Skip to main content

Wanneer zet KPN zijn internetsnelheid standaard op 1 Gbps voor de huidige of goedkopere tarieven?

 

Ziggo en KPN aangevallen: prijsdoorbraak gig-internet Delta | Totaal TV

Dat zal denk ik pas gebeuren als er daadwerkelijk veel klanten overstappen. 


Aangeziend Delta maar een relatief klein gebied in NL omvat hoeft KPN niet bang te zijn voor concurrentie, alleen als KPN ook gebruik gaat maken van de infrastructuur van Delta en omgekeerd, dan wordt het een heel ander verhaal.

Als Delta op mijn adres leverbaar zou zijn via de KPN-glasinfrastructuur, dan wist ik het wel.

Ik betaal bij KPN nu net zoveel voor mijn 50Mbit/s als bij Delta voor een 1.000Mbits/-verbinding.

 

 


Delta op zich wel ja, maar je vergeet 1 ding, Hun moeder maatschappij is kapitaalkrachtiger  dan KPN die geluk heeft dat ze een overname bescherming hebben, anders was KPN ook Delta geworden.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/eigenaar-delta-en-caiway-wil-kpn-overnemen-bod-13-miljard-euro/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

En als ze doorgaan en die 2 miljoen aansluitingen op glas realiseren zijn ze best een grotere speler in NL.


Tja... hardstikke leuk natuurlijk, die 1000 GB. Maar de meeste mensen gebruiken het niet. En lagere snelheden, bijvoorbeeld 200 mbit, voor een lagere prijs hebben ze niet. Dus goedkoper? Nou... eigenlijk niet. Het is een stunt. Er word je iets gegeven, voor dezelfde prijs als wat je nu hebt, wat je niet tot nauwelijks zal gebruiken.


Tja... hardstikke leuk natuurlijk, die 1000 GB. Maar de meeste mensen gebruiken het niet. En lagere snelheden, bijvoorbeeld 200 mbit, voor een lagere prijs hebben ze niet. Dus goedkoper? Nou... eigenlijk niet. Het is een stunt. Er word je iets gegeven, voor dezelfde prijs als wat je nu hebt, wat je niet tot nauwelijks zal gebruiken.

Als jij bij AH voor €1 kunt kiezen uit een half pond of een pond van eenzelfde product, waar kies je dan voor?


Tja... hardstikke leuk natuurlijk, die 1000 GB. Maar de meeste mensen gebruiken het niet. En lagere snelheden, bijvoorbeeld 200 mbit, voor een lagere prijs hebben ze niet. Dus goedkoper? Nou... eigenlijk niet. Het is een stunt. Er word je iets gegeven, voor dezelfde prijs als wat je nu hebt, wat je niet tot nauwelijks zal gebruiken.

Als jij bij AH voor €1 kunt kiezen uit een half pond of een pond van eenzelfde product, waar kies je dan voor?

Dat is geen goede vergelijking. Want dat is hoeveelheid en dat gebruik je wel. Bij glasvezel gaat het om snelheid. 

Als je wilt vergelijken: je kunt kiezen uit 2 auto's voor dezelfde prijs. De ene kan 200 km/h, de andere 250. Is die 50 km extra dan echt zo belangrijk voor je dat je daar voor kiest? Terwijl je van te voren al weet dat je het nooit gaat gebruiken? Of kijk je ook naar andere dingen? Bijvoorbeeld een goed tv platform?


Dat van die twee auto's is ook geen goede vergelijking, misschien heb ik er liever 1 die maar 150 Km/h per uur haalt, daar komt het kopje emotie ook nog bij spelen, soms zijn te lelijk om aan te gluren.

Als ik voor 47.50 100Mb of 1000Mb kan krijgen zou ik de 1000Mb kiezen, waarom, niet omdat het moet maar omdat het kan om met de slogan van een concurrent er mee vandoor te gaan, het is beter het te hebben dan het niet te hebben terwijl je het wel kunt gebruiken als het eens nodig mocht zijn.

Daarbij hebben we nog de kracht van de reclame, iedereen word er gek mee gemaakt en willen het hebben, 95% heeft genoeg aan een 20/20 lijntje, dus waarom glasvezel nodig, koper kan het ook wel halen in de meeste gevallen.

En wat betreft TV, elk platform heeft voors en tegens, en bij de meeste is het prima zoals het is, en om nu te roepen dat KPN het beste platform, daar zijn de meningen ook over verdeelt, ook daar zijn vorig jaar heel veel problemen geweest en die kunnen ook weer terug komen en de rest kan het zomaar ineens voorbij wandelen met een prima product.

 


 niet omdat het moet maar omdat het kan om met de slogan van een concurrent er mee vandoor te gaan,

Vind ik dus ook, niet omdat het moet maar omdat het kan (voor hetzelfde geld).:relaxed:


 niet omdat het moet maar omdat het kan om met de slogan van een concurrent er mee vandoor te gaan,

Vind ik dus ook, niet omdat het moet maar omdat het kan (voor hetzelfde geld).:relaxed:

Dat geldt zo'n beetje voor alles, hehe.