Skip to main content

Na werkzaamheden is mijn WiFi snelheid 80% gedaald. Ik heb een Experiabox v10 en daarop aangesloten 2 superwifi punten van KPN. Een beneden en een op zolder. Beide punten zijn bekabeld aangesloten op de Experiabox. Nu heb ik echter sinds een paar dagen nauwelijks signaal, 15 mb download. Er is niets in de opstelling veranderd. Zou het een defecte modem kunnen zijn of iets anders? Alle gebruikelijke opties al gedaan (dus WiFi verbeter applicatie KPN, modem opnieuw opgestart en WiFi versterker opnieuw opgestart). Ik heb alleen de modem nog niet teruggezet naar fabrieksinstellingen omdat ik dan geen goed idee heb hoe ik de Super WiFi versterker beneden weer bekabeld aansluit, het WiFi signaal op de modem moet dan uitgezet  volgens mij. 

Wil je inloggen in het modem en een screenshot maken van de status pagina? Kunnen we even zien wat er binnenkomt qua snelheid. 


Hallo Joep, bedankt voor je hulp alvast. welke gegevens van de status pagina heb je precies nodig?


Is de snelheid op een bekabeld aangesloten pc of laptop (dus niet via WiFi) ook gedaald?


Nee die is goed, bekabelde snelheid is 95mb. De (bekabelde) superWiFi versterker op zolder (attachment) levert wel de gewenste snelheid. Het lijkt erop alsof de verbinding beneden weg is gevallen (20mb Max). Het omwisselen van de versterkers laat hetzelfde zien. Zolder 85mb download, beneden 20.  Verder: Sonos installatie bekabeld aangesloten en smartv en kpn tv via Netgear switch ook bekabeld. Het loskoppelen daarvan levert niets op. Zijn er tips die ik nog kan proberen? Omdat middenverdieping signaal versterker beneden oppakt is daar de WiFi nauwelijks nog aanwezig. 


De wifi op de v10 is toch wel uit? Dat moet!!!


Ja de WiFi op de V10 is uit 


Je hebt de versterker op zolder bekabeld begrijp ik en die beneden staat niet?


Joep, beide versterkers zijn bekabeld. Beneden rechtstreeks, boven zit er alleen een switch tussen


http://192.168.2.151 hiermee kan je inloggen op de super wifi's. Het password staat achterop de super wifi. Kijk even of je daar wat vreemds tegenkomt.


@Joep1965 Hallo Joep, ik heb op mijn twee bekabelde wifi versterkers enorme verschillen in snelheid. Beneden 25mbps en boven 90mbps. Ik heb de kanalen al vastgezet (kanaal 1 voor 2.4 en 36 voor 5ghz) en ook alles al getest zonder randapparatuur (bekabelde tv en Sonos). Ik krijg de snelheid beneden niet omhoog. Heb jij suggesties?