Skip to main content

Mijn modem Router is een Experiabox V10. Daarachter heb ik nu een Fritzbox 7590 via de WAN poort aangesloten. Alles werkt perfect met IPv4. Maar als ik Ipv6 activeer op de Fritzbox dan doet internet het  na een tijd niet meer.  dat kan na 10 minuten zijn maar ook pas na 1 of 2 uur. Weet iemand de juiste instellingen? 

Zou eerst de V10 er tussenuit halen, is niet nodig met alleen de Fritzbox gaat het zelfs beter.

Dan de Fritzbox op KPN profiel en het werkt ook met Ipv6.


Ik heb ook een vaste telefoonlijn. Hoe werkt dat dan.


Ik heb ook een vaste telefoonlijn. Hoe werkt dat dan.

https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-op-de-aansluiting-van-kpn-configureren/


Ik heb ook een vaste telefoonlijn. Hoe werkt dat dan.


https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/vrijekeuze/fritz-box-7590


Bij mijn ISRA aansluiting komen 2 aansluitingen uit die naar 1 gaan. Het grijze kabel heeft een RJ11 en een RJ45 steker. Moet ik daarvoor een ander kabel gebruiken.

Het originele kabel dat er nu zit is een kabel met twee RJ11 naar een RJ11 stekers.


Volgens mij heb ik een Bonded Vectored aansluiting. Dus ik kan mijn Fritzbox 7590 niet direct op het ISRA punt aansluiten.

Zie:

Je aansluitingstype

Bonded Vectored VDSL2 (BVVDSL2_POTS)

Het modem dat je van KPN hebt ontvangen

Experia Box V10 H369A

 

Dit betekend dus dat ik gaarne IPv6 in orde wil hebben. Exparia Box V10 naar Fritzbox 7590.

 


Heeft iemand nog een oplossing voor mij.


Heeft iemand nog een oplossing voor mij.


Kijk eens in dit topic of je daar meer info kan vinden. En anders stel daar je vraag eens. Heb zelf helaas geen ervaring met een eigen router achter de experiabox


De V10 heeft een werkende IPv6 prefix delegation dus moet het mogelijk zijn om een achterliggende router een eigen /64 IPv6 prefix te geven.

Ik weet echter niet hoe je kunt configureren dat de FRITZ!Box een IPv6 prefix gaat aanvragen bij de bovenliggende router.

Welke opties heb je bij de "Gewenste IPv6-verbinding" in de geavanceerde weergave van het tabblad IPv6?


De V10 heeft een werkende IPv6 prefix delegation dus moet het mogelijk zijn om een achterliggende router een eigen /64 IPv6 prefix te geven.

Ik weet echter niet hoe je kunt configureren dat de FRITZ!Box een IPv6 prefix gaat aanvragen bij de bovenliggende router.

Welke opties heb je bij de "Gewenste IPv6-verbinding" in de geavanceerde weergave van het tabblad IPv6?

Zo staat het bij mij automatisch ingesteld met het kpn profiel. Echter is de mijne rechtstreeks aangesloten zonder experiabox 


De V10 heeft een werkende IPv6 prefix delegation dus moet het mogelijk zijn om een achterliggende router een eigen /64 IPv6 prefix te geven.

Ik weet echter niet hoe je kunt configureren dat de FRITZ!Box een IPv6 prefix gaat aanvragen bij de bovenliggende router.

Welke opties heb je bij de "Gewenste IPv6-verbinding" in de geavanceerde weergave van het tabblad IPv6?

 


Ik mis een optie om voor het LAN een aparte IPv6 prefix aan te vragen.


Ik mis een optie om voor het LAN een aparte IPv6 prefix aan te vragen.

Bedoel je dit toevallig?


Ik mis een optie om voor het LAN een aparte IPv6 prefix aan te vragen.

 


Bedoel je dit toevallig?

Nee, dat is het toewijzen van statische IPv6 routes. Het biedt overigens wel de mogelijkheid om volledig statisch IPv6 op de FRITZ!Box in te stellen.


Hallo @Hermann2411, welkom. Ik zie dat onze community je al aardig op weg geholpen heeft. Helaas heb ook ik het antwoord niet. 😞 Heb je de Fritz!Box in bruikleen? Dan heb je ook KPN Service Plus. Mijn collega's zijn bekend met de Fritz!Box en weten ook hoe je deze het beste kunt instellen. Als je nog een KPN Service Plus hebt, kan je het voor 5 euro per maand toevoegen via MijnKPN. Het is maandelijks aan- en uit te zetten.