Skip to main content

Graag weet ik, voordat ik er niet meer 'vanaf' kan, of je de thuis bundel altijd zo nodig kan uitbreiden qua internet snelheid?

Is dit het geval? 

Ik heb net een abonnement afgesloten, maar weet nu niet of dit snel genoeg is voor wat ik nodig heb, vandaar de vraag.


Hallo @Rogier Schroeder 

 

Ja, de snelheid kan je later zelf aanpassen via MijnKPN.

Heb je glasvezel of koper (DSL)?
Met koper zal je niet de hoogste snelheid kunnen kiezen en is de te behalen snelheid ook afhankelijk van de afstand tot de centrale en of je pairbonding kan krijgen.


Snelheid is overgewaardeerd. Vaak.

Download:

TV kijken kpn: HD 7 tot 14 Mb/s per stream. Dus met één ontvanger….

Netflix HD: 5 Mb/s; 4k 25 Mb/s.

Vaste telefoon: 1 Mb/s

Downloaden website kortstondig tot zo'n 10 Mb/s.

Upload:

Voor standaard huishouden redelijk verwaarloosbaar. Versturen foto's is kortdurend. En vaak ook niet meer dan een paar Mb/s.


@Rogier Schroeder mag ik nog vragen waarom je twijfelt?


Je kunt binnen je contract altijd maandelijks naar boven en naar beneden aanpassen. Je hoeft daarom geen zorgen te hebben dat je ergens aan vast zit dat niet voldoet.

Verder ben ik het eens met @PeterG dat de snelheid in de praktijk al snel voldoende is. Tenzij je met een heel gezin het usenet leegtrekt.

Ik heb zelf een 100Mbps synchrone glasvezel aansluiting. Bij KPN is dat ook nog eens ruim naar boven afgerond. In de praktijk haal ik 130Mbps down en 150Mbps up. Echt heel tevreden met deze snelheid en de kwaliteit van de verbinding.

De MijnKPN app is overigens de meest laagdrempelige manier om je snelheid aan te passen.