Skip to main content

Goedemorgen,

regelmatig komt het voor dat onze internetverbinding spontaan wegvalt. Op de experiabox (v10) branden dan bij internet een rood lampje en bij service een oranje. We hebben dan wel verbinding met wifi maar niet met internet. De oplossing is dan opnieuw opstarten van de experiabox. Na een tijdje doet alles het dan weer. Dit kan enkele keren per week gebeuren.

Als wifi versterkers gebruiken we de TP link Deco M9. 

Hoe kan ik dit voorkomen?

Gebruikt u dit soort dingen? 

 


Nee, die niet. Onderstaande. 2 bekabeld aangesloten op experiabox en 2 draadloos. 

 

 


Mooi! Een rood /oranje lampje betekent meestal dat er iets fout gaat tussen het modem en de centrale.  Je zou het kabeltje tussen het modem en israpunt even kunnen controleren of vervangen. Indien je glasvezel hebt het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen.  Laat even weten of dat helpt.


Dank je wel. Ik heb kabel gecontroleerd. Ziet er goed uit. Is ook zo’n 6 maanden geleden vervangen, met het verhogen van onze internetsnelheid (2 lijnen). Wij hebben geen glasvezel. Tot op heden geen nieuwe storing, maar in he verleden ging het ook soms enkele dagen goed…..


Aha pairbonding dus. Zou je eens willen inloggen in het modem ga dan naar status en dan naar geavanceerd. En dan van die pagina een screenshot maken en plaatsen.


 


Zojuist gebeurde het weer. Internet weg, oranje service lampje en rood internet lampje. Na experiabox opnieuw opstarten doet alles het weer. Geeft bovenstaand status overzicht nog een idee wat er aan de hand kan zijn?

Verder lijkt dit vooral te gebeuren als we met meerdere (3 in dit geval) intensief (videobellen) het internet gebruiken. Kan daar een verband tussen zitten?


En zojuist valt het weer weg. Erg vervelend. Iemand nog suggesties voor een oplossing?


En daar ging de verbinding weer…..Kan toch niet de bedoeling zijn...


Hoi @Henkk, nogmaals welkom. 

Mijn excuses dat jij wat langer op antwoord hebt moeten wachten. Ik heb jouw verbinding doorgemeten en ik zie onderbrekingen op de lijn, dit lijkt in het KPN domein te zitten. Heb je misschien al contact op genomen met mijn collega's van de telefonische klantenservice of chat? 


Dag @Hanna_ ,

dank je wel. Toevallig vandaag gebeld, nadat de storing vandaag opeens twee keer optrad, en zojuist weer. Jouw collega heeft de lijn ook doorgemeten en zag geen bijzonderheden en adviseerde het modem te resetten. Dat heb ik zojuist gedaan (maar eerder ook al). Vraag me wel af of dat echt de oplossing is, zeker als jij andere mogelijke oorzaken ziet. Maar we gaan het zien. Mocht je andere suggesties hebben, houd ik me helemaal aanbevolen.

 

Groeten,

Henk


Vandaag weer storing. Resetten heeft niet geholpen. Ik ga maar bellen naar de klantenservice.


Hoi @Henkk

Wat vervelend dat de storing aan blijft houden. Laat mij even weten of het gesprek met de klanten service iets meer oplevert! Zo niet gaan we samen aan de slag :wink:


Goedemorgen @Hanna_ ,

ik heb uitgebreid met klantenservice gesproken. Zij zien geen verstoringen op de lijn, dus de conclusie was dat het iets in de experiabox of aansluiting zou kunnen zijn. Voorstel is een monteurafspraak te maken. Risico daarvan, is dat als monteur niets vindt, de kosten voor ons zijn. Dat vind ik lastig, omdat het grootste deel van de tijd de verbinding goed werkt, alleen valt deze 1 - 2 keer per week spontaan weg (en branden de lampjes rood (internet) en oranje (service)). Dus kans is groot dat monteur niets ziet, lijkt mij. Hoe kijk jij hier tegen aan en zie je wellicht alternatieven?


@Hanna_ nog ideeën?