 geïmplementeerd? Via iPhone krijg ik steeds melding dat beveiliging zwak is vanwege WPA-2. 
 

Dit onderwerp staat al op het forum. Hoe gaat het nu verder?

 

Admin: topics samengevoegd


Ik vind heel veel op de site van KPN, maar hoe ik kom nu in contact met iemand van KPN, geen “robot: svp

Ik had graag een goed beveiligd modem, of wel een nieuwer model ofwel een update.

 


Hoi @HaroldL, welkom hier. 

Ik durf hier zo niets over te zeggen, maar ik eens op onderzoek of ik wat wijzer kan worden hierover. Ik laat nog weer van mij horen. 


Hallo @HaroldL en @HANS GERAEDTS , een goed beveiligd modem heeft niets met WPA3 te maken.

WPA3 heeft met de beveiliging van de WiFi-verbinding te maken en niets met het modem zelf.

Die melding van Apple kan aangeven dat bij de beveiligingsinstellingen van je modem WPA/WPA2 staat.

Als je dit verandert in alléén WPA2 ben je goed beveiligd.

 


Dag heren, , 

dank voor het welkom en de reactie. 
mij geb uiteraard ingelogd in het modem maar zie geen andere optie dan WPA2, die ik natuurlijk al lang in gebruik heb. ik ben niet heel sterk computer vaardig maar tot dit niveau nog wel 🙂. Ik dacht al dat meerdere mensen dit probleem moeten zijn tegen gekomen.
mijn modern is een Xperia V10, komt nog van Telfort. 
Mocht iemand met meer kennis de oplossing vinden dan hoor ik het graag 

ik neem aan dat KPN zelf hier iets over mort kunnen melden !


Er is nog geen enkele router van KPN de WPA 3 ondersteund. En het zou me niets verbazen als dat nog een jaar duurt voordat da komt.


Dag heren, , 

dank voor het welkom en de reactie. 
mij geb uiteraard ingelogd in het modem maar zie geen andere optie dan WPA2, die ik natuurlijk al lang in gebruik heb. ik ben niet heel sterk computer vaardig maar tot dit niveau nog wel 🙂. Ik dacht al dat meerdere mensen dit probleem moeten zijn tegen gekomen.
mijn modern is een Xperia V10, komt nog van Telfort. 
Mocht iemand met meer kennis de oplossing vinden dan hoor ik het graag 

ik neem aan dat KPN zelf hier iets over mort kunnen melden !

Hallo @HaroldL , als de beveiliging al op WPA2 staat is dat prima, dan hoef je niets aan te passen


De FritzBox 7590 heeft die mogelijkheid wel, dit terzijde. WPA2 is prima!