Skip to main content

Hallo,

Vanaf het KPN-netwerk is het domein life-key.eu niet benaderbaar maar wel via andere niet KPN-netwerken. 

Na navraag bij KPN klantenservice zakelijk blijkt dat KPN domeinen bewust blokkeert die niet aan de DNSsec voorwaarden voldoet. Te checken via internet.nl 

Nu staat DNSsec wel goed ingesteld maar nog steeds niet benaderbaar vanaf een KPN-netwerk. Weer contact opgenomen met KPN klantenservice en weer helemaal het verhaal uitleggen. Blijkbaar is er geen registratiesysteem bij KPN klantenservice waar wordt bijgehouden wat de aanvraag van een klant is. Daarna uiteraard de verbinding verbroken en niet teruggebeld worden. Typisch geval van slechte service. 

KPN wat zijn de voorwaarden om een domein toe te laten tot jullie netwerk en is het mogelijk dat een melding wordt gegeven met de reden waarom je niet naar een bepaalde website kan. 

Met groet,

 

Rob 

 

 

 

Vreemd. Die domeinnaam life-key.eu werkt hier prima.
Heb je geen beveiligingssoftware die in de weg zit?


Heb je niet zakelijk extra veilig aan staan? Deze blokkeert meer dan de consumenten lijntjes. Verder heeft KPN Zakelijk een eigen forum, misschien verstandiger als je deze vraag daar stelt. 


De beveiligingssoftware is geconfigureerd met een exclusie voor het domein life-key.eu 

 

Ik heb geen toegang tot het KPN zakelijk forum.  Ik ga KPN zakelijk bellen met de vraag of extra veilig aanstaat. Wat houdt extra veilig in, dat domeinen gecontroleerd worden of DNSsec aanstaat? 

 

 


Hier werkt die website ook gewoon hoor. Dus ik denk dat u het probleem bij u eigen moet zoeken. Niet bij KPN. 


@Diktio 

Wat zie je precies als je daar heen surft?


betreft zakelijk extra veilig, deze oplossing is niet van toepassing voor klein zakelijk. 

Ik heb antwoord terug van KPN zakelijk: 

Zoals besproken hebben we een probleem met bepaalde domeinen die u probeert te bezoeken.

Dit is iets wat vanuit KPN een probleem in met servers, en waar ook nog geen concrete oplossing voor is gevonden.

Als je in de browser de url intypt dan gebeurt er niks, geen foutmelding. Zodra je een VPN-connectie maakt en nog een keer probeert in de browser dan verschijnt de website. 

Restart van de router heeft niet geholpen. 

Voor zover ga ik er nu vanuit dat het probleem bij KPN ligt. 

Zo mooi zijn als we de criteria weten waarom een domein wordt geblokkeerd. 

 


betreft zakelijk extra veilig, deze oplossing is niet van toepassing voor klein zakelijk. 

Ik heb antwoord terug van KPN zakelijk: 

Zoals besproken hebben we een probleem met bepaalde domeinen die u probeert te bezoeken.

Dit is iets wat vanuit KPN een probleem in met servers, en waar ook nog geen concrete oplossing voor is gevonden.

Als je in de browser de url intypt dan gebeurt er niks, geen foutmelding. Zodra je een VPN-connectie maakt en nog een keer probeert in de browser dan verschijnt de website. 

Restart van de router heeft niet geholpen. 

Voor zover ga ik er nu vanuit dat het probleem bij KPN ligt. 

Zo mooi zijn als we de criteria weten waarom een domein wordt geblokkeerd. 

 

Hi, wat zie je dan precies? Zou je een sreenschot willen plaatsen? Ik zie dit namelijk: 

 


Het werkt hier prima!

Ik lees wel dat de klantenservice van KPN beweert dat DNSsec wat verplicht aan moet staan op dat domein. Maar dat kan een provider toch niet in het algemeen bepalen voor alle klanten? Bovendien kan ik sites zonder DNSsec gewoon bereiken.

Ik kan me wel indenken dat dit verhaal wel van toepassing is bij het gebruik van KPN Veilig als een instelling?


In de browser als ik de URL intyp zie ik verder niks verschijnen op locatie. Ik ben nu niet op locatie en niet in de gelegenheid om een computer over te nemen op locatie. Maar de browser laat op deze locatie de website https://life-key.eu niet zien. Daarnaast werkt mail ook niet, deze maakt gebruik van hetzelfde domein. Zodra ik een VPN-connectie maakt op locatie werkt alles naar behoren. Dan krijg ik hetzelfde te zien zoals in de screenshot die geplaatst is door Alex_P. 

 

Op andere niet KPN-netwerken werkt het ook prima. 

 

Ik heb de hosting provider nog nagevraagd en zij blokkeren niks. 

 

Volgens internet.nl heeft het domein geen problemen met DNSsec. 

 

Ik had ergens gelezen dat F-secure door KPN gebruikt wordt maar ik weet dat niet zeker. 

 

KPN kunnen jullie dit fixen? 

 

 


@Diktio , jou link is een beetje raar. Als ik op die link in jou laatste post klik dan probeert ie naar life-key,ey te gaan en niet naar life-key.eu (zie screenshot hieronder). En dat werkt uiteraard niet. Als ik het handmatig intik in de browser dan heb ik geen enkel probleem, maar met jou link doet ie het niet.

 

 


typfout aan mijn kant waarschijnlijk in deze forum.  

het is https://life-key.eu 

de u en y toets liggen dicht naast elkaar. 

maar inderdaad vreemd dat de de tekst wel correct is maar de link erachter niet. 

Ik heb het aangepast. 

Bedankt voor het melden

 


Zet beveiligingssoftware eens uit.

En werkt het ook niet vanaf een telefoon of tablet op je Wifi? 


Bedoel je de beveiligingssoftware van KPN? 😉 graag !

De beveiligingssoftware van de computer is dusdanig geconfigureerd dat het domein niet gecontroleerd wordt d.m.v. exclusies. 

Het werkt inderdaad ook niet op een smartdevice via Wifi op deze locatie. 

 

 

 


En heeft die smartphone / tablet ook beveiligings-apps?


@Diktio  U geeft aan dat u gebruikt maakt van “KPN zakelijk extra veilig". Ik heb geen idee wat daarin allemaal anders is geconfigureerd dan bij een consumenten abonnement.

Mogelijk maakt u gebruik van andere DNS servers waarbij ook een combinatie van IPV4 of IPV6 mogelijk zal zijn.

Ook geeft u aan “De beveiligings software is geconfigureerd met een exclusie voor het domein life-key.eu”, dus er is al een aanpassing gedaan om voor u de website bereikbaar te maken. 

Dat u nu middels een VPN verbinding wel met de site kan verbinden , maakt u “KPN zakelijk extra veilig" eigenlijk overbodig.

Ik zou zeggen , terug naar diegene die een aanpassing gemaakt heeft in de beveiligings software en aangeven dat het niet meer werkt.


Ik maak geen gebruik van KPN zakelijk extra veilig.  Maar zelfs als we gebruik zouden maken van KPN Zakelijk extra zou ik graag de criteria willen weten waarom een domein geblokkeerd wordt. Dan kunnen deze punten opgelost worden. 

Nee er is geen aanpassing gedaan door KPN om de website bereikbaar te maken.

Nee de smartphone/tablet heeft geen beveiligingsapps. 

 

 

 


Check ook https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/veilig-online/extra-veilig-internet.htm

Zo te zien gaat het via DNS, en aan de hand van algemene blokkadelijsten en webfilters.


Ja ik heb het bekeken. Het is niet van toepassing voor KPN klein zakelijk is me verteld door KPN. Deze instellingen kan je gebruiken bij KPN een MKB.

 


Blijkbaar gelden ze toch voor je abonnement.

Maar dit kan je denk ik beter op het KPN Zakelijke forum plaatsen.