Skip to main content

Sinds een aantal dagen moet ik steeds mijn Experia opnieuw opstarten. Als ik dit heb gedaan dan werkt alles weer prima, maar na een tijd (soms 20 min, soms een halve dag) valt  de bekabelde Internet weg. De WiFi lijkt het nog wel te doen. 
Via jullie online tool laat ik dan de verbinding controleren (niets gevonden) en de Experia box herstarten. Daarna werkt het weer (even).

Wellicht is de Experia box aan vervanging toe?

Hopelijk kunt u me helpen.  

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Gebruik je dit soort dingen?

 


Ja, maar die gebruik ik al ruim een jaar. Nooit problemen mee gehad. Of in ieder geval niet zo veel als de laatste paar dagen. 


Welkom op het forum @Alefa. De DVS zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Valt het bekabelde internet weg voor meerdere apparaten of alleen voor bijvoorbeeld de tv? Wat sowieso geen kwaad kan is het opnieuw koppelen van de DVS. Dat kan via deze stappen. Zou je daarnaast kunnen controleren of het probleem met een direct verbonden kabel blijft bestaan of dat het bekabeld wel allemaal goed werkt?


Als ik de DVS er uit doe, krijg ik nog steeds problemen. Het komt waarschijnlijk door de TP-link M5. Zodra ik beneden mijn tv, KPN box en PS4 aansluit, knalt het Internet er uit.


Controleer je kabels. Dit lijkt op een sluiting in één van de stekkertjes. 


Ik krijg ook de problemen zonder Deco M5. Zodra ik maar iets meer dan gemiddeld vraag van het Internet, wordt de boel platgegooid. Als ik vervolgens de Experia opnieuw opstart (hetzij manueel, hetzij via KPN), dan doet het Internet het weer (eventjes). Lijkt me dus niet een sluiting in een stekker te zijn…


@Alefa ik heb de verbinding doorgemeten. Die is stabiel. Wel zie ik de wegvallende verbindingen. Die lijken echter allemaal achter het modem te ontstaan. Zou je eens kunnen kijken of je alle apparaten kunt afkoppelen en individueel de apparatuur kunt proberen? Wat ik daarmee zou willen uitsluiten is er inderdaad ergens sluiting is.