Skip to main content

wanneer ik op mijn PC naar de KPN service tool ga om evt wifi naam en inlog te wijzigen laat deze de correcte Wifi netwerk naam zien en laat de mogelijkheid open om het wachtwoord in te geven of te wijzigen.

Wanneer ik straks mijn Experiabox v8 wijzig in KPN box 12 zou deze de reeds bekende naam en het ww moeten overnemen!

Wanneer dat niet het geval is, is er geen computer op mijn locatie meer op het internet.  Ik kan dan op mijn smartphone via KPN THUIS of MIJNKPN proberen om mijn oude wifi-netwerknaam en ww in te stellen.

Echter beide apps vragen nu om het beheerderswachtwoord voor het uitgezonden wifi-netwerk waarbij uitdrukkelijk vermeld staat dat dit niet het wifi-wachtwoord is.

ik probeerde zowel de wacht woorden op mijn huidige Superwifi,  als het wachtwoord voor toegang op mijn Experiabox V8.   NIETS werkte.  Dus welk beheerders wachtwoord wordt bedoeld ?? of waar vind ik dat    

Goedemiddag @watson en welkom hier op ons forum!

Beheerderswachtwoord KPN Thuis app

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi. Indien je nog niet eerder ingelogd bent geweest, vind je het “admin password” achter op de SuperWifi. Indien je al eens eerder bent ingelogd, heb je het wachtwoord aan moeten passen. Je kunt dit wachtwoord vinden (en wijzigen) in de KPN Thuis app. Ben je dit wachtwoord vergeten, en kom je niet meer in de Thuis app? Dan zul je de (master) SuperWifi moeten resetten doormiddel van het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord (admin password) gebruiken dat achter op de SuperWifi staat.

 

Laat je nog even weten of het gelukt is?


Ik heb het admin password op de Superwifi nooit veranderd.

In de KPN Thuis App worden de admin passwords van de experia box V8  zowel als van de Superwifi afgekeurd. Daarna heb ik de Superwifi los gekoppeld en van de stroom gehaald. Daarna opnieuw aangesloten en met de QR geactiveerd. Hij werkte weer normaal. Maaaaar .. via de Thuis App is het admin password van de Superwifi nog steeds verkeerd.

Daarna heb ik de reset knop gedrukt, Superwifi start weer op en even later weer ontvangst op KPN THUISAPP.  Maaaar ...geen inlog met admin ww van de Superwifi:          weer verkeerd wachtwoord. 

De ww afkeuring blokkeert  gebruik van de KPN THUIS APP  om zelf je WIFI namen enz  te kunnen wijzigen. IS DIT ADMIN WW wel het zgn “ Beheerderswachtwoord” ? 

Wat dan wanneer ik de KPN Box 12 ga instellen en deze mijn netwerknaam en wachtwoord niet overneemt? Dan kan ik overal de nieuwe netwerknaam en het nieuwe ww gaan instellen.

Ik heb KPN gevraagd om een technische oplossing. 

 

 

 


Sinds ik new outlook gebruik moet ik bijna dagelijks mijn email password intoetsen om berichten te zien.  Microsoft zegt dat dit aan de KPN ligt. Het starten van New Outlook kost meer tijd dan gebruikelijk. Wanneer het “te lang”  duurt vraagt het programma om het email password.  Het programma wordt dan klaarblijkelijk gereset. De tijdzone moet bv opnieuw worden ingesteld. 

Is de imap server vanuit  New Outlook moeilijk bereikbaar? Wie brengt een oplossing dichterbij? KPN ?


Admin: samengevoegd met je al bestaande topic hierover


Hallo @watson 

 

Waarom open je hier weer een topic over terwijl je nooit gereageerd hebt in je vorige topic:

 

Gewoon niet gebruiken die troep, het zit vol met fouten.
Waarom zou dit aan KPN liggen, alle programma’s werken prima behalve nieuw (f)outlook.

Gewoon teruggaan naar Mail of overgaan naar Thunderbird.


Admin: meeverplaatst


Excuses dat ik  hier op verder ga, maar het feit dat er veel vragen over zijn, duidt op veel onduidelijkheid. Zo ook bij mij, ik heb mijn netwerken ingesteld met wachtwoorden inclusief admin wachtwoord voor modem/router en alles opgeslagen natuurlijk. Op mijn iphone kan ik de Mijn KPN app starten, moet inloggen en kan zelfs wachtwoord (is gelijk aan hoofd SSID) tonen. Waarna ik ingelogd ben. Wil ik datzelde op ipad doen dan vraagt app om beheerders wachtwoord, geef ik hetzelfde wachtwoord op dan wordt dat geweigerd. Schiet mij maar lek, maar ik ben er klaar mee. En dat advies modem/router resetten is heel leuk, maar met mijn aandoening is dat een hels/frustrerend proces. Daar begin ik maar niet aan. Betere voorlichting wat uiteindelijk het beheerderswachtwoord wordt/is, zou wenselijk zijn.


Op mijn iphone kan ik de Mijn KPN app starten, moet inloggen en kan zelfs wachtwoord (is gelijk aan hoofd SSID) tonen. Waarna ik ingelogd ben.

U gebruikt hier de MijnKPN app. Daarbij gebruikt u het wachtwoord van het MijnKPN account, hetzelfde wat u ook op de website van KPN gebruikt om in te loggen.

Wil ik datzelde op ipad doen dan vraagt app om beheerders wachtwoord...

Hier gebruikt u de Thuis app. 

Hier voert u het Admin Password in wat achterop de SuperWiFi's, onderop de Experia WiFi's of achterop de Experiabox v10a of achterop de KPN Box 12/14 staat. Tenzij het niet de eerste keer is dat u inlogt. Want dan heeft u het al moeten wijzigen. 


Reageer