Skip to main content

Ik ben al langer dan een maand aangesloten   glasvezel. Echter de beloofde snelheden worden niet behaald. Inmiddels 4x monteurs aan de deur gehad, 2x kpn en 2xkpn netwerk. Volgens kpn netwerk voldoet mijn aansluiting aan de norm en moet ik voor de snelheidsproblemen bij kpn zijn die mij vervolgens weer terug stuurt naar kpn netwerk. Zit nu al 4 dagen in de wacht maar netwerk geeft niet meer thuis blijkbaar. Een echte kpn monteur vertelde mij dat hij het probleem in 10 minuten kon fiksen maar de verdeelkast niet in mag/kan. Kennelijk ligt daar dus het probleem maar beide instanties blijven naar elkaar wijzen. Ook de helpdesk schijnt het op te geven want zij blijven mij vertellen dat de "aannemer" een afspraak met mij moet maken. En zoals gezegd die doen dat niet.

Ziggo lonkt..........

Hi @nicohagen, rot dat het zo stroef verloopt met jouw glasvezelaansluiting.

Voor de duidelijkheid, ik lees dat het wel werkt, maar dat de snelheid niet is zoals verwacht? Wat voor snelheid haal je? En voor mijn informatie, hoe heb je de snelheid getest? Is het intussen gelukt om contact te krijgen met Netwerk? 


Hoi Alexandra de snelheden fluctueren maar zitten meestal tussen de 300 en 400mb. Uitschieter in 1 meting 29down ( geen typefout, negenentwintig) en 925up. Contact krijgen met iedereen is makkelijk maar men blijft naar elkaar verwijzen. Ben er nu vanaf 19 juni mee bezig. Ook gisteren weer contact gehad met Volker Wessels en die verwezen mij in eerste instantie voor de zoveelste keer voor de snelheid naar KPN. KPN mag echter de verdeelkast niet in want daar schijnt het probleem te zitten. Een KPN monteur vertelde mij het probleem binnen 15 minuten op te kunnen lossen maar mocht de kast niet in.. Het leek er gisteren op dat iemand is wakker geworden want de belofte van netwerk was dat het opgelost zou worden. Jammer dat ik zelf met iedereen contact op moet nemen en uren aan de telefoon moet hangen. Dat lijkt mij een mooie taak voor KPN. Val de klant niet lastig met interne stammenstrijd maar los het op. En ruim binnen 2 maanden. Ik betaal wel voor mijn 1 gig maar krijg het niet. Heb serieus overwogen om al mijn contracten met KPN, 5 in totaal maar op te zeggen door deze ergernis. En als het niet snel opgelost wordt doe ik dat misschien ook nog wel. De reclamekat heeft kittens die blij uit een glasvezeldoos komen. In mijn glasvezeldoos zat onbegrip, gebrek aan daadkracht, ergernis, frustraties en stress. En dat kan toch nooit de bedoeling zijn???


En alle vermelde snelheden zijn bedraad!


Dat het de bedoeling niet is, ben ik niet anders dan met je eens @nicohagen. De bedoeling is dat je verbinding goed werkt en als er iets aan de hand is, dat 't zo snel mogelijk opgelost wordt.

Zo te zien heeft er opnieuw een monteur naar je verbinding gekeken, het staat nu open voor verder onderzoek. Ik kan het helaas nit verder bespoedigen. Weet wel dat er aan gewerkt wordt, en dat je meer hoort zo gauw er iets bekend is.


Hoi Alexandra, kreeg vandaag een mail dat het was opgelost. Bedrade snelheidsmeting gedaan die weer niet boven de 500mb kwam. Up en down. Ivm vakantie ga ik over 2 weken weer een afspraak maken voor het zoveelste monteursbezoek. Dus ik houd de moed er maar in......


Dit ga je niet geloven. Na de overstap naar glasvezel regelmatig de snelheden gecheckt via de kpn speedtest. En iedere keer weer teleurstellende resultaten. Kwam eergisteren op mijn laptop de Ookla speedtest tegen. Wat denk je 926 up en down. Kpn speedtest weer gedaan 346 down en 700 up.  Kpn gebeld met de vraag welke speedtest ik moet geloven. Daar kwam als antwoord op dat de kpn speedtest wordt doorgestuurd naar Ookla ( de pictogrammen kloppen inderdaad) en dat ik dus dezelfde resultaten moet krijgen. Niet dus en ik ben bang dat er ruim 2 maanden onnodige ergernis, frustraties en monteursbezoeken zijn geweest omdat de kpn speedtest niet juist was. Zou ik dan toch vanaf het begin de juiste snelheden hebben gehad? Dus gebruik de kpn speedtest niet maar download gewoon de Ookla app.


De Ookla app gedownload uit de MS-Store bij een Windows pc is de meest betrouwbare, dus je behaalt de juiste snelheden. @nicohagen 

 

 


Hoi Jan, zou fijn zijn als kpn deze informatie ook zou delen.


De speedtest op de website van KPN word in de browser uitgevoerd. Dit is sowieso al iets minder snel. Als er veel plugins en dergelijke geïnstalleerd zijn, andere tabbladen open staan of extra beveiligingssoftware op het systeem actief is, dan vertraagd dat nog meer.

De app heeft al deze "ballast" niet. 


Reageer